« Vissza

Webshop hibák

Weboldalkészítés

Mindenki elkezdte valahol és a legtöbben „tanulóéveik” alatt elkövették azokat a tipikus hibákat, amiket egy kezdő webshopos elkövethet. Azért, hogy ügyfeleink, érdeklődőink elkerülhessék őket, összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem szabad elkövetni:

  • Nincs vendégkönyv vagy bármilyen elérhetőség megadva arra, hogy a vevők észrevételeiket, javaslataikat, problémáikat jelezhessék. Amennyiben nincs lehetőségük erre, becsapva fogják magukat érezni, sőt a többség valószínűleg inkább meggondolja, hogy vásároljon-e egy olyan helyről, ahol a vevőknek véleményeiket, tapasztalataikat rejtegetniük kell.
  • Fontos, hogy esztétikus, vonzó legyen az oldalunk, a túl sok design és effektek miatt nemcsak giccsesnek hathat, hanem lassíthatja is az oldal betöltését. Itt is igaz, hogy a kevesebb néha több. A felesleges dekorációk helyett had beszéljen inkább a termékekről elhelyezett minőségi képek, és kerüljük a szükségtelen animációkat.
  • Eléggé elrettentő lehet, ha az oldal megtekintéséhez a potenciális vevőknek mindenféle programokat kell letölteniük. Nem fognak ezzel vesződni, főleg, hogy a webshopoknak az egyszerűség és gyorsaság előnyét kéne nyújtaniuk. Sokkal több vásárlóra tehetünk szert, ha az oldalunk nem kíván extrákat és a legbutább géppel rendelkező is kedvére tud nézelődni.
  • Nincsenek egyértelműen megadva a vásárlási információk. A lehető legrosszabb, amit egy webshop elkövethet, ha a szállítási és fizetési feltételeknek nincs külön menüpont, hanem csak valahol nagyon elrejtve találhatja meg a vásárló. A legtöbben, ha nem találják meg egyből ezeket az információkat, inkább nem vásárolnak, vagy ha vásárolnak is, utólag becsapva érezhetik magukat, ha többet kell fizetniük, mert mi nem tüntettük fel a szállítási költségeket stb.
  • Nagyon negatív képet festhetünk azzal, ha túl sokat akarunk közölni. Amikor többoldalas bemutatkozó és fényképek arzenálja fogadja az oldal látogatóit és azt tapasztalják, hogy a vásárló helyett az eladó áll a középpontban, elmehet a kedvük a vásárlástól. Természetesen fontos az üzlet, tulajdonos bemutatkozása, de azt ne a főoldalra tegyük ki, hiszen azokat, akik az oldalra jönnek, nem az élettörténetünk fogja érdekelni, hanem az, amit a vásárló számára nyújtani tudunk.

Kapcsolódó cikkek