cPanel webtárhelycsomagok
Mire is való a Kézbesítés nyomon követése?
Ezen a felületen nyomon követhetjük a kiküldött e-mailek kézbesítési útvonalát, ami segíthet az esetleges kézbesítési problémák felderítésében, megoldásában. Az alábbi gombbal érhető el a cPanel főoldalán az Email menüben:
Keresés
A Recipient Email (optional) szövegmező (Címzett e-mailje) lehetővé teszi, hogy a kézbesítési jelentés táblázat eredményeit egy adott e-mail címre is leszűrjük. Ezt a következőképpen tudjuk megtenni:
- Adjuk meg egy e-mail címet a Recipient Email (optional) (Címzett e-mailje) szövegmezőben.
- Kattintson a Jelentés futtatása gombra. A rendszer úgy szűri a Kézbesítési jelentés táblázatot, hogy csak a címzett e-mail címére vonatkozó eredményeket jelenítse meg. Emellett megjeleníti az e-mail cím nyomon követési diagramját is.
A kézbesítési jelentés táblázat eredményeinek visszaállítását a következő módon tehetjük meg:
- Töröljük ki a Recipient Email (optional) (Címzett e-mailje) szövegmező tartalmát
- Kattintsunk ismét a Jelentés futtatása gombra. Ez eltávolítja a szűrőt a Kézbesítési jelentés táblázatból, és megjeleníti az összes e-mail üzenet eredményét.
A Kézbesítési jelentés táblázat eredményeinek szűrésére a következő opciókat használhatja:
- Show Blocked & Failed (Blokkolt és sikertelen üzenetek megjelenítése) – Ez a beállítás úgy szűri a táblázatot, hogy csak a kézbesítési hibákat jelenítse meg.
- Összes megjelenítése – Az összes kézbesítés megjelenítése. Ez a Címzett e-mailje keresési eredményeket is frissíti.
Kézbesítési jelentés
Figyelmeztetés:
- Ha a kiszolgáló harmadik féltől származó levelezőszolgáltatást használ, például a MailScannert, ez a funkció érvénytelen eredményeket fog visszaadni.
- A táblázat csak azokat az üzeneteket jeleníti meg, amelyekről az eximstats adatbázis adatokat tárol.
Alapértelmezés szerint a táblázat az adott cPanel-fiók postafiókjaiba érkező és onnan érkező 250 legfrissebb üzenetet listázza. Minden sikeres és sikertelen kézbesítést tartalmaz. A táblázat alapértelmezés szerint a következő oszlopok szerint rendezi az adatokat:
- Esemény – Az üzenet kézbesítési állapotát jelző oszlop, ahol az alábbi ikonok jelenhetnek meg:
Siker – A rendszer kézbesítette az üzenetet.
Ismeretlen – Az üzenet állapota ismeretlen, vagy a kézbesítés folyamatban van.
Elhalasztva – A rendszer elhalasztotta az üzenetet.
Hiba – Az üzenet kézbesítési hibával találkozott.
Archiválva – A rendszer archiválta az üzenetet.
Elutasítva – A rendszer visszautasította és elvetette az üzenetet az SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) alapján. Ez akkor fordulhat elő, ha a feladó szervere nem használ megfelelő, biztonságos hitelesítéseket, vagy a szerver szerepel egy domainnév fekete listán (DNSBL & RBL).
Szűrt – A levelezőszerver elfogadta az üzenetet, de nem juttatta el a címzett postaládájába. Ez akkor fordulhat elő, ha a spamszoftver kiszűri az üzenetet, vagy ha a címzettnek egyéni e-mail szűrői vannak.
- Kezdő cím – Az üzenet küldőjének e-mail címe a rendszerben.
- Elküldés ideje – Az üzenet elküldésének dátuma és időpontja.
- Levélszemét-pontszám – Az üzenet Apache SpamAssassin™ pontszáma.
- Címzett– Az az e-mail cím, amelyre a felhasználó az üzenetet küldte.
- Eredmény – A kézbesítés eredményét leíró üzenet.
- Műveletek – A kiválasztott üzenettel kapcsolatos információk felugró ablakban történő megtekintéséhez és kinyomtatásához az információs ikonra
szükséges kattintanunk.
A Kézbesítési jelentés táblázatban van lehetőségünk további oszlopok bekapcsolására is. Megjeleníteni vagy elrejteni kívánt oszlopok kiválasztásához kattintsunk a Táblázat beállításai ikonra . A lenyíló menüben jelölőnégyzetek bejelölésével a következő oszlopokat tudjuk be és kikapcsolni:
- Összes kijelölése – Az összes rendelkezésre álló opció kiválasztása.
- Esemény – Az üzenet kézbesítési állapotát jelző ikonok.
- Felhasználó – A feladó cPanel felhasználóneve.
- Tartomány– A feladó domain neve (tartománya)
- Kezdő cím – Az üzenet küldőjének e-mail címe a rendszerben.
- Feladó – A feladó cPanel e-mail címe.
- Elküldés ideje – Az a dátum és időpont, amikor a felhasználó elküldte az üzenetet.
- Feladó állomás – A feladó MX IP-címe.
- Feladó IP-címe – A feladó IP-címe.
- Hitelesítés – Az SMTP-hitelesítés egy típusa.
- Levélszemét-pontszám – Az e-mail Apache SpamAssassin pontszáma.
- Címzett – Az az e-mail cím, amelyre a felhasználó az üzenetet küldte.
- Kézbesítési felhasználó – A címzett e-mail címét birtokló cPanel felhasználónév.
- Kézbesítési tartomány – A címzett tartománya.
- Kézbesítve a következőnek – A címzett e-mail címe.
- Útválasztó – Az a belső útválasztó, amely az üzenet kézbesítését végezte.
- – A címzett SMTP-módszerének típusa.
- Kilépés ideje – Az a dátum és időpont, amikor a címzett megkapta az üzenetet.
- ID – A kimenő üzenet azonosítója.
- Kézbesítési állomás – A címzett e-mail cserélőjének hostneve.
- Kézbesítési IP-cím – A címzett e-mail MX IP-címe.
- Méret – A kimenő üzenet mérete KB-ban.
- Eredmény – A kézbesítés eredményét leíró üzenet.
- Műveletek – A kiválasztott üzenettel kapcsolatos információk.
E-mail cím nyomon követése
Ez a táblázat egy konkrét email címre történő szűrést követően jelenik meg. Nyomon követhetjük benne, hogy a helyi rendszer hogyan továbbítja az üzenetet. Minden ikon az üzenet kézbesítési útvonalára vonatkozó információkat jelenít meg:
– A rendszer az üzenetet egy helyi postafiókba kézbesítette.
A rendszer az üzenetet egy távoli postafiókba kézbesítette.
– A rendszer elhalasztotta az üzenetet.
– A rendszer elutasította az üzenetet.
– A rendszer kézbesítési hibát észlelt.
– A rendszer fogadja az üzenetet.
– A rendszer elvetette az üzenetet.