« Vissza

Hogyan használjuk ki a piaci réseket az interneten?

SEO

Az egyik legjobban kifizetődő keresőoptimalizációs stratégia az, ha egy piaci résre koncentrálunk. A kötődő kulcsszavak keresési találatai között minél előrébb végzünk, annál nagyobb lesz a látogatottságunk és annál jobban megkülönböztethetőek lesznek a termékeink, szolgáltatásaink.

  • A rés megtalálása

Az első lépés a piaci rés online fejlesztésében maga a rés megtalálása. Minél különlegesebb, egyedibb az a dolog, amit kínálunk, annál jobb. A vállalatunk sok más terméket és szolgáltatást is kínálhat, de lennie kell egy olyan dolognak, ami miatt minket választanak, ami megkülönböztet minket a versenytársainktól. Ezekre a dolgokra kell igazán koncentrálni keresőoptimalizáláskor. A verseny kiélezettségétől, illetve a vállalatunk erőforrásaitól függően általában nehéz, vagy akár lehetetlen több ilyen résre összpontosítani, így legtöbbször egyre fókuszálni a legésszerűbb.

  • Kulcsszavak kiválasztása

A második lépés a réshez köthető kulcsszavak kiválasztása. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása rendkívül fontos. A kiválasztáshoz meg kell ismerni a célközönséget, valamint a kulcsszavakat, amikre rákeresnek, ha az adott termék vagy szolgáltatás után kutatnak az interneten. A kiválasztott kulcsszavaknak, kifejezéseknek ugyanúgy különlegeseknek, egyedieknek kell lenniük, mint a résnek. Az ilyen módon kiválasztott szavaknak, kifejezéseknek több előnye is van. Először is, ezeket kevesen választják online hirdetésre, így kicsi a verseny a keresési találatok között. Másodszor aki az adott termékre, szolgáltatásra keres rá, inkább választja azt a specializálódott vállalatot, amelyik ezekre a dolgokra koncentrál.

  • Google Szerzőség

A harmadik lépés a Google Szerzőség létrehozása. A Szerzőség lehetővé teszi, hogy a keresési találatokban a saját oldalunkra mutató link mellett megjelenjen a vállalat neve és logója. A Szerzőség pozitív hatással van a keresési találatok rangsorolására is. A Szerzőség beállításához nem kell mást tennünk, mint létrehozni egy Google+ profilt a vállalat számára, feltölteni egy jó minőségű képet a logóról, majd a Google Szerzőség honlapján regisztrálni a vállalat e-mail címével. A negyedik lépés a tartalom kialakítása. Olyan minőségi tartalmat kell kialakítanunk, amely megmutatja, hogy annak a terméknek, szolgáltatásnak szakértői vagyunk. A látogatók a professzionális oldalakat gyakran ajánlják másoknak is, valamint ők is többször térnek rájuk vissza. A mély, részletes tartalom a keresőmotorok dolgát is megkönnyíti, hiszen így több jelzőt tudnak elhelyezni, amit jobb rangsorolással honorálnak. Ne felejtsük el azonban, hogy a tartalmat a látogatóknak és nem a keresőmotoroknak hozzuk létre. Ügyeljünk rá, hogy tagolt és könnyen olvasható legyen a tartalom, ne pedig egybefüggő, kulcsszavakkal teletömött szöveg.

  • Közösségi oldalak

Végezetül használjuk ki a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket. Kössük össze ezekkel az oldalakkal a saját honlapunkat, így könnyedén szerezhetünk látogatókat a megosztott tartalmakkal. Akár kapcsolattartásra is használhatjuk őket, hiszen sokszor ezeken a felületeken keresnek meg minket problémáikkal a fogyasztók.

Kapcsolódó cikkek