« Vissza

SEO-előnyben az eredeti tartalmak: a Google hátrébb sorolja a mesterséges intelligenciával megíratott szövegeket

SEO

Bár úgy tűnt, hogy a mesterséges intelligencia felborítja a keresőoptimalizálás világát, a SEO mégiscsak akkor működik igazán, ha eredeti tartalomról van szó, és ezt a Google szakemberei is hivatalosan elismerik – számolt be a Search Central Live esemény kapcsán a Search Engine Land

A madridi konferencián látott prezentációk hatására a híroldal össze is foglalta, hogy milyen egyértelmű útmutatásokat kapott a Google-kereső algoritmusa, amely hátrébb sorolja az automatizált vagy mesterséges intelligencia által generált tartalmakat – sőt, a lehető legalacsonyabb minőségértékeléssel látja el ezeket a szövegeket.

 

Hasznos, de vissza lehet vele élni

 

A Google-kereső legújabb minőségértékelő irányelveiben így fogalmaznak:

“A generatív mesterséges intelligencia egy olyan gépi tanulási modell, amely példákból tanulva hoz létre új tartalmakat, például szöveget, képet, zenét vagy kódot. (…) A generatív mesterséges intelligencia hasznos eszköz a tartalomkészítésben, de vissza is élhetnek vele.

 

Értéktelen tartalom = Spam

 

A mesterséges intelligencia térnyerésének hatására a Google új irányelveiben jelentősen átírták a spam weboldalak definícióját. Új szakaszokkal bővítették a leírást, ezek a kiegészítések az alacsony erőfeszítéssel készült tartalmakra vonatkoznak.

 

  • Például felhívják a figyelmet, hogy egyesek csak azért vásárolnak lejárt domaineket, hogy a felhasználók számára értéktelen tartalmakkal generáljanak forgalmat. 
  • Mostantól komolyan árt a rangsorolásnak, ha “kevés erőfeszítéssel vagy eredetiséggel, szerkesztés vagy szöveggondozás nélkül” készült tartalmakból van érezhetően sok egy weboldalon. 
  • Tovább rontja a helyzetet, ha ezek a szövegek semmilyen hozzáadott értékkel nem rendelkeznek, mint például az automatizált fordítások, összefoglalások és újrafogalmazások.

Épp ezért fontos hasznos tartalmakra fókuszálni, ahogy azt már a Helpful Content Update idején is jeleztük. A SEO-forradalom kezdetén meg is írtuk, hogy mire érdemes figyelni a honlapok tartalmainál, és ezek a megállapítások azóta is érvényesek.

 

Alacsony / Legalacsonyabb értékelés

 

Természetesen különbséget tesznek azok között a tartalmak között, amelyeket Ctrl+C és Ctrl+V-vel egyszerűen átmásoltak és feltöltöttek a mesterséges intelligencia válaszából, és azok között, amelyeken dolgoztak egy kicsit – de utóbbi csak annyit jelent, hogy nem a legalacsonyabb értékelést kapják, hanem simán “alacsony” értékelést. 

A végeredmény persze ugyanaz: az első találati oldal közelében sem lehetnek az ilyen tartalmak linkjei.

 

Kitöltő tartalmak

 

Az értéktelen, színtiszta MI-generált tartalmakat gyakran egyéb vizuális és szöveges tartalmakkal töltik ki, hogy gazdag, értékes anyagnak érezze az algoritmus. Csakhogy ezek a tartalmak általában nem relevánsak, rontják a felhasználói élményt, pusztán SEO-célokat szolgálnak – ezeket is kiszúrja a Google-kereső, és hátrébb sorolja.

 

Túlzások, félrevezetések

 

„A weboldallal vagy a tartalomkészítővel kapcsolatos megtévesztő információk nyomós okai lehetnek a legalacsonyabb értékelésnek.” – szól a Google figyelmeztetése. Tehát nem lehet átverni a felhasználókat – és itt nemcsak konkrét hazugságokra utalnak, hanem arra is, ha túlzóak a tapasztalatokra és szakértelemre vonatkozó állítások.

Kapcsolódó cikkek