« Vissza

Hasznos SEO-trükkök WordPress honlapokhoz – 2. rész

SEOWordpress tárhely

Egyszerű a használata, már induláskor SEO-barát, ráadásul a Rackhost tárhely csomagjaival egy kattintással pár perc telepíteni, és mindent (domain, tárhely, e-mail fiók, SSL-tanúsítvány) megkaphatunk hozzá. Dióhéjban így is összefoglalható a WordPress előnye. Mindez tényleg így van, de a világ legnépszerűbb CMS-rendszerének adottságait ki is kell használni, főként a keresőoptimalizálás terén. Ehhez nyújt segítséget az Ahrefs rendkívül hasznos gyűjtése, cikksorozatunkban ezekből a tippekből szemezgettünk. Az első rész után jöjjön a második.

 

6, SEO-barát téma telepítése

 

A keresőoptimalizálás feltétele, hogy minél gyorsabban töltődjön be az oldal, illetve mobilbarát legyen. A WordPress-sablonok többnyire modern, reszponzív megoldások, de nem árt ellenőrizni. Ehhez kiváló segítséget nyújt a Google ingyenes eszköze, a PageSpeed Insights, ahol egy honlap vagy sablon teljesítménye gyorsan felmérhető. Az eredmények nemcsak az esetleges kritikákat tartalmazzák, de részletes tippeket is a hibák javítására.

 

A témák telepítéséről WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozatunk negyedik részében olvashatnak.

 

7, SEO-bővítmény telepítése

 

Sok olyan bővítmény használható a WordPressen, amely bárki számára egyszerűvé teszi a keresőoptimalizálást. A legnépszerűbb a Yoast SEO, rengeteg honlap optimalizálásához használják világszerte.

 

8, Oldaltérkép generálása

 

Yoast SEO > Általános > Funkciók > XML oldaltérképek

 

Ha telepítettük a Yoast SEO WordPress-bővítményt, az első dolgunk legyen az XML oldaltérkép generálása. A fent jelzett útvonalon jutunk el a funkcióhoz, amit “Be” állapotra kell kapcsolni.

 

Ezzel a beállítással automatikusan listázzuk a fontos bejegyzéseket és oldalakat a honlapon, így a keresőmotorok sokkal könnyebben fedezik fel őket.

 

9, Értéktelen tartalmak elrejtése

 

Yoast SEO > Keresésben való megjelenés > Taxonómiák > Látszódjon a(z) Kategóriák a keresési találatokban?

 

Vannak olyan oldalak egy honlapon, mint például a címkeoldalak, ahol a felhasználó számára értéktelen tartalom jelenik meg. Ha nem akarjuk, hogy ezeket listázza a Google (és a többi kereső), akkor a fenti útvonalon a “Ki” lehetőségre kattintsunk a megjelenő csúszkán.

 

10, Hatásos címadás

 

Minden oldalhoz és bejegyzéshez címet kell adni a WordPressben. Unalmas címre senki sem kattint, a címnek csábítónak kell lennie. Ez nem azt jelenti, hogy bulváros, clickbait címet kell adni, de mindenképp érdeklődést kell kiváltania, illetve tartalmaznia kell a tartalomhoz illő, legfontosabb kulcsszavakat.

 

11, Belső hivatkozás használata

 

Linkeljünk önmagunkra, amikor csak releváns tartalomhoz vezethetjük a honlap látogatóját – lényegében erről szól a belső hivatkozások használata. Erre két okból van szükség: egyrészt tovább tartjuk a weboldalon az érdeklődőt, másrészt pedig a Google és egyéb keresők is díjazzák a belső hivatkozás használatát.

 

Például ha egy blogbejegyzésben megemlítünk olyan témát, amelyről korábban már írtunk a honlapon, akkor a megfelelő szövegrészből készítsünk hivatkozást, amely linkel a témában szintén hasznos, az említett témát részletesebben kifejtő bejegyzésre.

További információkért a solgáltatásainkról látogass el a Rackhost.hu-ra

Kipróbálom

Kapcsolódó cikkek