Gyakran látni, hogy a WordPress-alapú honlapokon teljesen random címeket adnak a képeknek, a fotók feltöltésénél pedig nem ügyelnek az Alt Text megadására. Pedig ezek fontos SEO-eszközök, a Google-kereső nagyobb eséllyel linkeli azokat a tartalmakat, amelyeknél erre is figyeltek a weboldal szerkesztői. De mi a különbség a kettő között és hogyan kell elkerülni ezeket a bakikat? Jöjjenek a válaszok!
Mi az Alt Text?
Az Alt Text az “alternative text” kifejezés rövidítése – magyarul helyettesítő szöveg néven lehet vele találkozni –, amely leegyszerűsítve a képek leírása. Vagy modernebben fogalmazva: olyan szöveg a képeknek, mint amilyen a hashtag a posztoknak.
Ezt a szöveget senki sem látja, csak a keresőmotorok számára jelent segítséget.
Hogyan adható meg az Alt Text?
A WordPress-honlapok esetében ez a funkció minden alkalommal megjelenik, amikor képet töltünk fel. A Gutenberg-szerkesztőben a kép feltöltése után a “Block” menüpontban jelenik meg az “Alt Text (Alternative Text)” feliratú szövegdoboz, ide kell beírni.
Milyen a jó Alt Text?
Csak a képen is látható dolgok pontos leírása szükséges! Nem kell túlírni, csak azt kell tartalmaznia, ami egyértelműen látszik és keresőoptimalizálás szempontjából fontos.
Két érzékeltető példa:
- 13 cm széles fehér orchidea műnövény rózsaszín kaspóban
- Unisex szürke Rackhost rövid ujjú póló űrlény grafikával
Mi az a Cím?
A kép címe sem látszik alaphelyzetben, viszont láthatóvá válik, ha a képre visszük az egeret. Szintén a kép leírása, de rövidebb, mint az Alt Text.
Tehát a képnek adott Cím is SEO-szempontból fontos, leginkább a keresőmotoroknak segítség. Ha valaki a címben használt kulcsszavakra keres, nagyobb eséllyel talál a mi honlapunkra, mint azokra, ahol nem adtak címet a képnek, vagy valamilyen random betű- és/vagy számtenger a címe, mint például a Facebookról letöltött képek, illetve a fotósoktól kapott fájlok automatikusan létrehozott nevei.
Hogyan adható meg a Cím?
A kép feltöltése után a “Block” menüpontban, az “Advanced” opcióra kattintva elsőként jelenik meg egy “Title Attribute” feliratú szövegdoboz, ide kell beírni.
Milyen a jó Cím?
Hasonló, mint az Alt Text, de lényegretörőbb, csak a legfontosabb kulcsszavakat tartalmazza.
Két érzékeltető példa a már korábban szintén példaként használt Alt Text-ekhez képest:
- Orchidea műnövény kaspóban
- Rackhost póló űrlény grafikával