Ha vállalkozást szeretnénk indítani, elengedhetetlen egy honlap, hozzá pedig legalább egy domain. Ehhez nyújtunk praktikus segítséget: összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdések listáját, tömören és közérthetően meg is válaszoljuk őket.
Mi az a domain?
A domainnév (tartománynév) egy-egy IP-cím szöveges megfelelője, így könnyebben megjegyezhető, mint a számokból álló IP-cím. Bárhol is jár az interneten, a böngészője címsorában látja a megnyitott oldal domainjét, ahogy most cégünkét is, a rackhost.hu-t.
Hogyan válasszunk jó domain nevet?
Bármilyen vállalkozást is indítunk, a rövid, könnyen megjegyezhető, kulcsszavakkal azonosítható domain a leghasznosabb. Ez nem csak a Google és egyéb keresőmotorok rangsorolása miatt fontos, de a felhasználók is az ilyen oldalakra térnek vissza leginkább. Kerüljük a speciális karaktereket és a számokat. Valamelyest mindenképp tükrözze a cég vagy a vállalat nevét, tevékenységét, vagy az oldalon található tartalmat.
Mi tehetünk, ha foglalt a kinézett domain?
Ne pánikoljunk, van megoldás: ha a Rackhost domain elkapó szolgáltatását választjuk, jelezhetjük igényünket a kulcsszavakra, amelyek alapján e-mailben értesítést kapunk arról, ha frissen regisztráltak be, vagy pedig hamarosan lejár egy ilyen kulcsszót tartalmazó domain. Természetesen figyelés beállítása nélkül is tudunk keresni a lejáró domainek között.
Mi az az aldomain?
A ponttal elválasztott, összetett domain név első része, amellyel lehetővé válik a domain néven belül alcsoportok létrehozása – ez csak a fődomain tulajdonosa számára lehetséges. Ha a fődomain a valami.hu, akkor például a honlap blogjának választhatjuk a blog.valami.hu aldomaint.
Miért mondják, hogy több domaint is érdemes lefoglalnunk a honlaphoz?
Jöjjön egy sokatmondó kérdezz-felelek.
Ugye nem szeretnénk, hogy az emberek félreértsék? A Google sem, a google.com mellé ezért foglalta le többek között a googel.com domaint is.
Ugye nem akarjuk, hogy másoljon minket a konkurencia? Még szép, ezért a márka- vagy cégnév különféle változatait is érdemes lefoglalnunk.
Ugye azt akarjuk, hogy a Google is szeressen minket? Naná! Az a keresőbarát megoldás, ha például nem csak a kistiborasztalos.hu domaint regisztráljuk, hanem a kistibor.hu-t is.
Promóciót is tervezünk? Egy új termék vagy akció esetén külön domainen célszerű létrehozni a landing oldalt, még akkor is, ha aztán ezt az eredeti weboldalunkra irányítjuk.
Új piacokat is meghódítanánk? Ez esetben több végződéssel is ajánlott lefoglalni a domaint, a célországok nemzeti végződésével (például Németország esetén .de) is jól jön, a legnépszerűbb nemzetközi domain tartományok (.com, .net, stb.) pedig kihagyhatatlanok.
Mennyi időre vásároljuk meg a domaineket?
Tanácsos az üzleti tervünkkel összhangban kiválasztani az időtartamot, de jó ötlet minimum 3-5 évre tervezni, hiszen a minél hosszabb időre lefoglalt domainek a Google keresőjében további előnyt élveznek.
Maradt még kérdésünk?
Ha további információkat szereznénk a domain – vagy bármilyen más, web- és szerverhoszting szolgáltatáshoz kapcsolódó fogalom – témakörében, kattintsunk a Rackhost tudásbázisára!