cPanel webtárhelycsomagok
Áttekintés
Ez a felület lehetővé teszi a spamszűrő beállításainak konfigurálását (az Apache SpamAssassin™ által működtetett) fiókja számára. A spamszűrők azonosítják és szortírozzák vagy törlik a kéretlen e-maileket, közismert nevükön a spameket. Ezen a felületen konfigurálhatja a fehér- és feketelista beállításait is.
További információkért olvassa el az Apache SpamAssassin áttekintő dokumentációját.
Megjegyzés: A BoxTrapper és az Apache SpamAssassin egyidejű használata esetén problémák merülhetnek fel. További információért forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Új e-mailek feldolgozása és Spamként való megjelölése
Állítsa ezt a kapcsolót engedélyezettre a potenciális spamek azonosításához. Az Apache SpamAssassin minden üzenetet megvizsgál a spam jellemzői szempontjából, és spam pontszámot rendel hozzájuk. Ez a számított spam pontszám segít meghatározni annak valószínűségét, hogy egy üzenet spam-et tartalmaz. A Spam Box és az Auto-Delete funkciókhoz előbb engedélyeznie kell az Apache SpamAssassint.
Spam küszöbérték
Ha a rendszer olyan spam pontszámot számol egy üzenethez, amely eléri vagy meghaladja a Spam küszöbérték beállítását, a rendszer spamnek jelöli az üzenetet. Egy alacsonyabb spamküszöbérték, például 1, sok üzenetet jelöl spamként, beleértve olyan üzeneteket is, amelyek nem feltétlenül spamek. A magasabb érték, például 10, azonban passzív, és csak a nyilvánvalóan spamnek minősülő üzeneteket jelöli.
A spamküszöbérték beállításához hajtsa végre a következő lépéseket:
1. Kattintson a Spam küszöbérték gombra. A rendszer a Spam küszöbérték beállítása felületre irányítja.
2. Válassza ki a kívánt értéket a menüből.
Megjegyzés: Egyéni érték megadásához válassza az Egyéni menüpontot.
3. A módosítások mentéséhez kattintson a Pontozási beállítások frissítése gombra.
Az új spamek áthelyezése külön mappába (Spam Box)
Állítsa ezt a kapcsolót engedélyezettre ahhoz, hogy az Exim szolgáltatás a következő spam levél fogadásakor hozzon létre egy spam mappát. A Spam Box minden olyan üzenetet, amelynek számított spam pontszáma meghaladja a spam küszöbértéket, ebbe a mappába küld. Ez a funkció megőrzi azokat az e-maileket, amelyeket az Apache SpamAssassin tévesen spamlevélnek minősíthet.
Megjegyzés: Javasoljuk a Spam Box használatát, mert így továbbra is megtekintheti az üzeneteket. Ezt a mappát azonban időnként ki kell ürítenie, mert az általa használt tárhely beleszámít az e-mail kvóta korlátjába.
A Spam Box mappa kiürítése
A Spam mappa kiürítéséhez vagy a kijelölt üzenetek eltávolításához kattintson a Spam mappa beállításainak konfigurálása gombra. A rendszer a Spam Box felületre irányítja Önt a következő beállításokkal:
- Engedélyezze a Spam Box engedélyezése kapcsolót ezen a felületen a funkció aktiválásához, ha a Spam szűrők felületen nem tette ezt meg.
- Kattintson a Spam Box mappa kiürítése a „felhasználónév”-nél mappára a rendszerfelhasználó e-mail fiókjának spam mappájában lévő összes üzenet törléséhez, ahol a felhasználónév a rendszerfelhasználó e-mail fiókjának nevét jelenti.
- Kattintson az Összes Spam Box mappa kiürítése gombra, ha a fiók összes e-mail címének Spam Boxában lévő összes üzenetet törölni kívánja, beleértve a rendszerfelhasználó e-mail fiókját is.
Fontos: Ez a beállítás törli a fiók összes e-mail címének spam mappájának tartalmát.
- Kattintson a Lemezhasználat kezelése gombra az eltávolítandó üzenetek kiválasztásához. A rendszer az Email lemezhasználat felületre irányítja (cPanel ” Kezdőlap ” Email ” Email ” Email lemezhasználat).
