A baloldalon található navigációs menüben lehet kiválasztani a különféle jelentéseket, amelyek segítenek jobban megismerni az oldal látogatóit. Bármelyiket kiválasztva a jobb oldali részen láthatjuk az adott kategória részleteit. Kiválaszthatunk egy második dimenziót is, így két kategória alapján fognak csoportosulni a látogatóink. A keresősáv mellett találhatjuk a különféle ábrázolási módokat. Az első az alapértelmezett adattömb, a második kördiagramot készít, a harmadik sávdiagramban ábrázol, a negyedik összehasonlító ábrázolást, az utolsó pedig kimutatást készít.
Tartalomjegyzék |
Demográfia
A demográfia csoportban megnézhetjük, hogy honnan érkeznek a látogatók, és azt is, hogy milyen nyelven böngésznek. A nyelvek megoszlása fontos lehet akkor, ha gondolkodunk a honlap fordításán. Célszerű a leggyakrabban használt nyelvekre lefordítani a honlapot, és a kezdőlapon jól láthatóan kiemelni a nyelvválasztás lehetőségét. A hely dimenziót tovább szűrhetjük országra, városra, földrészre, vagy akár régiókra is. Ez fontos lehet a marketing kampányok tervezésekor. Egy globális oldalnál segít meghatározni a kulcsfontosságú régiókat/országokat, egy kisebb honlapnál pedig a városok lehetnek fontosak.
Viselkedés
A viselkedés kategóriában a visszatérő és az új látogatók szokásait figyelhetjük meg. Törekedni kell a visszatérő látogatók növelésére, ebben pedig segíthetnek a gyakoriság és elköteleződés dimenziók. A látogatások száma megmutatja, hogy a visszatérő látogatók hányszor tértek vissza, illetve, hogy az újak és a visszatérők hány oldalmegtekintést generáltak. A napok száma dimenzió megmutatja, hogy hány napja nem járt az oldalon a korábbi látogató. Ez fontos lehet akkor, ha a tartalom frissítése a kérdés. Általánosságban a gyakrabban frissített tartalmú oldalakra gyakrabban térnek vissza a látogatók.
Technológia
A technológia kategóriában az első választható dimenzió a böngészők. Érdemes megnézni, hogy a legtöbbet használt böngészőkön, ugyanúgy működik-e a honlap. Ha sokan használják a kevésbé népszerű böngészőket (Safari, Opera), érdemes biztosra menni, és optimalizálni a tartalmat ezekre a böngészőkre is. Ha rákattintunk egy-egy böngészőre, akkor megtudhatjuk, hogy annak a böngészőnek melyik verziójával hányan látogattak a honlapra. Ez fontos lehet akkor, ha nem akarunk többé külön időt szánni erre. Az Internet Explorer példáján, ha döntő többségben már csak a 10-es verziót használják, akkor felesleges erőforrást pazarolni a régebbi verziók külön optimalizálására. A döntés nagymértékben függ az összlátogatottságtól. Egy néhány ezres látogatottságú blognál/honlapnál 100 látogató is fontos lehet, míg egy százezres-milliós látogatószámmal rendelkező honlapnál elhanyagolható ugyanez a csoport. A technológia részben található még az operációs rendszer, a képernyő felbontás, a képernyő színek, és a flash verzió dimenziója. Ezek közül kiemelendő még a képernyő felbontás. A honlap finomhangolásánál érdemes megnézni, hogy mekkora felbontásban böngésznek a látogatóink, és érdemes a leggyakrabban használt felbontásokra optimalizálni a weblapot.
Mobil
A mobileszközök áttekintésénél megnézhetjük, hányan érkeznek asztali számítógépről/laptopról, hányan tabletről és hányan mobilról. Ha sok látogató van mobileszközökről, vagy ha szeretnénk a számukat növelni, érdemes lehet külön alkalmazást létrehozni a számukra. Az eszközök dimenzióban megnézhetjük, milyen eszközökről érkeznek a látogatók. Ez a böngészőhöz hasonlóan optimizálási kérdésekben nyújthat segítséget. Például, ha iPad-ről és iPhone-ról is jelentős számú látogató érkezik, akkor érdemes megnézni mindkét készüléken a honlap működését. Ugyanígy ha a Samsung, HTC, Nokia telefonok mellett jelentősnek mondható a Huawei vagy a Google tulajdonosok száma is, akkor az ő készülékükre is oda kell figyelni.