Posztoljunk valamit! – ehhez hasonló felkiáltásokkal élnek azok a cégek, amelyek nem veszik komolyan a tartalommarketinget. A közösségi médiában, a honlapunk blogján és minden más online felületen stratégiára van szükség, ha jobb rangsorolást akarunk a Google-keresőben, ha hitelesek akarunk lenni egy márkahű közönség szemében, és ha valódi eredményeket akarunk, nem csak lájkokat. A rövidtávú gondolkodással mindennek az ellenkezőjét érjük el – erre hívjuk fel a figyelmet cikksorozatunkban, az első rész után jöjjön a folytatás!
Sarokkő tartalom
Hallotta már ezt a kifejezést? A sarokkő tartalom a legfontosabb írás, amely egy adott témában születik. De nem csak a honlapunkon a legfontosabb, hanem az egész interneten – legalábbis a mi nyelvterületünkön.
Összeszedett, alapos, rendkívül részletes, informatív anyag, amelynek sikere a követők és a Google algoritmusának szemében is egy csapásra szakértővé tesz minket. Ezért olyan fontos időt és energiát áldozni rá, hiszen hosszabb távon megtérülő befektetés: ha egy ilyen tartalmat közzéteszünk, nem nagyon tudják másolni az elsöprő hatását. A sarokkő tartalom a publikálás után hónapokkal, évekkel is aktuális és hasznos marad.
Gondolkodjunk el rajta: a cégünk miről tudna ilyet készíteni?
Letámadás helyett
“Ez a termék kell neked!”
“El tudod képzelni nélküle az életed?”
Az ilyen agresszív reklám teljesen érthető, de egyre kevésbé hatékony. Az embereket annyi inger éri, hogy az ilyen rövidebb távú célokat szolgáló, azonnali reakcióban reménykedő reklámokat inkább ignorálják.
Ezzel szemben, ha folyamatosan azt látják, hogy egy cég értékes és releváns a szakterületén, nem kell lyukat beszélni a hasukba, magától döntenek úgy, hogy innen vásárolnak. Az ilyen döntésekből lesznek a márkahű vásárlók és ügyfelek!
Ingyenes reklám
Az alapos utánajárással készült, minőségi, a témában elmélyülő tartalom nem igényel hirdetést, magát promózza. A Google-kereső Adwords-hirdetés nélkül is előkelő helyre rangsorolja, az olvasók pedig lelkesen osztják meg azokkal, akiknek hasznos lehet, lényegében szájról szájra terjed a híre, méghozzá hónapokig, akár évekig is.
Valódi segítség
Lehet egy szakmai blogon rövid bejegyzéseket készíteni, de felmerül a kérdés: a vásárlók és ügyfelek számára ezek valódi segítséget nyújtanak a mindennapokban? Vagy inkább csak SEO-szempontból fontos?
Ha az utóbbi igaz, akkor hosszabb távon a Google lehet, hogy díjazza ezeket, de a közönség kevésbé. Nem azt mondjuk, hogy kurta blogbejegyzéseket nem érdemes írni, de az hoz igazi hasznot, ha a posztokért hálásak lesznek az emberek – legyen bármilyen hosszú is.
Mi például a körülbelül 3000 karakter hosszú cikkekben hiszünk, amely még viszonylag gyorsan átfutható, de emellett informatív is, hasznos tippekkel szolgál – méghozzá folyamatosan, minden héten új tartalmakkal előállva.
SEO-barát
Az állandó tartalom a SEO-siker egyik kulcsa, de ennél is fontosabb a hosszútávú gondolkodás. Milyen kulcsszavakra keresnek leginkább, és ehhez milyen hiánypótló tartalmat tudunk készíteni? Ha ezt a kérdést feltesszük, majd megvan a válasz, és alaposan körbejárjuk a témát, akkor a keresőoptimalizálás már nem jelent gondot.