Az influencerek, más néven véleményvezérek olyan személyek, akik az interneten található közösségi platformokon nagy követőbázist gyűjtöttek maguk köré, és a gyártott tartalmaikkal, megnyilvánulásaikkal képesek befolyásolni az irántuk, illetve tevékenységük iránt érdeklődő tömeget. Az utóbbi időben egyre kedveltebb lett a cégek körében az úgynevezett influencermarketing, ugyanis a XXI. század embere már kifejlesztette a reklámokkal szemben azt a képességet, hogy figyelmen kívül hagyja őket minden további nélkül. A cégek közvetlen hirdetései egyre kevésbé érik el a céljukat, ez pedig kifejezetten igaz a televíziós reklámokra. Ezzel szemben az influencerekre általánosságban figyelnek a követőik, az általuk promotált termék vagy szolgáltatás pedig mintegy mellékes tényező van jelen a tartalmaik között, amely tulajdonképpen tudatuk alatt befolyásolja az embereket; illetve a fogyasztók nagyobb biztonsággal, alacsonyabb mértékű kognitív disszonanciával vásárolnak a hirdetett áruból. A cégek napjainkban előszeretettel alkalmazzák ezt a marketingstratégiát, amivel az influencerek is jól járnak a reklámokból befolyt profit vagy az ingyenes, kipróbálásra küldött termékminta révén.
A legtöbb véleményvezért az Instagramon találhatjuk, de szép számmal akadnak youtuberek, hírességek, sportolók is, akikkel más platformokon találkozhatunk. A sikeresség kulcsa az aktív követőink létszámának növelése, hiszen bár léteznek olyan alternatívák, mint fizetett, úgynevezett bot-követőket szerezni, de abból kifolyólag, hogy ezen profilok mögött nem valódi emberek állnak, visszajelzést sem várhatunk tőlük. Az aktív követők bevonzására pedig szerencsére létezik már egy-két bevált módszer, amelyet az Instagram példáján keresztül szemléltetünk. Elsőként feltétlen meg kell határoznod, hogy miről fog szólni a profilod, ha influencer szeretnél lenni. A legnépszerűbb témák a sport, a divat, az utazás, a gasztronómia stb.; a lényeg, hogy szeresd és kicsit érts ahhoz, amiről tartalmat kívánsz gyártani. A profilodon található bemutatkozás legyen rövid, de lényegre törő, képviselje a mondanivalódat, illetve ha tartalmaz néhány emojit, az külön pluszpont. A kihívást jelentő része tulajdonképpen csak ezután vár rád: érdekes és mondanivalóval rendelkező képeket, szövegeket, videókat kell kitalálnod és megosztanod; mindezt pedig az egységességre, esztétikára figyelve. Ehhez természetesen más profiloktól is meríthetsz ihletett, de ne feledd, hogy az egyediségre kell törekedned a hosszútávú siker érdekében! A megfelelő, népszerű hashtagek használatával újabb követőket tudsz szerezni, viszont azok megtartása csak rendszeres posztolás mellett valósulhat meg. A legnagyobb influencerek naponta több képet is osztanak meg magukról a közösségi oldalakon, ugyanakkor kezdőként már a napi egy minőségi poszt is tökéletes, ezt pedig a story/történet is kiegészítheti. Légy aktív, kommunikálj a követőiddel és reagálj a kommentjeikre, ezzel is kapcsolatot kialakítva köztetek! Amennyiben már egy ideje rendelkezel Instagrammal és ilyen ambícióid vannak, hasznos lehet, ha üzleti fiókra váltasz, amellyel használhatod a platform analitikai eszközét, az Insightsot. Ez megjeleníti számodra, mikor a legmagasabb a követőid aktivitása és melyik képedet kedvelték a legtöbben, így ezt figyelembe véve igazíthatod tovább a tevékenységedet.
Ha elérted a 10.000 követőt, már hivatalosan is mikro-influencer vagy, és szeretnéd felkelteni a cégek figyelmét, hogy veled hirdessék termékeiket – amelyhez kulcsfontosságú, hogy az oldalad által képviseltek megegyezzenek az ő elveikkel is -, jelölj meg egy-egy márkát a posztjaidban, hogy láttasd magadat, észrevegyenek. Amerikai átlag szerint egy mikro-influencer egy hirdetésért 88$-t (28.600Ft) kap, de ez bizonyos esetekben és követőszám felett jelenthet sokkal magasabb értéket is. Emellett rengeteg véleményvezér kezd saját márkát létrehozni, a nyomtatott pólókon keresztül a sminkpalettáig bármi előfordul ezekben a körökben.
Influencerré válni egy folyamat, nem könnyű, és hatalmas kreativitást, erőfeszítést igényel; ugyanakkor nagyon szórakoztató is tud lenni, rengeteg szeretetet kaphatsz olyan emberektől, akiket normális körülmények között nem ismertél volna meg. Amennyiben Te is szívesen válnál véleményvezérré, kóstolj bele kicsit a mindennapi posztolás világába, és ha megszereted, megfelelő energiabefektetés mellett képes lehetsz elérni a céljaidat.