SEO alapfogalmak

Alt text: Az alt text tulajdonképpen a képek leírása, melyeket aloldalainkon, cikkeinkben használunk. A keresők általában önmagukban nem tudják értelmezni a képeket és az alt text alapján képesek ezeket beazonosítani és rangsorolni. Tehát az alt texteknek –kulcsszavak segítségével– utalniuk kell arra, hogy mi van a képen.   Backlink: Másik weboldalról a mi honlapunkra vagy valamelyik aloldalunkra […]

Kulcsszavak elhelyezése

Kulcsszavak A kulcsszavak a keresőoptimalizálás egyik fő elemei. Jól kell tudnunk kiválasztani a kulcsszavakat és megfelelően kell tudnunk alkalmazni őket mind az Onsite SEO-t, mind az Offsite SEO-t tekintve. Csak így lehetünk eredményesek. Kulcsszóválasztáshoz ismernünk kell a fogyasztóinkat, olvasóinkat és tudnunk kell az ő fejükkel gondolkodni. Azokat a szavakat, kifejezéseket kell beépítenünk a tartalmainkba, amelyekre […]

Technikai SEO

A keresőoptimalizálás első lépése, hogy a weboldalunkat megfelelően építjük fel. Az alapok a kódolásnál kezdődnek. Akár fejlesztőre bízzuk a munkát, akár mi magunk végezzük, van pár alapszabály, amelyre oda kell figyelni. A legfontosabbakat próbáljuk meg ebben a cikkben összegezni fontossági és időrendi sorrend nélkül. Amennyiben mi kevésbé vagyunk jártasak a területen és a sitemap vagy […]

A keresőoptimalizálás területei

A keresőoptimalizálás egy nagyon nagy és fontos terület. Egy cikk nem lenne elég a teljes körű megismertetéshez, így jelen bejegyzésünkben próbáljuk az alapokat és a fő területeket bemutatni. A keresőoptimalizálás (angolul SEO–Search Engine Optimization) tulajdonképpen azt a folyamatot jelenti, mely során elősegítjük, hogy a weboldalunk a keresők találati oldalain minél előrébb jelenjen meg. A keresőoptimalizálás […]

Az online marketing alapjai

Az online marketing magában foglalja a web alapú hirdetést és a keresőmotor helyezést az oldala promóciójához, így az egyik leghatékonyabb és költségtakarékosabb módszer a látogatók számának emeléséhez. Mik az elsődleges módszerek online marketinghez? SEO (keresőmotor optimalizáció) PPC (pay per click: fizetés kattintásonként) Közösségi média Mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei, tehát sok vállalkozás mindet alkalmazza. […]

Keresőmotor optimalizáció vagy tartalom marketing?

Mi a fontosabb: Tartalom marketing vagy a keresőmotor optimalizációs technikák? Úgy tűnik, sok ügynökség ugyanazt a mintát követi, és közben megfeledkezik arról, ami tényleg kereshetővé teszi a tartalmat. És itt mi a keresőmotor optimalizációról beszélünk. Azonban megvan a tartalom marketing híveinek is a saját igazuk, hiszen a keresőmotort irányító Google algoritmusok folyamatosan változnak. Az emberek […]

Mi az a robots.txt fájl és hogyan kell használni?

A robots.txt általános információi A robots.txt fájl a weboldal gyökér könyvtárában található, ez adja meg a keresőrobotok számára, hogy mely fájlokat és lapokat keressenek fel a honlapon és melyeket ne. Általában a weboldalak tulajdonosai arra törekszenek, hogy a keresőrobotok észrevegyék weblapjukat, de vannak esetek, amikor ez nem szükséges: például amikor értékes információkat tárolnak egy weboldalon, vagy a […]

Mit kell tudni az oldaltérképről?

Mi is az a webhelytérkép és miért van rá szükség? Egy oldaltérkép mutatja meg a honlap felépítését, részeit és az azok közti linkeket. Ez segíti a felhasználókat, hogy könnyebben tudjanak tájékozódni a weblapon és fontos a jobb SEO helyezésért is. Az oldaltérképek javítják a SEO helyezést azáltal, hogy az összes aloldalt könnyen elérhetővé teszik. Ez […]

Hogyan érjük el, hogy a Google indexelje az oldalunkat?

