A Rackhost-pólókat viselő ügyfeleink fotóival talán már sokan találkoztak Facebook – és Instagram-oldalunkon – ezek is felhasználói tartalmak, vagyis olyan posztok, amelyeket a szolgáltatásainkat igénybe vevő emberek maguk készítettek és tettek közzé.
Az elégedett és lelkes vásárlónál kevés jobb reklám van – ha van egyáltalán –, így ehhez az online marketing fogáshoz ötrészes cikksorozatban adtunk hasznos tanácsokat.
Mielőtt átolvasásra kerül, biztosra mennénk, ugyanis a Backlinko blogján nemzetközi kutatások és adatok alapján meggyőző statisztikákat gyűjtöttek össze a felhasználói tartalmakról – innen szemezgetünk.
- A vásárlók 40 százaléka nyilatkozza azt, hogy a felhasználói tartalom “rendkívül” vagy “nagyon” fontos befolyásoló tényező, amikor vásárlásról döntenek. Ugyanez a kutatás azt mutatta ki, hogy a felhasználói tartalomnak még az árak és tulajdonságok összehasonlításál (39%), illetve a termékvideóknál (37%) is fontosabb szerepe van a döntésben.
- A megkérdezett vásárlók 13 százaléka egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a felhasználói tartalom hiánya kizáró ok, vagyis ez esetben eláll az online vásárlástól.
- Az e-kereskedelmi marketing szakemberek 81 százaléka szerint a felhasználói tartalom nagyobb hatással van a vásárlókra, mint a profi fotók vagy az influenszerek posztjai.
- Az e-kereskedelmi marketing szakemberek 33 százaléka szerint a felhasználói tartalmak váltják ki leginkább a bizalmat a vásárlókban – ezzel ez a tartalomtípus az élen végzett. Összehasonlításként: 24 százalékuk vélte úgy, hogy a profi fotók és videók a legerősebbek ezen a téren, 18 százalékuk pedig az influenszer marketingre szavazott.
- Az e-kereskedelmi marketing szakemberek 28 százaléka szerint az Instagram generálja a legtöbb felhasználói tartalmat. További eredmények: Facebook: 23%, TikTok: 19%, YouTube 17%, X/Twitter: 10%.
- A B2B piac ügyfeleinek 44 százaléka szerint az ügyfelek értékelései és a felhasználói tartalmak játsszák a legnagyobb szerepet a vásárlás kapcsán hozott döntésekben.
- A fogyasztók 82 százaléka állítja, hogy nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkától, amely felhasználói tartalmat is használ a marketingjében.
- A 18 és 29 év közötti vásárlók 55 százaléka szeretne szerepelni kedvenc márkáik közösségi médiás felületein. 80 százalékuk már vagy megosztott felhasználói tartalmat, vagy hajlandó lenne rá a későbbiekben.
- A márkák 86 százaléka szerint a felhasználói tartalmak hirdetésekben történő felhasználása növeli a reklámok hatékonyságát.
- A vásárlók 55 százaléka hezitál, ha olyan termék vásárlásáról kell döntenie, amelyhez nem kapcsolódik felhasználói tartalom.
- A kiskereskedések 67 százaléka tervezi, hogy a következő egy évben növeli a felhasználói tartalmakra szánt marketing büdzsét és munkamennyiséget.
- A fogyasztók 77 százaléka nyitott arra, hogy jutalomért cserébe felhasználói tartalmat készítsen és osszon meg a közösségi médiában.