« Vissza

A keresőbarát szövegírás legegyszerűbb trükkjei – 2. rész

SEO

A SEO szövegírás nem az írással kezdődik – ezt már korábban tisztáztuk a téma kezdő lépéseiről szóló bejegyzésünkben, most viszont ideje, hogy átvegyük azokat a lépéseket és tippeket, amelyek az írás folyamata során adnak biztos alapokat a keresőbarát szöveg létrejöttéhez. Ez a második része egy hasznos cikksorozatnak – ide kattintva érhető el az első rész –, érdemes lesz figyelni a folytatásra!

Aloldal is legyen hozzá!

Nemcsak arra kell ügyelni, hogy az oldalunk szempontjából legfontosabb kulcsszavak megjelenjelenek az írásokban, hanem arra is, hogy ezeknek aloldala is legyen. Persze a Google így is listázhatja a szöveget, de sokkal nagyobb esélyünk lesz a kereső eredményeinek első oldalára kerülni, ha az adott kulcsszó aloldalával is rendelkezik a honlap, és ott is megjelenik a SEO-szempontok alapján megírt szöveg. Ez az oldal persze lehet egy feliratkozáshoz használt landing oldal is, ami még jobb választás, ha ügyféllistát akarunk építeni.

Linkeljünk!

Bármi is a szöveg, a megfelelő részek linkeljenek oda, ahova el szeretnénk juttatni az olvasót, vásárlásösztönzés esetén például egy termékoldalra. Nem olvasási élményt akarunk nyújtani, hanem konverziót elérni!

Ne szégyelljünk puskázni!

Legyen ott mellettünk a “Magyar helyesírás szabályai” című könyv, hogy ha bármilyen helyesírási kérdés merül fel, rögtön tisztázni tudjuk. Az igényes szövegekhez egy szinonimaszótár sem árt, vagy legalább legyen nyitva a böngészőnkben a szinonimaszotar.hu oldal.

Olvassuk fel hangosan!

A szöveg ellenőrzésekor ne magunkban mormoljuk a szöveget, hanem olvassuk fel hangosan! Ha nemcsak látjuk, de halljuk is az általunk írt szöveget, sokkal könnyebben és nagyobb eséllyel vesszük észre a különböző nyelvtani hibákat, ráadásul rögtön kapcsolunk, ha egy mondatrészhez tudunk egy jobb megfogalmazást.

Olvassunk sokat!

Az igényes szöveg alapfeltétele a remek íráskészség és a gazdag szókincs, amit csak sok olvasással lehet megteremteni. Legyen a napi rutinunk része a könyvolvasás!

Sztorizzunk!

A figyelemfelkeltő szöveg egyik stílusos trükkje a történetmesélés. Ha van egy érdekes sztorink, amely releváns a szöveg témájában, nyugodtan meséljük el! Ezzel két kiváló hatást is elérünk: egyedivé válik a szöveg, a tartalomra pedig sokkal jobban fognak emlékezni az olvasók.

Ne legyenek túl hosszúak a bekezdések!

Az olvasási élmény és a szövegértés szempontjából is zavaró, ha 8-10 sornál hosszabb bekezdéseket írunk. Indokolt esetben olykor lehet egy-egy ennél is hosszabb bekezdés, de inkább törekedjünk a minél rövidebb bekezdésekre, úgy jobban átlátható lesz a szöveg.

Fontossági sorrend

Meghatározó újságírói stílus, hogy a legfontosabb információkkal kezdik a cikket, majd minden bekezdéssel az egyre kevésbé fontos információk felé halad az írás. Ezt a trükköt nyugodtan lehet szövegírói feladatoknál is alkalmazni, főként ha nincs rutinunk a tudnivalók adagolásában.

Kapcsolódó cikkek