A Pinterest lassan félmilliárd aktív felhasználóval rendelkezik, Magyarországon is egyre népszerűbb, bizonyos témák esetén már most kihagyhatatlan a használata. A közösségi oldalon egyszerű posztolni, de nem mindegy mit és hogyan teszünk közzé. Mi most az utóbbira fókuszálunk, vagyis sorra vesszük a publikálás előtti legfontosabb tudnivalókat, például az ideális méreteket, amelyekkel növelhető a fotók és (info)grafikák elérése.
A közösségi oldalak között a Pinteresten a leginkább változatosak a méretek, ezért fontos megérteni, hogy a különböző arányok milyen eredményeket érnek el, mikor melyiket érdemes használni.
Ideális méretek
A legfontosabb Pinterest-trükköket taglaló cikkünkben már említettük, hogy általánosságban az 1000 x 1500 pixeles képek az ideálisak, vagyis a 2:3-as képarány.
A Pinterest az arány kapcsán hangsúlyozza: a 600 x 900 pixelnél kisebb felvételek és grafikák már nem előnyösek. A két már említett méret mellett a közösségi oldal ajánlása szerint az 1200 x 1800 és a 2000 x 3000 pixel tartozik a leginkább eredményes méretek közé – beleértve a hirdetéseket is.
Az adminok segítségére van a Pinterest Business Analytics, amely a méretek terén részletes ajánlást ad mindenféle tartalomtípushoz. Nézzük a listát!
Statikus poszt: 1000 x 1500
Hirdetés: 1000 x 1500
Videó: 1000 x 1500
Carousel poszt és hirdetés: 1000 x 1500 vagy 1000 x 1000
Ötletadó poszt: 1080 x 1920
Poszt tippek
A statikus poszt a legnépszerűbb és legegyszerűbb: egy kép, rövid leírás és egy link. SEO-szempontból rendkívül eredményes tartalom, ezért is lett közkedvelt. Ha az ideális 1000 x 1500 pixelnél nagyobb méretet használunk hozzá, kisebb lesz az elérés. Fontos technikai megjegyzés, hogy a PNG vagy JPEG formátum az ideális, a fájlméret pedig ne legyen nagyobb 10 MB-nál.
A poszthoz tartozó szövegnek informatívnak és figyelemfelkeltőnek kell lennie, CTA-szövegként is funkcionál a leírásban elhelyezett linkhez. Tudjuk, nehezíti a helyzetet, de a szövegnek emellett rövidnek is kell lennie, ugyanis a Pinterest felhasználóira különösen jellemző a gyors görgetés, nem időznek sokat a szövegeknél.
Aki a webshopja felé terelné az érdeklődőket, érdemes ide kattintania, korábbi cikkünkben kifejezetten a kattintásvadászat trükkjeit vettük sorra a Pinteresten.
Infografika
A közösségi oldal jellege és a posztok méretei miatt az infografikák is sikert aratnak. Így érhető el legkönnyebben, hogy a kép maga is informatív és figyelemfelkeltő legyen, ne csak a hozzá tartozó, jóval kisebb figyelmet kapó szöveg.
Az infografika ideális mérete más, mint a többi tartalomé, hiszen az 1:3-as az ajánlott képarány, a legjobban az 1000 x 3000 pixeles méret vált be. Persze lehet még inkább “hosszúkás” az infografika, de a 600 x 2400 pixelesnél nem érdemes nagyobbat, vagyis hosszabbat posztolni.
Vélhetően az Instagram hatása miatt a négyzetes képek is népszerűek lettek a Pinteresten, az 1:1-es képarány esetében az 1000 x 1000 pixeles fotókat díjazza leginkább a közönség, a maximális fájlméret pedig 20 MB.