A reklámblokkolóknak vannak előnyei és hátrányai is a felhasználó szempontjából, a hirdető cégek számára viszont csak károkat okoz, hiszen nem jut el üzenetük a célközönséghez és/vagy elesnek egyik/fő bevételi forrásuktól.
Fel is merül bennük az igény a hirdetéseket megakadályozó programok leleplezésére és megkerülésére – a WordPress-alapú honlapoknak ebben nyújt segítséget a WPBeginner blogbejegyzése, ahonnan ellestük a legjobb trükköket. Mielőtt elmerülnénk a technikai részletekben, fel kell tenni egy fontos kérdést:
Hogyan lehet reagálni az AdBlock használatára?
A fenti kérdésre három válasz létezik:
- Passzívan: megtanulhatunk alkalmazkodni az így keletkező bevételkieséshez.
- Aktívan: megkérhetjük a látogatókat, hogy a mi honlapunk számára engedélyezzék a hirdetések megjelenését.
- “Agresszívan”: automatikus felismeréssel blokkolhatjuk a honlapunk tartalmának elérését mindazoknak, akik AdBlock programot használnak, és felajánlhatjuk, hogy a hirdetések engedélyezésével automatikusan fogyaszthatóvá válnak a honlap tartalmai.
Utóbbi stratégiához kínál ötleteket a WPBeginner, lássuk a lehetőségeket!
Optinmonster
A reklámblokkolók észlelésére és az AdBlock-felhasználóknak szánt üzenet megjelenítésére az Optinmonster kínálja a legjobb megoldást. Ez a WordPress-bővítmény alapvetően a konverzió növelésére szolgál rengeteg eszközzel, köztük az AdBlock elleni harccal is. Beépített hirdetésblokkoló érzékelővel rendelkezik, így célzott kampány vagy banner jelenhet meg az ilyen programot használó látogatók számára. Minden ilyen népszerű szolgáltatást (pl.: AdBlock, AdBlock Plus, uBlock Origin, stb.) kiszúr a rendszer.
Ha az OptinMonster fiókunkat csatlakoztatjuk a WordPress-alapú honlapunkhoz, akkor a Campaigns menüpontban kiválaszthatjuk az üzenetünk megjelenésének típusát – a már említett Aktív hozzáállás esetében pop-up ablak ajánlott, az Agresszív taktika esetén teljes képernyős kampány. Már csak adni kell egy nevet a kampánynak, majd megjelenik egy sablon, amelynek kattintsunk bármely szöveges rubrikájára – így hívható elő a szövegszerkesztés. Ezután írhatjuk be azt az üzenetet, amit az AdBlock-felhasználóknak szánunk, illetve a gombokat is személyre szabhatjuk – az egyik gomb az AdBlock megtartása lesz, a másik viszont a honlap hirdetéseinek engedélyezése. Utóbbi megnyomása esetén megjelenik egy köszönet ablak, amelynek szövegét szintén szerkeszthetjük. Következő lépésként az Optinmonster a megjelenési szabályok menüpontot jeleníti meg, itt kell kiválasztani az “Ad-Blocker Targeting” lehetőséget. Az utolsó lépések már ugyanazok, mint a többi kampány esetében (pl.: időzítés, publikálás).
AdSanity és CHP Ads Block Detector
Az Optinmonster megoldása a legjobb, de azért van még 2 másik szolgáltatás, amellyel érdemes lehet kísérletezni. A reklámblokkolók leleplezése és megkerülése az AdSanity és a CHP Ads Block Detector WordPress-bővítményekkel is lehetséges, utóbbival pedig bátran lehet kísérletezni, hiszen ingyenes a használata.