cPanel webtárhelycsomagok
Áttekintés
Ez a felület lehetővé teszi egy e-mail cím konfigurálását a bejövő e-mailek továbbítására egy másik címre. Ez akkor hasznos, ha például egy e-mail fiókot szeretne használni több címre címzett e-mailek fogadására anélkül, hogy mindegyikhez külön fiókkal rendelkezne.
Email fiók továbbítói
Megjegyzés:
A továbbítók nem tárolják az e-maileket a kiszolgálón, azaz a levél az eredeti emailcímről törlődik, csak a cél emailcímen lesz megtalálható!
A Továbbítókra kattintva az alábbi oldalra jutunk:
Itt tudunk új email továbbítást hozzáadni a rendszerhez, illetve itt megtekinthetjük az eddig beállított email továbbításainkat és törölhetjük a feleslegessé vált email átirányítást. Új email átirányítás hozzáadásához kattintson a Továbbító hozzáadása gombra. Az alábbi oldal jelenik meg majd:
A továbbítandó címhez írjuk be az emailcímünk @ előtti részét és válasszuk ki a Tartományt, azaz a domain nevünket, amivel az emailcímünk végződik. A célhoz pedig írjuk be a cél emailcímet, ahova szeretnénk átirányítani a levelezésünket. Ezt követően kattintsunk rá a Továbbító hozzáadása gombra.
Ha sikeresen létrehoztuk a levelezés átirányítását, akkor az alábbi üzenetet fogjuk látni a cPanelben:
Tartománytovábbító hozzáadása
A tartományi továbbítók az érvénytelen címekre érkező e-maileket egy másik tartományba irányítják át.
Például van két domainünk az egyik a teszt1.hu míg a másik a teszt2.hu. A teszt1.hu esetében nem létezik az info@teszt1.hu emailcím, viszont a másik domainünkön lett létrehozva egy ilyen info@teszt2.hu emailcím. Ha beállítjuk ezt a Tartománytovábbítót, akkor a nemlétező info@teszt1.hu-ra írt levél meg fog érkezni a létező info@teszt2.hu emailcímre. Ennek a funkciónak akkor lehet jelentősége, ha a birtokunkban van több hasonló domain név, és szeretnénk az esetleges elírásokra felkészülni, vagy ha több néven is ismert az oldal, akkor előfordulhat, hogy a minket felkeresők olyan domain végződésre küldik az emailjüket, ami nem létezik.
Az alábbi oldalon tudjuk beállítani az átirányítást:
Ha sikeresen beállítottuk a tartományátirányítást, akkor az alábbi üzenetet fogjuk látni:
A létrehozott átirányításokat a Továbbítók-on belül a Törlés gombbal bármikor törölhetjük, ha már nincs szükségünk a levelezés átirányítására.