A közösségi médiához hasonlóan a keresőoptimalizálás világa sem állandó, követni kell a trendeket. Aki komolyan épít a céges honlapra, a fontosabb SEO-statisztikákat is figyelembe veszi az online marketing tervezésénél. Az Ahrefs rendkívül hasznos gyűjteményéből válogatunk: íme az adatok, amelyek 2023-ban meghatározhatják a weboldalak sikerét.
- A Google-keresésekből érkező kattintások mindössze 0,63 százalékát hozza a találati lista második oldala.
- A weboldalak forgalmának 53,3 százaléka érkezik organikus keresésből.
- A keresőoptimalizálás 1000 százalékkal több forgalmat hoz a honlapoknak, mint a közösségi média.
- A vállalkozók 60 százaléka szerint a SEO-hoz tartozó tartalmak (pl.: blog) hozzák a legjobb ügyfeleket.
- A weboldalak 90,63 százaléka egyáltalán nem szerez kattintásokat organikus keresésből.
- A Google-kereső első találati oldalára kerülő oldalak legalább ezer releváns kulcsszó kapcsán kerülnek az első 10 találat közé – ezért fontos a kulcsszókutatás.
- Általában legalább 2 év, mire egy weboldalt – organikus kereséssel – a Google a legjobb 10 találat közé tesz.
- A Google egyik legfontosabb rangsoroló faktora a weboldalakra mutató linkek száma és minősége, de a weboldalak 66,31 százaléka nem rendelkezik vele – linkeléssel tehát máris rengeteg konkurens megelőzhető, épp ezért ajánljuk a linképítésről szóló cikksorozatunkat.
- A kulcsszavak 94,74 százalékára maximum havi 10 keresés érkezik.
- A kulcsszavak 0,0008 százalékára érkezik havonta legalább 100 ezer keresés.
- A keresések 8 százaléka kérdésként van megfogalmazva.
- A SEO-szakemberek 74,71 százaléka kér havi fenntartási díjat.
- A vásárlók 39 százalékát befolyásolják a releváns keresések találatai.
- A Google-kereső első három találatai szerzik a keresésből érkező kattintások 54,4 százalékát.
- A számítógépes keresések 61,5 százaléka és a mobilos keresések 34,4 százaléka nem hoz kattintást.
- A mobilos keresések 30 százaléka helyi szolgáltatásokra, termékekre és információkra keres.
- A közeli helyszínekre érkező mobilos keresések esetében a keresést végző emberek 76 százaléka egy munkanapon belül meg is látogatja a helyszínt.
- Az elmúlt években 250 százalékkal nőttek azok a mobilos keresések, amelyekben a kulcsszó utáni szavakkal a közelben lévő üzletekre és a nyitva tartó üzletekre keresnek.
- A Google tulajdonában van a YouTube, így a videós keresések és találatok is fontosak. Minél több hozzászólást, lájkot, megosztást és nézettséget szerez egy videó, annál jobb eséllyel emeli ki a YouTube, és így a Google kereső is. Az első találati oldalon megjelenő YouTube-videók átlagos hossza közel 15 perc (pontosan 14 perc 50 másodperc), és az itt megjelenő YouTube-videók 68,2 százaléka HD felbontású.
- Előrejelzések szerint 2025-ben az internetet használó emberek 72,6 százaléka kizárólag mobilon fog kapcsolódni az internethez.
- Már több keresés indul mobilról, mint számítógépről.