« Vissza

Ezzel a tudással gyorsabb sikert arat a podcast: íme a 2024-es statisztikák

Online marketing

Érdemes még podcastot indítani? – merül fel a kérdés sokakban, látva, hogy újabb és újabb műsorok tűnnek fel, és hogy ez a tartalomtípus szinte már uralja is a közbeszédet, de legalábbis komoly hatással van rá. Nos, a válasz nem is lehetne határozottabb igen.

A podcast ugyanis nagyobb elköteleződést ér el egy márka felé, mint a legtöbb marketing eszköz, és hiába jelennek meg sorra az újabb műsorok, a legtöbb nem kitartó. Rengeteg podcast egy vagy néhány adás után nem, vagy csak elvétve jelentkezik műsorral.

Ezért figyelhető meg az a jelenség is, hogy a hallgatásukra szánt alkalmazásoknál egy-egy új podcast gyorsan a toplistákra kerül, az algoritmusok ugyanis szeretnék elérni, hogy a gyors sikert megtámogatva tartsanak ki a műsorvezetők, és hosszabb távon is ontsák magukból a tartalmat.

 

Ha ez az általános megfigyelés nem elég bátorító, íme egy válogatás a Backlinko blogjáról, ahol összeszedték a legérdekesebb, 2024-es statisztikákat a podcast világából.

  • A világ 464 millió podcast-hallgatója átlagosan heti 7 órát hallgatja kedvenc műsorait, tehát átlagosan napi 1 óra figyelmet kapnak a műsorok.
  • A becslések szerint 2024 végén már több mint 500 millióan fognak podcastokat hallgatni.
  • A 20 és 40 perc közötti hosszúságú adásból található a legtöbb, a podcast-műsorok 30 százaléka ilyen. További hosszúságok: 10 perc alatt (15%), 10 és 20 perc között (15%), 40 és 60 perc között (21%), 60 perc felett (18%).
  • Többnyire a délelőtti és kora délutáni órákban, mobil eszközökről hallgatnak podcastokat.
  • A podcastokat hallgató emberek 40 százaléka többnyire a podcast alkalmazások keresője és ajánlása alapján fedeznek fel új műsorokat. Ezenkívül a barátok és családtagok ajánlása van még komoly szereppel az újabb műsorok felfedezésére.
  • A Spotify (37%) és az Apple Podcast (27,6%) a két messze legnépszerűbb alkalmazás a podcastok hallgatásához, minden más appnak 6 százalék alatti részesedése van a piacon. (Számunkra meglepő, hogy a Pocket Casts mindössze 0,6 százalékon áll, ugyanis messze a legjobb podcast alkalmazásnak érezzük, érdemes kipróbálni!)
  • A podcastok közönségének 59 százaléka általában úgy hallgatja az adásokat, hogy közben valami mást is csinál. Általában a vezetés, utazás, tömegközlekedés, házimunka, edzés közben.
  • Bár amerikai kutatás adatáról van szó, ettől még érdekes statisztika, hogy az Egyesült Államokban a podcast-hallgatók kétharmada 12 és 34 év közötti.
  • A legnépszerűbb podcast témakörök: szórakoztatás, hírek, sport, bűntények, egészség és fitnesz, vallás, politika, önfejlesztés, oknyomozás, gazdaság.
  • A podcast műsorok 17 százaléka videó formátumban is rögzíti és megosztja a műsorait.
  • A becslések szerint 2024-ben csak az Egyesült Államokban 4 milliárd dollárt költhetnek el hirdetésekre a podcast műsorokban. Ennek 60 százalékát négy témakörhöz kapcsolódó podcastokban költik el a hirdetők, nagyjából egyenlő arányban: sport, hírek és politika, társadalom és kultúra, szórakoztatás.
  • A podcastokban hallható hirdetések 55 százaléka a műsorvezetőktől hangzik el; 40 százaléka egy erre kijelölt (szinkron)színész vagy más szakembertől, akiket a podcast készítői kérnek fel erre; és csak a maradék 5 százalékot készítik el maguk a hirdető márkák vagy reklámügynökségek.A podcastok növekvő népszerűségnek örvendenek, mivel nagyobb elköteleződést érnek el egy márka felé, mint a legtöbb marketing eszköz.

Kapcsolódó cikkek