WordPress webtárhely csomagjaink
Egyetlen termék vagy szolgáltatás részletes és vonzó bemutatása – lényegében erről szól a landing oldal, amely általában kampányokhoz készül. Szakértői cikkében Berényi Konrád marketing tanácsadó be is mutatta, milyen egy jó landing oldal – a Rackhost Tudásbázison el is olvashatja. Mi most azt vesszük át lépésről lépésre, hogy milyen egyszerű egy WordPress-bővítmény segítségével elkészíteni.
Kezdő lépésként magunkat ajánljuk, ugyanis a WordPress tárhely csomagok segítségével pár perc alatt telepíthető is a népszerű honlapmotor.
Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet a SeedProd letöltése. Ez egy fizetős, de minden igényt kielégítő WordPress bővítmény. A SeedProd rendelkezik ingyenes verzióval is, ha még csak kísérletezünk a landing oldalakkal, akkor a korlátozott funkciókkal rendelkező bővítmény is megteszi.
Teljesen ingyenes alternatívák is léteznek, de – tekintve, hogy kampányhoz szokás landing oldalt készíteni – feltételezzük, hogy erre a célra szívesen költenek. A legjobb landing oldalakat általában fizetős, néhány tízezer forintos bővítményekkel szokták készíteni, a SeedProd az egyik legnépszerűbb közöttük.
Create a New Landing Page – a bővítmény telepítése után erre a feliratra kell kattintani, és kezdődhet is a munka. Elsőként megjelenik egy doboz, ahol meg kell adni a landing oldal nevét és URL-jét. Ezután betöltődik a SeedProd Builder, vagyis a szerkesztői felület.
Bal oldalt meg is jelennek az alapvető beállítási lehetőségek, így kiválaszthatjuk a betűtípusokat, a színeket, a bekezdés formátumokat, gombot is tehetünk az oldalra, ahogy fotót és videót is beágyazhatunk, és még megannyi funkció sorakozik ebben a sávban. Hasonlóan működik tehát, mint egy szokásos honlapszerkesztés, amelyről minden fontosat megtanulhat a WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozatban. Jobb oldalt pedig a landing oldalt láthatjuk, amelynek elemeit egyenként lehet alakítani.
A Background Color feliratra kattintva első lépések között érdemes kiválasztani a háttérszínt, hiszen ez meghatározza a landing oldal stílusát. A Sections menüpont arra ad lehetőséget, hogy 1 vagy több oszlopra ossza a landing oldalt, de alapból az 1 oszlopot állítja be, és ez is az ajánlott, mert így lesz gyors és mobilbarát az oldal.
Az Add Blocks menüpontban sorra megjelennek a landing oldalon egymás alá tehető elemek típusai. A teljesség igénye nélkül íme a kínálat egy része: szöveg, gomb, kép, szavazás, feliratkozás, visszaszámlálás, ikon, chatbot, ártábla, galéria, beágyazás.
Mivel egyetlen oldalból áll a felület, fontos, hogy horgony linkekkel tudjuk ide-oda irányítani a látogatókat. Ez a funkció az Advanced beállítások között az Anchor feliratra kattintva érhető el. Fogd és vidd módszerrel bárhova lehet tenni a horgonyt, majd megadni, hogy az oldal melyik elemére – vagyis Blockra – “linkelnénk” vele.
Mivel a landing oldalnak szinte mindig célja, hogy feliratkozót szerezzen egy hírlevélre – vagy más célból kérjen adatokat –, így még kiemelnénk a “Contact Form” opciót. Ezzel a funkcióval lehet elkérni nevet és e-mail címet, hogy bővítsük a címlistánkat, az oldalra látogatókkal közvetlenül felvehessük a kapcsolatot.