POP3 kliens felhasználók
Ha POP3 kliensen keresztül ellenőrzi e-mailjeit, lépjen be és ürítse ki a spam mappát a youraddress@example.com/spam felhasználónévvel és az e-mail fiók jelszavával. Ha nem törli gyakran az üzeneteket ebben a mappában, a spamek felhalmozódhatnak, és elérheti az e-mail fiók kvótáját.
Megjegyzés:
- Ezzel a módszerrel nem férhet hozzá a fiókja más mappáihoz. Egyes webmail-kliensek további lépéseket igényelhetnek. További információért olvassa el a Hogyan állítsunk be webmail mappákat dokumentációt.
- Ha nem biztos abban, hogy a POP3 vagy az IMAP protokollt használja-e a levelek fogadására, keresse meg ezt az információt az e-mail alkalmazás Beállítások felületén.
A Spam Box funkció nem érhető el
Fontos: Ha nem engedélyezi a Spam Box funkciót, de engedélyezi az Apache SpamAssassint, az Apache SpamAssassin a szokásos módon továbbítja az üzenetet az e-mail fiók postaládájába. Az üzenet tárgysorában azonban a SPAM kifejezés fog szerepelni.
Megjegyzés: A spam üzenetekre vonatkozó szűrőket az összes e-mail fiókja számára a cPanel Globális e-mail szűrők felületén (cPanel ” Kezdőlap ” Email ” Globális e-mail szűrők), vagy az egyes fiókok számára az Email szűrők felületén (cPanel ” Kezdőlap ” Email ” Email ” Email szűrők) hozhatja létre. Használja az e-mail szűrőket a spamek irányítására, ha a Spam Box funkció nem jelenik meg a kezelőfelületén.
Új spamek automatikus törlése
Állítsa ezt a kapcsolót engedélyezettre, hogy automatikusan törölje azokat az üzeneteket, amelyek elérik vagy meghaladják az Automatikus törlési küszöbértéket.
Fontos: Győződjön meg róla, hogy megfelelően konfigurálta az Automatikus törlési küszöbérték értékét. Ez véglegesen törli az összes olyan üzenetet, amelynek számított spam-pontszáma eléri vagy meghaladja az Automatikus törlési küszöbértéket. Ez nem spam üzeneteket is tartalmazhat, ami miatt elveszítheti ezeket az üzeneteket.
Automatikus törlési beállítások konfigurálása
Kattintson az Automatikus törlési beállítások konfigurálása gombra az Automatikus törlési küszöbérték értékének konfigurálásához. A rendszer az Automatikus törlés felületre irányítja Önt a következő beállításokkal:
- Engedélyezze a Spam Auto-Delete engedélyezve van. kapcsolót ezen a felületen az Auto-Delete funkció aktiválásához, ha a Spam Filter felületen nem tette ezt meg.
- Válassza ki a kívánt automatikus törlési küszöbértéket. Kattintson az Automatikus törlési pontszám frissítése gombra a módosítások mentéséhez.
Megjegyzés: Az Automatikus törlés küszöbérték értéke nem befolyásolja a Spam küszöbérték értékét.
További konfigurációk (haladó felhasználók számára)
Ez a szakasz lehetővé teszi a fehérlista, a feketelista és az egyéni tesztpontszámok testreszabását.
Fontos: Ezeket a beállításokat csak haladó felhasználóknak szabad konfigurálniuk.
Kattintson a További konfigurációk megjelenítése gombra a további konfigurációs beállítások megjelenítéséhez.
Fehér lista (e-mailek mindig engedélyezettek)
Ez a szakasz a fiók jelenlegi fehérlistás elemeinek számát jeleníti meg. A fehérlisták lehetővé teszik, hogy olyan e-mail címről fogadjon e-maileket, amelyet az Apache SpamAssassin tévesen spamként jelöl meg.
Kattintson a Spam fehérlista-beállítások szerkesztése gombra a Spamszűrők fehérlista-beállításainak konfigurálásához. A rendszer a Fehér lista felületre irányítja Önt.
Megjegyzés: Amikor címeket ad hozzá a fehér listához, használja a * jelzőt több karaktert jelölő jokerként, és a ? jelzőt egy karakteres jokerként. A következő példák azt mutatják be, hogyan kell helyesen használni a fehérlistát:
- user@example.com – Egyetlen e-mail cím fehérlistázása.
