A podcast rendkívül népszerű médium lett, hiszen – például egy professzionális YouTube-csatornához viszonyítva – aránylag könnyen és költséghatékonyan, 10 lépésben előkészíthető műsorral lehet hírnevet szerezni.
A podcast viszont nem csak audio anyagból áll, a szöveges részeiben pedig fontos a keresőoptimalizálásra építeni, hiszen így talál ránk a célközönség. A Backlinko blogbejegyzésében ehhez kapunk fontos tippeket.
Leirat készít(tet)ése
Egyre inkább jogos elvárás a podcastokkal szemben, hogy a keresőoptimalizálás érdekében a tartalmának legyen szöveges leirata.
A mesterséges intelligencia ugyanis a segítségünkre siet, megannyi olyan eszközt kínál – mint például a ChatTube –, amelyek összegezni tudják a podcast adások tartalmát.
Sőt, az olyan szolgáltatásokkal, mint a Rev, már teljes értékű leirat is készíthető bármilyen audio- vagy videóanyagról.
A leiratot persze fontos szerkeszteni, és itt jön képbe a második tanács…
Kulcsszavak keresése és felhasználása
Bármilyen területen beszélünk a keresőoptimalizálásról, a megfelelő kulcsszavak megtalálása és tudatos használata mindig a legfontosabb feladat. Ehhez a kutatómunkához komplett cikksorozatban adtunk tippeket, ide kattintva lépésről lépésre vezetünk ezen az úton.
Nem szabad elfeledni, hogy ebben az esetben a felhasználható szavak a podcast adásában vannak, tehát az ott elhangzott szavakból érdemes válogatni.
Emellett azt is figyelembe kell venni, hogy a kulcsszavakat úgy kell kiválasztani, hogy azok használatával figyelemfelkeltő címet lehessen megfogalmazni.
Az adáshoz és a célokhoz illeszkedő kulcsszavakat nem szabad kihagyni a podcast adások címéből, rövid leírásából és a leiratok felvezetéséből. Ha erről nem feledkezünk meg, akkor a Google-kereső máris nagyobb eséllyel ajánlja a podcastot a téma iránt érdeklődők számára.
Blogszerű szerkesztés a podcast leírásában
A podcastok leírását sokan nem viszik túlzásba: írnak néhány sort összefoglalásként, az igényesebb szerkesztők pedig még időbélyeggel látják el. A hallgatók számára ez egyébként elég is lehet, de a Google számára kevés, és nem is hatékony. A Google-keresőben ugyanis az első oldalon megjelenő tartalmak jóval hosszabb szövegek, és ehhez kell alkalmazkodni.
Hogyan kellene többet és hatékonyan írni a podcast leírásában? Nos, a SEO-szakemberek tapasztalatai szerint ezeknek a leírásoknak is úgy kell felépülniük, mint a keresőoptimalizálásra szánt blogbejegyzéseknek.
Tehát nem egy olyan írás kell, amelyben folyó szövegben lejegyezzük, hogy ki mit mondott, hanem azt érdekesen és közérthetően, alcímekkel és rövid bekezdésekkel ellátva, könnyen szkennelhető, szerkesztett szövegben kell átadni.
Olyan szöveget érdemes tehát alkotni, amely önmagában blogbejegyzésként is megállná a helyét egy honlapon. A címét is ennek megfelelően, kattintásra ösztönző stílusban tanácsos megadni.
Végül pedig nem szabad elfeledni azt a SEO-trükköt, amit pont a blogbejegyzések kapcsán szoktak leginkább alkalmazni, nevezetesen a belső linkelést. Ha tehát van az adott szövegrészhez kapcsolódó tartalmunk, akkor azt linkeljük a podcast adások leírásában is.