A koronavírus-járvány miatt fokozott az érdeklődés a webáruházak iránt. A pandémia előtt is óriási üzleti előnyt jelentett, ha egy cégtől online lehetett rendelni, de most már erre a funkcióra nem plusz szolgáltatásként érdemes tekinteni, hanem alapvető elvárásként. Ha egy vállalkozásunkkal ki akarjuk szolgálni ezt az igényt, a munka során rájöhetünk: rengeteg banánhéjon el lehet csúszni. Íme néhány megfontolandó tanács a lehetséges buktatók kapcsán.
Bízzuk ügyvédre
Miután tisztáztuk, hogy mit és hogyan szeretnénk árulni, keressünk egy GDPR-előírásokra szakosodott ügyvédet, és egészen addig tartsuk vele a kapcsolatot, amíg el nem készül a webáruház. Az általános szerződési feltételeket (ÁSZF) és az adatvédelmi nyilatkozatot is alaposan át kell vele rágni, de a készülő oldalt is meg kell mutatni az ügyvédnek – az a legjobb, ha a webfejlesztőkkel is folyamatosan egyeztet.
Egy precíz ügyvéd rengeteg apróságra figyelmeztet majd, amit túlszabályozásnak is érezhetünk, de a szakember ezt jó okkal teszi: meg akar minket kímélni súlyos büntetésektől. Amikor egy webshop elkészül, minden hatóság és vásárló alaposan szemügyre veszi, és ha nem vigyázunk, olyan dolgok miatt kaphatunk komoly – akár többmillió forintos – büntetéseket, amelyeket jogi egyeztetéssel könnyedén megakadályozhattunk volna.
Szállítási információk
A webáruházak egyik legproblémásabb része a szállítás, és nem csak azért, mert a vásárlók ezen a téren egyre több választási lehetőséget várnak el tőlünk. Fontos, hogy olyan szállítási költségeket adjunk meg, amelyek rendelés után nem változnak. Az ügyfeleknek már a rendelés leadásakor látniuk kell, hogy összesen mennyibe kerül a termék és a szállítás.
Fotók és termékleírások
Ne sajnáljuk a pénzt profi fotósra, csak minőségi képekkel érdemes bemutatni az árucikkeket. Persze nem elég, ha az érdeklődők látják a portékát és az árat, egyedi termékleírást is kell adni. A Google keresőmotorja és az ügyfelek is díjazni fogják, ha egy profi szövegíró minden igényt kielégítő, az összes hasznos információt tartalmazó ismertetője olvasható az oldalon.
Kuponrendszer
Nem biztos, hogy az indulásnál van igényünk ilyen akcióra, de a webfejlesztő csapattól mindenképp kérjünk egy beállítási lehetőséget arra, ha egy kuponakciót szeretnénk hirdetni – jellemzően százalékos leárazással. Erre bármilyen esemény vagy aktualitás apropót adhat, de az influencer marketing lehetőségei miatt is érdemes kérni ezt a funkciót. Ki tudja, milyen ötletünk támad, milyen híresség kapcsán jut eszünkbe egy remek kampányterv.
Csiszoltassuk tökéletesre
Az oldal élesítése előtt alaposan teszteljünk minden funkciót. Ha bármelyik menüpontban bármilyen apró fennakadás észlelhető, jelezzük a fejlesztőknek, még akkor is, ha plusz költséggel jár a javítása. Semmilyen hibát nem engedhetünk meg magunknak a webshop alapvető funkciói kapcsán, ugyanis ha az érdeklődő megakad valahol, nem fog vásárolni – legfeljebb a konkurenciánál. Ha már egy létező honlapot fejlesztünk tovább webáruházzá, akkor az ehhez hasonló problémák könnyebben elkerülhetők, ha ugyanazok a szakemberek dolgoznak rajta, akik a weboldalt is készítették.