Tekintse meg videós útmutatónkat!
A kiválasztott domain név megrendelését követően a Rackhost felhasználói fiókunkban a Tennivalók menüpont alatt tudjuk a regisztrációt véglegesíteni.
Ha a megrendelt domain névhez még nem kerültek megadásra a tulajdonosi adatok, akkor kattintsunk a Megadom gombra és töltsük ki a megjelenő űrlapot magánszemély (1. ábra) vagy cég tulajdonos esetén (2. ábra)!


A tulajdonosi adatok megadását követően a Rackhost rendszerétől kapunk emailt az adatok megerősítésére vonatkozóan. Az adatok megerősítésére 30 nap áll rendelkezésünkre.
Fontos azonban megjegyezni azt, ha a megerősítés nem történik meg, úgy addig a domain lefoglalása sem biztosított, így érdemes mielőbb elvégezni a domainnel kapcsolatos tennivalókat.
Miért is van szükség a domain tulajdonosi adatainak megadására?
Alapvetően a domain regisztrációval még nem foglaltuk le a választott domain nevet, hiszen csak a tulajdonosi adatok megadását követően kerül a Hureghez (központi domain regisztrátor) a regisztrációs igény. Éppen ezért adjuk meg minél hamarabb az adatokat, gyorsítva ezzel a folyamatot!
A domainregisztrációs szabályzat értelmében bármely Regisztrátornál történő domain regisztráció esetén kötelező megadni ezeket az adatokat, hiszen ez az igénylés egyik alapvető feltétele. Mindezt a domainregisztrációs szabályzat 1. fejezetében olvashatjuk:
“1.2.2 A domain igénylése
1.2.2.1 Domain-igénylő köteles a domain igénylése kapcsán a vele szerződött Regisztrátornak megadni a választott domain nevet, a regisztráció igényelt időtartamát, a tényt, hogy ő természetes vagy jogi személy, valamint az alábbiak közül a rá vonatkozó kategória adatait:
- a) Természetes személy domain-igénylő: neve, postacíme, értesítési email címe,
értesítési telefonszáma, faktor adata(i) (ez(ek) megegyezhet(nek) az értesítési email
címmel, illetve telefonszámmal), és az Igénylő választása szerint: az anyja neve
és/vagy a születési dátuma és/vagy igazolvány száma annak lejárati dátumával együtt.
Az 1.1.2 pont szerinti Igénylő esetén az Igénylő kötelező módon meg kell adja az
állampolgárságát, valamint a személyazonosító okmány számát is. Ez lehet: személyi
igazolvány, útlevél, jogosítvány, letelepedési vagy tartózkodási engedély.
- b) Jogi személy domain-igénylő: neve, postacíme, értesítési email címe, értesítési
telefonszáma, adószáma vagy nyilvántartási száma, faktor adat(i) (ez(ek)
megegyezhet(nek) az értesítési email címmel, illetve telefonszámmal.”
Továbbá lehetőség van a domain tulajdonosi adatainak lekérdezésére is. A nyilvántartásban a megadott tulajdonosi adatok kötelezően megjelennek és bárki által hozzáférhetőek. Magánszemély tulajdonos esetén a lekérdezett domain neve, valamint a regisztrátor neve és címe jelenik meg, a tulajdonosról a GDPR óta csak annyi, hogy természetes személy. Tehát nem jelennek meg személyes adatok, viszont valakihez tartoznia kell a domain névnek adminisztratív okokból, ezért van szükség a tulajdonosi adatok megadására! Cég esetén a regisztrátor nevén és címén túl a tulajdonos cég neve is feltüntetésre kerül.
Amennyiben a domain tulajdonosi adatok módosítását szeretnénk, arra is lehetőség van. Tudásbázis cikkeinkben kitérünk a .hu domainek tulajdonosi adatainak változtatására és a külföldi domainek tulajdonosi adatainak módosítására is.