Üzleti email csomagjaink
Bevezetés
Számos e-mail kliens és szolgáltatás használja a 25-ös portot levelek küldésére az SMTP (Simple Mail Transfer Protocol: az e-mailes kommunikáció alapvető szabványa) esetében. Előfordulhat azonban, hogy az internetszolgáltató blokkolja a 25-ös portot, mégpedig azért, hogy elejét vegye annak, hogy az ügyfelei spamet küldjenek. Ez a bejegyzés megmutatja azt, hogy hogyan lehet megbizonyosodni afelől, hogy a 25-ös port blokkolva van-e a hálózatunkon. Ehhez szükség lesz a command promptra.
Instrukciók
1. Nyissuk meg a command promptot!
2. Ezután be kell gépelni a következő parancsot:
CODE: telnet pelda.hu 25
3. Meg kell nézni az eredményt! Ha a 25-ös port nincs blokkolva, akkor egy sikeres 220-as visszajelzést fogunk kapni. A szöveg eltérhet az alábbitól.
CODE:
Trying 64.13.192.208...
Connected to pelda.hu.
Escape character is '^]'. 220 cl34.gs01.gridserver.com ESMTP Exim 4.63 Wed, 04 Sep 2013 13:45:04 -0700
Ha az 25-ös port blokkolva van, akkor nem jön létre a kapcsolat és nem lesz semmiféle visszajelzés.
CODE:
Trying 64.13.192.208...
telnet: connect to address 64.13.192.208: Connection refused
telnet: Unable to connect to remote host
Mit lehet tenni, ha blokkolva van a 25-ös port?
Megkísérelhetjük az alternatív 587-es port használatát, de legjobb ha felvesszük a kapcsolatot az internetszolgáltatóval. A szolgáltatók általában lehetővé teszik a kimenő SMTP szervereik használatát.