« Vissza

Email kézbesítés nyomon követése a cPanel felületén

cPanel webtárhely

cPanel webtárhelycsomagok

Mire is való a Kézbesítés nyomon követése?

Ezen a felületen nyomon követhetjük a kiküldött e-mailek kézbesítési útvonalát, ami segíthet az esetleges kézbesítési problémák felderítésében, megoldásában. Az alábbi gombbal érhető el a cPanel főoldalán az Email menüben:

Keresés

A Recipient Email (optional) szövegmező (Címzett e-mailje) lehetővé teszi, hogy a kézbesítési jelentés táblázat eredményeit egy adott e-mail címre is leszűrjük. Ezt a következőképpen tudjuk megtenni:

  1. Adjuk meg egy e-mail címet a Recipient Email (optional) (Címzett e-mailje) szövegmezőben.
  2. Kattintson a Jelentés futtatása gombra. A rendszer úgy szűri a Kézbesítési jelentés táblázatot, hogy csak a címzett e-mail címére vonatkozó eredményeket jelenítse meg. Emellett megjeleníti az e-mail cím nyomon követési diagramját is.

A kézbesítési jelentés táblázat eredményeinek visszaállítását a következő módon tehetjük meg:

  1. Töröljük ki a Recipient Email (optional) (Címzett e-mailje) szövegmező tartalmát
  2. Kattintsunk ismét a Jelentés futtatása gombra. Ez eltávolítja a szűrőt a Kézbesítési jelentés táblázatból, és megjeleníti az összes e-mail üzenet eredményét.

A Kézbesítési jelentés táblázat eredményeinek szűrésére a következő opciókat használhatja:

  • Show Blocked & Failed (Blokkolt és sikertelen üzenetek megjelenítése) – Ez a beállítás úgy szűri a táblázatot, hogy csak a kézbesítési hibákat jelenítse meg.
  • Összes megjelenítése – Az összes kézbesítés megjelenítése. Ez a Címzett e-mailje keresési eredményeket is frissíti.

 

Kézbesítési jelentés

Figyelmeztetés:

  • Ha a kiszolgáló harmadik féltől származó levelezőszolgáltatást használ, például a MailScannert, ez a funkció érvénytelen eredményeket fog visszaadni. 
  • A táblázat csak azokat az üzeneteket jeleníti meg, amelyekről az eximstats adatbázis adatokat tárol.

 

Alapértelmezés szerint a táblázat az adott cPanel-fiók postafiókjaiba érkező és onnan érkező 250 legfrissebb üzenetet listázza. Minden sikeres és sikertelen kézbesítést tartalmaz. A táblázat alapértelmezés szerint a következő oszlopok szerint rendezi az adatokat:

  • Esemény – Az üzenet kézbesítési állapotát jelző oszlop, ahol az alábbi ikonok jelenhetnek meg:
        Siker – A rendszer kézbesítette az üzenetet.
       Ismeretlen – Az üzenet állapota ismeretlen, vagy a kézbesítés folyamatban van.
      Elhalasztva – A rendszer elhalasztotta az üzenetet.
      Hiba – Az üzenet kézbesítési hibával találkozott.
      Archiválva – A rendszer archiválta az üzenetet.
      Elutasítva – A rendszer visszautasította és elvetette az üzenetet az SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) alapján. Ez akkor fordulhat elő, ha a feladó szervere nem használ megfelelő, biztonságos hitelesítéseket, vagy a szerver szerepel egy domainnév fekete listán (DNSBL & RBL).
      Szűrt – A levelezőszerver elfogadta az üzenetet, de nem juttatta el a címzett postaládájába. Ez akkor fordulhat elő, ha a spamszoftver kiszűri az üzenetet, vagy ha a címzettnek egyéni e-mail szűrői vannak.
  • Kezdő cím – Az üzenet küldőjének e-mail címe a rendszerben.
  • Elküldés ideje – Az üzenet elküldésének dátuma és időpontja.
  • Levélszemét-pontszám – Az üzenet Apache SpamAssassin™ pontszáma.
  • Címzett– Az az e-mail cím, amelyre a felhasználó az üzenetet küldte.
  • Eredmény – A kézbesítés eredményét leíró üzenet.
  • Műveletek – A kiválasztott üzenettel kapcsolatos információk felugró ablakban történő megtekintéséhez és kinyomtatásához az információs ikonra szükséges kattintanunk.

A Kézbesítési jelentés táblázatban van lehetőségünk további oszlopok bekapcsolására is. Megjeleníteni vagy elrejteni kívánt oszlopok kiválasztásához kattintsunk a Táblázat beállításai ikonra  . A lenyíló menüben jelölőnégyzetek bejelölésével a következő oszlopokat tudjuk be és kikapcsolni:

  • Összes kijelölése – Az összes rendelkezésre álló opció kiválasztása.
  • Esemény – Az üzenet kézbesítési állapotát jelző ikonok.
  • Felhasználó – A feladó cPanel felhasználóneve.
  • Tartomány– A feladó domain neve (tartománya)
  • Kezdő cím – Az üzenet küldőjének e-mail címe a rendszerben.
  • Feladó – A feladó cPanel e-mail címe.
  • Elküldés ideje – Az a dátum és időpont, amikor a felhasználó elküldte az üzenetet.
  • Feladó állomás – A feladó MX IP-címe.
  • Feladó IP-címe – A feladó IP-címe.
  • Hitelesítés – Az SMTP-hitelesítés egy típusa.
  • Levélszemét-pontszám – Az e-mail Apache SpamAssassin pontszáma.
  • Címzett – Az az e-mail cím, amelyre a felhasználó az üzenetet küldte.
  • Kézbesítési felhasználó – A címzett e-mail címét birtokló cPanel felhasználónév.
  • Kézbesítési tartomány – A címzett tartománya.
  • Kézbesítve a következőnek – A címzett e-mail címe.
  • Útválasztó – Az a belső útválasztó, amely az üzenet kézbesítését végezte.
  • – A címzett SMTP-módszerének típusa.
  • Kilépés ideje – Az a dátum és időpont, amikor a címzett megkapta az üzenetet.
  • ID – A kimenő üzenet azonosítója.
  • Kézbesítési állomás – A címzett e-mail cserélőjének hostneve.
  • Kézbesítési IP-cím – A címzett e-mail MX IP-címe.
  • Méret – A kimenő üzenet mérete KB-ban.
  • Eredmény – A kézbesítés eredményét leíró üzenet.
  • Műveletek – A kiválasztott üzenettel kapcsolatos információk.

E-mail cím nyomon követése

Ez a táblázat egy konkrét email címre történő szűrést követően jelenik meg. Nyomon követhetjük benne, hogy a helyi rendszer hogyan továbbítja az üzenetet. Minden ikon az üzenet kézbesítési útvonalára vonatkozó információkat jelenít meg:

– A rendszer az üzenetet egy helyi postafiókba kézbesítette.

 A rendszer az üzenetet egy távoli postafiókba kézbesítette.

– A rendszer elhalasztotta az üzenetet.

– A rendszer elutasította az üzenetet.

– A rendszer kézbesítési hibát észlelt.

– A rendszer fogadja az üzenetet.

– A rendszer elvetette az üzenetet.

cPanel webtárhelyet szeretne?

A Rackhost kínálatában biztosan megtalálja az Önnek megfelelő csomagot.

Megnézem

Kapcsolódó cikkek