A Google Analytics használata mellett honlapunk elemzéséhez hasznos és szinte kötelező eszköz a Webmester eszközök használata, mely nemcsak a fejlesztők számára rejt hasznos eszközöket, hanem a weblap tulajdonosa számára is. Ezt az eszközt nemcsak önállóan használhatjuk, hanem lehetőségünk van összekötni a már meglévő Analytics fiókunkkal. Vannak olyan adatok, melyek az Analytics rendszerén belül is elérhetőek a Forgalmi Források -> Keresőoptimalizálás fül alatt.
Itt az alábbi információkra bukkanhatunk:
- hányszor jelent meg a találati listákon az oldalunk adott kulcsszavakra,
- hányszor kattintották,
- milyen átkattintási aránya van,
- átlagosan hányadik helyen jelenik meg a találati listában.
Azonban az organikus találatokból származó forgalom esetében egyre nagyobb arányban jelenik meg a ‘not provided’ kifejezés, mely által nem tudjuk meg a fent kiemelt információkat. Így ez a rész igazán értékessé válik, hiszen a kulcsszavak mellett érkezési oldalakra vagy területre is megnézhetjük az adatokat.
A két fiók összekapcsolását az Adminisztrálás -> Tulajdon szint -> Tulajdon beállításai -> Webmester eszközök résznél tudjuk megadni.
Lehetőség van a Webmaster eszközök felől a főoldalon a webhely melletti “Webhely kezelése” fülre kattintva a “Google Analytics tulajdon” menüpontban a folyamat elindítására.