Sokan gondolják úgy, hogy a közösségi média marketing annyit jelent, hogy képeket teszünk közzé a cégünk vagy a mi tevékenységünk kapcsán, azonban ennél sokkal több hozzáértést és tudást vesz igénybe vezetésük. A különböző platformok más és más stratégiát kívánnak meg, de vannak olyan tippek és praktikák, melyek több social media platformon is alkalmazhatók. Összegyűjtöttünk néhány tuti tippet, amik jól jöhetnek a Facebook és Instagram oldalak vezetéséhez és menedzseléséhez.
Íme, 5 plusz 1 tipp a közösségi média marketing tartalmakhoz:
- Tervezzünk előre, legyünk előrelátóak!
A tervezés megkönnyíti az időnk beosztását, hozzájárul egy megszokott ritmus kialakításához akár rólunk vagy követőinkről van szó. Egy körvonalazott terv által előre elkészíthetjük a posztolási ütemtervet, amiben szerepelhet, hogy milyen gyakorisággal, milyen típusú bejegyzéseket teszünk közzé vagy időzítünk be a Creator Studio segítségével. Az elkészített tervben sokféle jelzést használhatunk, amelyek növelik saját, illetve közösségi oldalaink hatékonyságát. Közösségi média tartalmak megtervezése során különböző hosszúságú időintervallumokat vehetünk figyelembe, attól függően, mennyire részletesen szeretnénk tervezni. A havonta esedékes tervek leginkább a csak egy-egy nap fontosabb momentumát képesek felöleni, amíg egy heti terv sokkal részletesebb lehet. Természetesen ez a tipp a tartalomgyártás előkészítésében elengedhetetlen.
- Tartalom nem egyenlő a képpel!
Ahogyan arra már a bevezetőben is utaltunk, a közösségi médiára történő posztolás nem egyenlő csupán egy kép feltöltésével, amit sok esetben magánszemélyként teszünk, ennél sokkal összetettebb folyamatról van szó. Egy bejegyzés megalkotása során kreatív ötleteket kell egyesíteni és később azokat megalkotni. Egy poszt, vagyis kreatív esetében nélkülözhetetlen az üzenet megfogalmazása, a kreatív erő és mögöttes tartalom hozzáadása, a cselekvésre buzdító szöveg megírása és egyértelműen mindezt megfelelő időben kell időzíteni. Ugye, hogy nem is olyan egyszerű? Persze az rajtunk múlik, hogy mennyit jelent számunkra a minőségi tartalomgyártás kialakítása.
- Készítsünk többféle posztot!
Egy poszt nemcsak kép formátumú lehet, hanem közzétehetünk szöveges, videós vagy lapozgatós típusú posztokat is, attól függően, mit szeretnénk közölni közönségünkkel. Mélyebb, nagyobb mondanivalójú téma esetében javasolt a posztunkat írásban közölni vagy videóban szólni követőinkhez. Azonban egy képes kreatív is lehet változatos, rejthet magában nyereményjátékot, kvízt vagy épp szavazást. Tehát olyan tartalmakról beszélünk, amik bevonják a közösséget, követőket vagy internetezőket, és cselekvésre ösztönzik őket a poszt által. Ezeket a posztokat hívjuk engagement típusú posztnak, melyek nagyobb aktivitásra ösztönzik bejegyzéssel találkozókat.
- Indítsunk posztsorozatokat!
A posztsorozatok képesek tudatosítani a követőkben, hogy az adott social media oldalon milyen típusú tartalmakkal lehet találkozni, továbbá általuk egy témát több oldalról vagy részletesebben megközelíthetünk.
- Használjunk hangulatjeleket!
Hangulatjelekkel feldobhatjuk a bejegyzések szövegezését, kifejezhetjük a poszt tartalmával kapcsolatban érzett vagy közvetíteni kívánt érzéseinket. Továbbá egy emoji képes arra, hogy vizuálisan felkeltse a képfolyamot görgetők figyelmét, illetve nyomatékosítani tudja mondanivalónkat.
+1 tipp: Kommunikáljunk a követőkkel!
Ha van rá lehetőségünk, válaszoljunk az üzeneteikre vagy kommentben feltett kérdéseikre, esetleg adjunk egy gyors reakciót hozzászólásaikra. Ezek az apróságok közvetlenebbé teszik a kapcsolatot a közösségi média oldalaink követőivel, hiszen kétoldalúvá válik a kommunikáció és a követőkben is tudatosul, hogy nem egy robot irányítja a Facebook vagy Instagram oldalakat.