Amikor létrejön egy új weboldal, akkor talán az a legfontosabb kitűzhető cél, hogy minél felismerhetőbb legyen az internetes keresőmotorok számára. Ezzel azt lehet elérni, hogy a potenciális látogatók könnyebben találjanak rá az oldalra. Habár hosszadalmas lehet a folyamat, ami során a Googlebotok beindexelik az oldalt és hozzáadják a Google Indexhez, ebben a cikkben megosztunk néhány […]

Befolyásolja-e a dedikált IP cím a keresőoptimalizálást?

Előfordul, hogy SEO szakemberek azt tanácsolják ügyfeleiknek, hogy szerezzenek be egy dedikált IP címet a jobb optimalizáció érdekében. Azonban nem teljesen helytálló az állítás, miszerint a dedikált IP cím növeli a keresési pontosságot. Teljesítmény és gyorsaság A weboldal gyorsasága nagy mértékben befolyásolja a keresési eredményeket. Tehát mindig arra kell törekedni. hogy a weboldal a lehető leggyorsabb […]

Hogyan érjünk el nagyobb keresési forgalmat?

A legfontosabb a weboldalak létrehozásánál a releváns, minőségi tartalom biztosítása. Azonban önmagában a minőségi tartalom nem elég. Hiába a kreatív oldalkialakítás, a dizájnos megjelenés, a remek szövegek, ha nincs elég látogatója az oldalnak. Különösen fontos a folyamatosan növekvő látogatószám, ha az oldalon értékesítünk is. Az alábbi néhány pontban megtudhatjuk, hogy milyen elvek szerint kell szerkesztenünk […]

Hogyan használjuk ki a piaci réseket az interneten?

Az egyik legjobban kifizetődő keresőoptimalizációs stratégia az, ha egy piaci résre koncentrálunk. A kötődő kulcsszavak keresési találatai között minél előrébb végzünk, annál nagyobb lesz a látogatottságunk és annál jobban megkülönböztethetőek lesznek a termékeink, szolgáltatásaink. A rés megtalálása Az első lépés a piaci rés online fejlesztésében maga a rés megtalálása. Minél különlegesebb, egyedibb az a dolog, […]

Hogyan helyezzük el a linkjeinket az interneten?

A keresőmotorok rangsorolási algoritmusai óriási változásokon mentek keresztül az elmúlt években. A mai interneten már nem lehet spam segítségével előrébb kerülni a keresési találatokban. Régebben nem foglalkoztak kreatív megoldásokkal, a legtöbb oldal spamokat hozott létre, igyekezett a legtöbb online felületen (blogokon, fórumokon, közösségi oldalakon) minél többször megjeleníti az oldalra mutató linket. Az algoritmusokban bekövetkező változások […]

Google Trends

A Google Trends egy mindenki számára nyílt, szabadon használható, Google kereséseken alapuló szolgáltatás. A Trends megmutatja, hogy egyes keresési kifejezésekre hányszor keresnek rá, illetve a hozzájuk tartozó tulajdonságokat is. A keresési eredményeket szűkíteni lehet területi, időbeli, keresési kategória, illetve keresési jellemző alapján. A területi jellemzőket ország szerint, illetve megyei, regionális szinten szűkíthetjük tovább. Megadhatjuk az […]

Google algoritmusok

A Google keresési találatokat sorba rendező algoritmusán az elmúlt években rengeteg változást hajtottak végre. Általában minden évben egy-egy nagyobb csomagba gyűjtik a változtatásokat, amik alapjaiban szokták megváltoztatni a honlapszerkesztési technikákat, illetve a keresőoptimalizálást. 2011-ben a Panda, 2012-ben a Penguin, 2013-ban pedig a Hummingbird frissítés hozta el a nagy változásokat. Google Panda A Google Panda 2011 […]