« Vissza

Vedd figyelembe a 2023-as tervekhez: íme a legfontosabb SEO-statisztikák

SEO

A közösségi médiához hasonlóan a keresőoptimalizálás világa sem állandó, követni kell a trendeket. Aki komolyan épít a céges honlapra, a fontosabb SEO-statisztikákat is figyelembe veszi az online marketing tervezésénél. Az Ahrefs rendkívül hasznos gyűjteményéből válogatunk: íme az adatok, amelyek 2023-ban meghatározhatják a weboldalak sikerét.

 

  • A Google-keresésekből érkező kattintások mindössze 0,63 százalékát hozza a találati lista második oldala.

 

  • A weboldalak forgalmának 53,3 százaléka érkezik organikus keresésből.

 

  • A keresőoptimalizálás 1000 százalékkal több forgalmat hoz a honlapoknak, mint a közösségi média.

 

  • A vállalkozók 60 százaléka szerint a SEO-hoz tartozó tartalmak (pl.: blog) hozzák a legjobb ügyfeleket.

 

  • A weboldalak 90,63 százaléka egyáltalán nem szerez kattintásokat organikus keresésből.

 

  • A Google-kereső első találati oldalára kerülő oldalak legalább ezer releváns kulcsszó kapcsán kerülnek az első 10 találat közé – ezért fontos a kulcsszókutatás.

 

  • Általában legalább 2 év, mire egy weboldalt – organikus kereséssel – a Google a legjobb 10 találat közé tesz.

 

  • A Google egyik legfontosabb rangsoroló faktora a weboldalakra mutató linkek száma és minősége, de a weboldalak 66,31 százaléka nem rendelkezik vele – linkeléssel tehát máris rengeteg konkurens megelőzhető, épp ezért ajánljuk a linképítésről szóló cikksorozatunkat.

 

  • A kulcsszavak 94,74 százalékára maximum havi 10 keresés érkezik.

 

  • A kulcsszavak 0,0008 százalékára érkezik havonta legalább 100 ezer keresés.

 

  • A keresések 8 százaléka kérdésként van megfogalmazva.

 

  • A SEO-szakemberek 74,71 százaléka kér havi fenntartási díjat.

 

  • A vásárlók 39 százalékát befolyásolják a releváns keresések találatai.

 

  • A Google-kereső első három találatai szerzik a keresésből érkező kattintások 54,4 százalékát.

 

  • A számítógépes keresések 61,5 százaléka és a mobilos keresések 34,4 százaléka nem hoz kattintást.

 

  • A mobilos keresések 30 százaléka helyi szolgáltatásokra, termékekre és információkra keres.

 

  • A közeli helyszínekre érkező mobilos keresések esetében a keresést végző emberek 76 százaléka egy munkanapon belül meg is látogatja a helyszínt.

 

  • Az elmúlt években 250 százalékkal nőttek azok a mobilos keresések, amelyekben a kulcsszó utáni szavakkal a közelben lévő üzletekre és a nyitva tartó üzletekre keresnek.

 

  • A Google tulajdonában van a YouTube, így a videós keresések és találatok is fontosak. Minél több hozzászólást, lájkot, megosztást és nézettséget szerez egy videó, annál jobb eséllyel emeli ki a YouTube, és így a Google kereső is. Az első találati oldalon megjelenő YouTube-videók átlagos hossza közel 15 perc (pontosan 14 perc 50 másodperc), és az itt megjelenő YouTube-videók 68,2 százaléka HD felbontású.

 

  • Előrejelzések szerint 2025-ben az internetet használó emberek 72,6 százaléka kizárólag mobilon fog kapcsolódni az internethez.

 

  • Már több keresés indul mobilról, mint számítógépről.

Kapcsolódó cikkek