WordPress webtárhely csomagjaink
Lényegében kétféle módon lehet új tartalmat publikálni egy WordPress-alapú webldalon: oldalt és blogbejegyzést készíthetünk. De mikor melyiket érdemes használni? Milyen előnye és hátránya van az egyiknek és a másiknak? Ezekre az alapvető kérdésekre válaszolunk!
Mi a WordPress-oldal?
A honlap főoldala mellett minden aloldal (pl.: Rólunk, Szolgáltatásaink, Kapcsolat, stb.) is egy külön oldal. Készíthetünk oldalt egy slágerterméknek is, vagy a hírlevélre feliratkozáshoz is. Általános, hosszú időn át érvényes bemutatkozásokat és leírásokat közöl.
Mi a WordPress-blogbejegyzés?
Egy céges honlapnak kötelező egy blog, ahova rendszeresen posztol hosszabb-rövidebb írásokat. Ezek a blogbejegyzések, amelyek címkékkel, dátummal és szerzővel is elláthatók. RSS-csatorna is készíthető hozzá, a tartalomgyártás fókusza, a hírlevelek apropóját is ezek a bejegyzések adják.
Örökzöld tartalom elhelyezése
A blogok esetében is szoktunk az örökzöld tartalom kifejezéssel élni – hosszabb, sokáig érvényes bejegyzések esetén –, de az igazán örök érvényű írások nem biztos, hogy a blogra valók. A történetünk és cégfilozófiánk szempontjából mérföldkőnek számító írásoknak érdemes lehet külön oldalt szentelni.
Ezzel szemben a blogra az aktuális trendekhez és hírekhez igazodó szövegek, hasznos tartalmak és vélemények kerülnek. Ebből kiépülhet egy olyan online “enciklopédia”, mint például a Rackhost Tudásbázis.
Stratégia
Előfordulhat, hogy bizonyos termékek vagy szolgáltatások felhasználási módja örök lesz, soha nem változik. Ebben az esetben mindkét funkciót érdemes kihasználni. Az oldalra kerülhetnek a használatuk alapjai, az összes fontos információ és paraméter, míg blogbejegyzésként akkor érdemes róluk írni, ha valamilyen aktualitáshoz kapcsolódnak, illetve valamilyen akcióval vagy fejlesztéssel állunk elő a termékkel, vagy a szolgáltatással kapcsolatban.
SEO
A keresőoptimalizálás szempontjából teljesen mindegy, hogy egy oldalra vagy blogbejegyzésre kerül szöveg, hiszen mindkét esetben érzékelik a keresők. Azt viszont meg kell jegyezni, hogy SEO-szempontból rendkívül fontos egy rendszeresen frissülő blog. Ha csak pár héten át jelentkezünk rendszeres tartalommal, rögtön nő a keresőkből érkező látogatottság. Ezért is szokták az örök érvényű, alapvető információkat az oldalakra tenni, minden mással blogbejegyzésekben foglalkozni, hiszen így lehet maximalizálni egy honlap eredményességét a Google-kereső találatai között.