« Vissza

Biztos siker az ünnepi szezonban: indítsunk karácsonyi nyereményjátékot a közösségi médiában!

Online marketing

Közeleg a karácsony, nyakunkon az advent. Még nem késő kitalálni az ilyenkor megszokott leárazásnál sokkal ötletesebb marketing fogásokat. Ha még nincs igazán felvillanyozó ötlete, mutatunk néhány tuti receptet. Elég egy ünnepi verseny a közösségi oldalakon, hogy sok karácsonyfa alatt ott legyen a termékünk. A Social Media Examiner segítségével bemutatjuk a leghatásosabb nyereményjátékokat!

 

Mielőtt belevágnánk, két általános tanács:

 

  • Bármilyen nyereményjátékot is hirdetünk, készítsünk hozzá egy szabályzatot (egy írásos dokumentum formájában), amelyet a játékkal kapcsolatos minden poszthoz linkelünk! Az alapvető tudnivalók mellett mindenképp tartalmaznia kell, hogy az adott közösségi oldalt minden felelősség alól mentesítjük, illetve egyértelművé tesszük, hogy a platform nem szponzorálja az ünnepi kampányt.

 

  • A Facebookon az oldal lájkolására/követésére, a kommentben taggelésre és a bejegyzések megosztásra buzdítás is tilos, így egyes ötletek nem alkalmazhatók a legnépesebb közösségi oldalon.

 

1, Taggelés

 

Az Instagramon kifejezetten népszerűek azok a versenyek, ahol a részvétel egyetlen vagy egyik feltétele, hogy egy másik profilt jelöljünk meg a kommentben. A teggelésnél persze érdemes többet kérni, például egy kreatív szöveget arról, hogy miért is az adott profilt választottuk, vagy pedig egy kérdést, ami további kommentet eredményez, így az algoritmus még inkább előtérbe helyezi a posztot.

 

2, Egynapos játék

 

A mindössze 24 órán át tartó játékoknak több előnye van. Egyetlen napra kell meghirdetni, a megelőző napokban folyamatosan lehet növelni a várakozást, és az indulást követő órákban már mindenki érzi, hogy most vagy soha, ami tovább növeli a motivációt a részvételre.

 

Lehet ezt még tovább fokozni, például azzal, hogy 24 ajándékunk van, és minden órában egy-egy nyeremény talál gazdára.

 

A részvétel feltétele bármi lehet: komment, taggelés, megosztás sztoriban, e-mail, követés, stb. – és persze ezeket kombinálni is lehet.

 

3, Elköteleződést igénylő játék

 

Az egynapos játék fordítottja: sokáig tart – akár egy hétig, vagy az egész adventi időszak alatt –, és csak azok nyerhetnek, akik minden nap, minden héten vagy minden poszt alkalmával aktívak voltak.

 

Ilyen játéknál érdemes követést és taggelést is kérni, ami a folyamatos kihívással – és figyelemmel – együtt rendkívül értékes párost alkot.

 

4, Kombinálás kevésbé ismert ünneppel

 

A karácsonyt mindenki ismeri, de például kevésbé ismert a cégünk születésnapja, vagy például az adventi időszak előtti nemzetközi férfinap (november 19.), vagy a rengeteg hivatalos világnapból valamelyik.

 

A célközönségünk alapján lehet válogatni a kevésbé ismert ünnepek között, és ezt kombinálni a karácsonyi készülődéssel.

 

5, Hashtag kihívás

 

A siker receptje egyszerű: találjunk ki a kampányhoz egy hashtaget, és ennek használatát kérjük egy érdekes, szórakoztató tartalom leírásában – természetesen a termékeinkkel kapcsolatos fotó, grafika vagy videó legyen.

 

Ezt hívjuk felhasználói tartalomnak, ami lényegében szinte ingyen reklámnak számít. Épp ezért nagyon népszerű fogás, egy cikksorozatban részletesebben is foglalkoztunk vele.

 

6, Influenszer kampány

 

Felkérhetünk egy – a témánkban hiteles és releváns – influenszert is, aki arca és indikátora lehet a játéknak. Előtte érdemes átnézni a véleményvezérek típusait, hogy megfelelő embert válasszunk.

Kapcsolódó cikkek