A keresőoptimalizálás szempontjából rendkívül fontos, hogy tökéletes legyen a honlap oldalainak és blogbejegyzéseinek URL-je. Apróságnak tűnik, de a Google algoritmusa elsők között nézi meg, hogy milyen kulcsszavak alkotják az URL-t és milyen a felépítése. Arról nem is beszélve, hogy egy jól megtervezett link jobban mutat a közösségi oldalakon és egyéb megosztásokban, ráadásul így akár meg is jegyezhetők. Mi kell a tökéletes URL-hez? – erre a kérdésre szedjük össze cikksorozatban a leginkább bevált válaszokat, tippeket. Az első rész után jön a folytatás.
7, Kizárólag kisbetűk!
A legtöbb webszerver a kis- és nagybetűkkel írt URL-t is ugyanúgy, kisbetűsként kezeli, de nem minden esetben. Menjünk biztosra: az URL szerkesztésekor kizárólag kisbetűket használjunk.
Ez a tipp abban is segít, hogy biztosan elkerüljük a duplikált tartalmakat.
8, Szóköz helyett kötőjel
Ha találkozott már elég bonyolult, speciális karaktereket felsorakoztató URL-lel, annak vélhetően az volt az oka, hogy szóközt használtak a szerkesztéskor. A rendezett és eredményes URL-hez szóköz helyett kötőjelet érdemes használni.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy alulvonást (_) használnak a szavak között, de a Google hivatalos ajánlásában is a normál kötőjel (-) használatát ajánlják.
9, https
Az URL-eknél a http és a https protokollal lehet találkozni – hogy ezek mit is jelentek és mi köztük a különbség, arról itt lehet olvasni. Mindenképp a https használatát javasoljuk, ez is jelzi a honlap megbízhatóságát. Ehhez SSL-tanúsítványra van szükség, amely a Google számára is jelzi, hogy a weboldal használata biztonságos.
10, Csak akkor használjunk aldomaint, ha feltétlenül szükséges
A domainhez kapcsolódóan aldomain is létrehozható, hogy a weboldal tartalmát csoportosítsuk. A Google ajánlása alapján viszont ezzel az eszközzel csak akkor éljünk, ha feltétlenül szükséges, ugyanis az almappákba/aloldalakba csoportosított tartalmakat sokkal inkább előnyben részesíti az algoritmus.
Tehát ez az URL…
https://www.rackhost.hu/blog/a-legkeresettebb-domainek/
…sokkal kisebb organikus elérést eredményezne, ha így nézne ki:
https://www.blog.rackhost.hu/a-legkeresettebb-domainek/
Hogy ez miért van így, pontosan nem lehet tudni, de a SEO-szakemberek általános véleménye szerint az jelentheti a különbséget, hogy az aldomainek esetében a Google algoritmusa különálló honlapként látja a tartalmat.
11, Nyugodtan használjunk annyi almappát, amennyi szükséges
Az aloldalak mellett almappák is segítenek abban, hogy a weboldal tartalmait csoportosítsuk – amolyan címkékként, amelyek az URL-ben is megjelennek.
Sokan ódzkodnak a használatától – mondván, hogy a kereső algoritmusa hátrébb sorolja a találatok között –, pedig a Google hivatalos kommunikációban többször jelezte: amíg a linkek működnek és az almappák használata konzisztens, addig nincs mitől félni.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!