WordPress webtárhely csomagjaink
Egyszerű a használata, már induláskor SEO-barát, ráadásul a Rackhost tárhely csomagjaival egy kattintással pár perc telepíteni, és mindent (domain, tárhely, e-mail fiók, SSL-tanúsítvány) megkaphatunk hozzá. Dióhéjban így is összefoglalható a WordPress előnye. Mindez tényleg így van, de a világ legnépszerűbb CMS-rendszerének adottságait ki is kell használni, főként a keresőoptimalizálás terén. Ehhez nyújt segítséget az Ahrefs rendkívül hasznos gyűjtése, cikksorozatunkban ezekből a tippekből szemezgettünk. Az első rész után jöjjön a második.
6. SEO-barát téma telepítése
A keresőoptimalizálás feltétele, hogy minél gyorsabban töltődjön be az oldal, illetve mobilbarát legyen. A WordPress-sablonok többnyire modern, reszponzív megoldások, de nem árt ellenőrizni. Ehhez kiváló segítséget nyújt a Google ingyenes eszköze, a PageSpeed Insights, ahol egy honlap vagy sablon teljesítménye gyorsan felmérhető. Az eredmények nemcsak az esetleges kritikákat tartalmazzák, de részletes tippeket is a hibák javítására.
A témák telepítéséről WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozatunk negyedik részében olvashatnak.
7. SEO-bővítmény telepítése
Sok olyan bővítmény használható a WordPressen, amely bárki számára egyszerűvé teszi a keresőoptimalizálást. A legnépszerűbb a Yoast SEO, rengeteg honlap optimalizálásához használják világszerte.
8. Oldaltérkép generálása
Yoast SEO > Általános > Funkciók > XML oldaltérképek
Ha telepítettük a Yoast SEO WordPress-bővítményt, az első dolgunk legyen az XML oldaltérkép generálása. A fent jelzett útvonalon jutunk el a funkcióhoz, amit “Be” állapotra kell kapcsolni.
Ezzel a beállítással automatikusan listázzuk a fontos bejegyzéseket és oldalakat a honlapon, így a keresőmotorok sokkal könnyebben fedezik fel őket.
9. Értéktelen tartalmak elrejtése
Yoast SEO > Keresésben való megjelenés > Taxonómiák > Látszódjon a(z) Kategóriák a keresési találatokban?
Vannak olyan oldalak egy honlapon, mint például a címkeoldalak, ahol a felhasználó számára értéktelen tartalom jelenik meg. Ha nem akarjuk, hogy ezeket listázza a Google (és a többi kereső), akkor a fenti útvonalon a “Ki” lehetőségre kattintsunk a megjelenő csúszkán.
10. Hatásos címadás
Minden oldalhoz és bejegyzéshez címet kell adni a WordPressben. Unalmas címre senki sem kattint, a címnek csábítónak kell lennie. Ez nem azt jelenti, hogy bulváros, clickbait címet kell adni, de mindenképp érdeklődést kell kiváltania, illetve tartalmaznia kell a tartalomhoz illő, legfontosabb kulcsszavakat.
11. Belső hivatkozás használata
Linkeljünk önmagunkra, amikor csak releváns tartalomhoz vezethetjük a honlap látogatóját – lényegében erről szól a belső hivatkozások használata. Erre két okból van szükség: egyrészt tovább tartjuk a weboldalon az érdeklődőt, másrészt pedig a Google és egyéb keresők is díjazzák a belső hivatkozás használatát.
Például ha egy blogbejegyzésben megemlítünk olyan témát, amelyről korábban már írtunk a honlapon, akkor a megfelelő szövegrészből készítsünk hivatkozást, amely linkel a témában szintén hasznos, az említett témát részletesebben kifejtő bejegyzésre.
További hasznos SEO trükkökért olvasd el cikksorozatunk harmadik részét is!