Két dolgot fontos tisztázni a pop-up ablakokkal kapcsolatban: valóban, sok embert zavar a honlapokon felugró hirdetés, de azt is be kell látni, hogy ennek ellenére az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze.
Utóbbi állítás viszont kizárólag akkor igaz, ha ügyelünk néhány alapvető kritériumra (pl.: releváns üzenet, könnyű bezárási lehetőség, hasznos tartalom ígérete) és megfogadjuk a legjobb tippeket. Ilyen tanácsokat gyűjtöttünk a téma egyik nemzetközileg is elismert szakértője, Neil Patel blogjáról.
Összefoglaljuk a bevált módszereket, az első és második rész után zárjuk a cikksorozatot.
Közösségünk erejének felhasználása
- Több mint 4 ezer követő Instagramon
- Több mint 1 millió megtekintés TikTokon
- Több mint 1500 feliratkozó a hírlevélre
- Több mint 2 ezer regisztrált, visszatérő vásárló
A fenti példák lenyűgözőek és meggyőzőek lehetnek egy pop-up ablakban, bizonyítva, hogy már egész komoly közösséget építettünk.
Ha rendelkezünk egy-egy ilyen kiváló adattal, mindenképp használjuk fel, sőt, a pop-up ablak központi eleme is lehet, főként ha az adott közösség bővítése a hirdetésünk célja.
“Miben segíthetünk?”
Joggal sejtjük, hogy ha valaki már a honlapunkon jár, akkor a Google-keresőből vagy a közösségi médiából érkezve nagyjából tudja, milyen termékek vagy szolgáltatások iránt érdeklődik.
Ebből kiindulva logikus ötlet, hogy egy pop-up ablakkal rögtön cselekvésre ösztönözzük a látogatót, és feltesszük neki a kérdést: miben segíthetünk? A kérdés alatt már csak CTA-gombokra van szükség a legfontosabb termékeinkhez és szolgáltatásainkhoz.
Egyedi ajánlat e-mail sorozatban
Kuponkód, exkluzív leárazás, e-könyv, stb. – ilyen eszközökkel is lehet pop-up ablakban feliratkozást kérni a hírlevélre, de ennél egyedibb ajánlattal is elő lehet rukkolni, méghozzá egy speciális e-mail sorozat formájában.
Például egy ruhaüzlet ígérhet olyan e-mail sorozatot, amelyben fokozatosan avatják be a (potenciális) vásárlót a legújabb divat trendekbe, vagy egy üzletembereknek szánt szolgáltatás honlapján ígérhetünk olyan e-mail sorozatot, amely a leginkább bevált produktivitási tippeket osztja meg a feliratkozókkal.
Egyedi fotó
Egy pop-up ablak sikeréhez akár egy vagy több látványos fotó is rengeteget tud adni. A figyelemfelkeltő vizuális elem helyére sokan stock fotót használnak, de ez nem a legjobb stratégia. A nemzetközi kutatások egyöntetően azt sugallják: sokkal eredményesebbek azok a pop-up ablakok, amelyekben eredeti, saját fotót használnak fel.
Egyszerű szöveg
Nem mindig kell túlgondolni a pop-up ablakot, olykor elég egy jó cím, néhány sor szöveg és egy CTA-gomb. Ez a megközelítés főként azoknak a cégeknek állhat jól, amelyek egyébként is értéküknek tartják a minimalizmust.
Megoldás egy problémára
A szolgáltatást kínáló honlapok rögtön a tárgyra térhetnek a pop-up ablakban, és nagybetűkkel hangsúlyozhatják, hogy milyen problémát oldanak meg, és egy CTA-gombra van a megoldás.