- *@example.com – Az example.com összes címének fehérlistája.
- ?ser@example.com – A example.com címek egyetlen karakterének fehérlistájára kerül (például user@example.com, de az Auser@example.com nem).
Egy e-mail cím fehérlistára való felvételéhez hajtsa végre a következő lépéseket:
1. Kattintson az Új „whitelist_from” elem hozzáadása gombra egy e-mail cím hozzáadásához.
2. Írja be az e-mail címet a whitelist_from szövegmezőbe.
- Kattintson a törlés ikonra (Cancel) a whitelist_from bejegyzés eltávolításához.
3. Kattintson a Fehér lista frissítése (whitelist_from) gombra a módosítások mentéséhez.
Fekete lista (Soha nem engedélyezett e-mailek)
Ez a szakasz a fiók aktuális feketelistás elemeinek számát jeleníti meg. A feketelisták lehetővé teszik, hogy az Apache SpamAssassin által tévesen nem spamként megjelölt e-maileket spamlevélként jelölje meg.
A Spamszűrők feketelista beállításainak konfigurálásához kattintson a Spam Blacklist Settings (Spam feketelista beállítások szerkesztése) gombra. A rendszer a Feketelista felületre irányítja Önt.
Megjegyzés: Amikor címeket ad hozzá a feketelistához, használja a * jelet jokerként több karakter, a ? jelet pedig egykarakteres jokerként. A következő példák azt mutatják be, hogyan kell helyesen használni a jokereket a feketelistán:
- user@example.com – Egyetlen e-mail cím feketelistára kerül.
- *@example.com – Az example.com összes címét feketelistára teszi.
- ?ser@example.com – Feketelistára teszi a example.com cím egyetlen karakterét (például user@example.com, de nem Auser@example.com).
Egy e-mail cím feketelistára való felvételéhez hajtsa végre a következő lépéseket:
1. Kattintson az Új „blacklist_from” elem hozzáadása gombra egy e-mail cím hozzáadásához.
2. Írja be az e-mail címet a blacklist_from szövegmezőbe.
- Kattintson a törlés ikonra (Cancel) a blacklist_from bejegyzés eltávolításához.
3. Kattintson a Fekete lista frissítése (blacklist_from) gombra a módosítások mentéséhez.
Megjegyzés: Ha több fiók e-mail címét szeretné feketelistára tenni, használja az Exim System Filter File eszközt.
Számított spam pontszám beállítások
Figyelmeztetés: Erősen javasoljuk, hogy csak haladó felhasználók szerkesszék a spamtesztelési pontszámokat. A helytelen beállítások nem kívánt következményekkel járnak.
Kattintson a Számított spampontszámok konfigurálása gombra az egyes tesztpontszámok konfigurálásához. A rendszer a Calculated Spam Score Settings felületre irányítja Önt.
Az Apache SpamAssassin több száz tesztet használ, és az egyes tesztekhez pontszámokat rendelhet hozzá, hogy az Apache SpamAssassint a kiszolgálójához konfigurálja. Ezen a felületen módosíthatja az Apache SpamAssassin által az üzenet spamként való megjelöléséhez használt egyéni tesztpontszámokat. Növelheti a spam-üzeneteket helytelenül átengedő tesztek pontszámát. Ezzel szemben letilthatja vagy csökkentheti az olyan tesztek pontszámát, amelyek tévesen jelölik az üzeneteket spamként. Például tiltsa le azokat a teszteket, amelyek spamként jelölik a csődeljárásról szóló e-maileket egy olyan felhasználó számára, aki csődeljárás alatt álló ügyvéd.
Az egyéni tesztpontszám frissítéséhez hajtsa végre a következő lépéseket:
1. Kattintson az Új „pontszámok” elem hozzáadása gombra egy új, testre szabott tesztpontszám megadásához.
2. Válasszon ki egy tesztet a pontszámok menüből.
3. Írjon be egy új értéket a legfeljebb három tizedesjegyet tartalmazó szövegmezőbe.
Megjegyzés: A teszt letiltásához állítsa a pontszám értékét 0-ra.
4. A módosítások mentéséhez kattintson a Pontozási beállítások frissítése gombra.
Megjegyzés: Az alapértelmezett pontszámok megtekintéséhez futtassa a következő parancsot:
grep -R score /var/lib/spamassassin/* | less