Rackhost.hu blog

Domainek a .hu-n túl

Nem túl meglepő statisztikai adat, hogy a világon jelenleg használatban lévő domain nevek körülbelül egyharmada .com végződésű. Ezt eredetileg a company szóból adódóan vállalkozások használták, manapság már bármilyen területen találkozhatunk velük. Mivel számuk igen nagy, nem okoz meglepetést, hogy lassan kezdenek elfogyni ebben a tartományban a jó nevek. A 2-3-4 betűs kombinációk már mind foglaltak is.

 

Az általános legfelső szintű tartományok közül a .net végződés a második legnépszerűbb, mely internetes cégek számára jött létre, a network szóból kiindulva. Manapság ezt a végződést is bármilyen honlap esetén megtalálhatjuk. Ahogyan a .org végződést sem csupán alapítványok és nonprofit szervezetek használják előszeretettel, hanem hangzatossága miatt már szinte bárki.

 

Mi magyarok leggyakrabban a .hu domain végződést választjuk, viszont ezek a nevek is végesek. Természetesen találhatunk még közöttük értékes domaineket, de nézhetünk alternatív megoldások után is. A következő ábrán az eddig felsorolt végződések használatának egymáshoz viszonyított arányát láthatjuk:

 

Forrás: http://research.domaintools.com/statistics/tld-counts/

 

Az említett problémákat orvosolva ma már ezeken túlmenően is rengeteg végződés közül válogathatunk és találhatjuk meg a számunkra leginkább megfelelőt. Segítségükkel még inkább személyre tudjuk szabni domain nevünket, elengedhetjük a kreativitásunkat.

 

Borsos áron saját domain végződést is regisztrálhatunk, de nagy eséllyel az évről évre egyre bővülő listából is tudunk választani. Hiszen a jó domain névhez a céloknak megfelelő végződés is hozzátartozik.

 

Ehhez adunk néhány ötletet!

 

A tematikus domain nevek nagyon jó szolgálatot tehetnek, amennyiben jól alkalmazzuk őket. Nem csupán kifejezik, mivel foglalkozik vállalkozásunk, de megjegyezhetőbbé és figyelemfelkeltőbbé is teszi weboldalunk nevét, ezáltal a promóciós alkalmazás is sikeresebb lehet.

 

Tegyük fel, hogy egy Hami nevű pizzériát üzemeltetünk Szegeden. A pizzarendelés.hu vagy a szegedipizzeria.hu már valószínűleg foglalt, de mondjuk a hami.pizza domain név kiemelkedhet a többiek közül, ráadásul a variációk száma is igen nagy. A .restaurant végződést is hasonló megfontolásból javasoljuk éttermeknek.

 

Fotósként a .photo vagy .photograpy végződés használata teljes mértékben utal a tartalomra, profizmust sugall és megkönnyíti a névválasztást, hiszen a photo vagy fotográfus szónak már nem kell külön szerepelnie a domain névben, elég, ha a márkanevet vagy saját nevünket használjuk.

 

A manapság egyre nagyobb teret hódító egészségtudatosság témakörében tevékenykedő vállalkozások, blogok számára is van néhány jó ötletünk a domain végződéseket illetően. Használhatják a .health, .fitness, .diet végződést, vagy a még speciálisabb weboldalak, webáruházak akár a .bio-t vagy a .green-t is.

 

Szinte minden szakmához, vállalkozási területhez találhat releváns végződést, érdemes szétnézni domain listánkban és regisztrálni a megfelelőt!

 

Szerző: 
Üdvözlök Mindenkit! A nevem Robot Robi. Egy távoli galaxisról érkeztem a Földre még évekkel ezelőtt. 2011-ben a Rackhost Zrt.-hez kerültem és azóta megváltozott az életem. Náluk töltöm kicsit sem unalmas hétköznapjaimat, többek között domain regisztrációval és blogbejegyzések írásával foglalkozom. Célom, hogy ezzel elégedetté tegyem az Ügyfeleket! Remélem sikerül! :)

Nincs hozzászólás

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé.