A kiválasztott domain név megrendelését követően a Rackhost felhasználói fiókunkban a Tennivalók menüpont alatt tudjuk a regisztrációt véglegesíteni.

Ha a megrendelt domain névhez még nem kerültek megadásra a tulajdonosi adatok, akkor kattintsunk a Megadom gombra és töltsük ki a megjelenő űrlapot magánszemély (1. ábra) vagy cég tulajdonos esetén (2. ábra)!

1. ábra
2. ábra

Ezután a Megrendelő oszlopban meg fog jelenni egy Aláírom gomb, erre kattintva az aláírás elektronikusan fog történni egy captcha segítségével.

Miért is van szükség a tulajdonosi adatok megadására?

Alapvetően a domain regisztrációval még nem foglaltuk le a választott domain nevet, hiszen csak a tulajdonosi adatok megadását követően kerül a Hureghez (központi domain regisztrátor) a regisztrációs igény. Éppen ezért adjuk meg minél hamarabb az adatokat, gyorsítva ezzel a folyamatot!

A domainregisztrációs szabályzat értelmében bármely Regisztrátornál történő domain regisztráció esetén kötelező megadni ezeket az adatokat, hiszen ez az igénylés egyik alapvető feltétele. Mindezt a domainregisztrációs szabályzat 2. fejezetében olvashatjuk:

“1.2.2 Az Igénylés

1.2.2.1 Az igénylés érvényességének előfeltétele, hogy a domain-igénylő a delegálás-igénylési szerződésben a valóságnak megfelelően, formailag és tartalmilag helyesen, az Igénylőlap szerinti összes kötelező adatot megadja, nyilatkozzon a Domainregisztrációs Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásáról és arról, hogy azokat a domain igénylés és delegálás teljes tartama alatt magára nézve kötelezőnek tekinti.

1.2.2.2 A delegálás-igénylési szerződésben megadott adatokat és megtett jognyilatkozatokat

a) természetes személy domain-igénylő esetén magának vagy meghatalmazott képviselőjének (a közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazás egyidejű csatolásával),

b) kiskorú domain-igénylő esetén törvényes képviselőjének,

c) jogi személy esetén a törvényes képviselőnek

saját kezűleg kell hitelesítenie és a Regisztrátorhoz eljuttatnia.

A hitelesítés történhet papír alapon saját kezű aláírással vagy elektronikus úton kötött szerződés esetében fokozott biztonságú elektronikus aláírással vagy egyéb online hitelesítési eljárással.”

Továbbá lehetőség van a domain tulajdonosi adatainak lekérdezésére is. A nyilvántartásban a megadott tulajdonosi adatok kötelezően megjelennek és bárki által hozzáférhetőek. Magánszemély tulajdonos esetén a lekérdezett domain neve, valamint a regisztrátor neve és címe jelenik meg, a tulajdonosról a GDPR óta csak annyi, hogy természetes személy. Tehát nem jelennek meg személyes adatok, viszont valakihez tartoznia kell a domain névnek adminisztratív okokból, ezért van szükség a tulajdonosi adatok megadására! Cég esetén a regisztrátor nevén és címén túl a tulajdonos cég neve, címe és telefonszáma, valamint a domain kapcsolattartójának elérhetősége is elérhető/ lekérdezhető nyilvánosan. (Adminisztratív kapcsolattartó csupán jogi személyek esetén térhet el a domain tulajdonosától.)