« Vissza

Hogyan írjunk hatásos Rólunk oldalt a honlapra?

Weboldalkészítés

Ha egy honlap “Kapcsolat” oldala amolyan digitális névjegy, akkor a “Rólunk” vagy “Magunkról” oldal mire való? A kérdés teljes joggal merülhet fel, hiszen ez az oldal is a céget, a vállalkozást, a márkát mutatja be, de nem hivatalos információkkal. Száraz szövegnél sokkal többre van szükség, hogy elnyerjük a látogatók bizalmát. Ehhez nyújt remek tanácsokat a Search Engine Land szakértői cikke.

 

Egy honlap készítése során az egyik legfontosabb feladat a “Rólunk” vagy “Magunkról” oldal elkészítése, egyéni vállalkozás esetén a “Rólam” vagy “Magamról” címmel. Ezen felül persze megannyi elnevezési lehetőség létezik (pl.: Cégünkről, A márkáról, Történetünk, Küldetésünk, Értékeink, stb.). Itt főként azokat kell meggyőzni, akik korábban sosem hallottak rólunk.

 

A Demand Gen kutatása szerint a B2B szektorban különösen nagy jelentőséggel bír ez az oldal: egy erős, az igényekkel rezonáló történettel a cégek 55 százaléka meggyőzhető arról, hogy felvegye a kapcsolatot – például árajánlatot kérjen.

 

Úgy kell tehát megfogalmazni a vállalkozásunk történetét és értékeit, hogy a célközönség azt érezze: erre a szolgáltatásra vagy termékre van szüksége – vagy legalább legyen nyitott arra, hogy tovább nézegesse a honlapot.

 

Az alábbi kérdésekre érdemes válaszolni a szövegben:

 

  • Kiket szolgálunk ki?
  • Mit kínálunk?
  • Milyen problémára kínálunk megoldást?
  • Milyen történetünk van, hogyan fejlődött a cégünk?
  • Milyen küldetés és cél motiválja a vállalkozásunkat?
  • Milyen értékekkel rendelkezünk? Miben hiszünk? Hogyan felelünk meg ezeknek a mindennapokban?
  • Milyen csapatunk van?
  • Hogyan működik a szolgáltatásunk? / Hogyan állítjuk elő termékeinket?

 

Természetesen nem ilyen felsorolásszerűen kell megírni, olvasmányos bekezdésekbe kell csomagolni az üzenetet. Bízzuk profi szövegíróra a feladatot!

 

Ügyeljünk rá, hogy ne folyamatos dicsekvés legyen a szöveg! Persze, pozitív képet kell magunkról festeni, de visszafogott, elegáns módon. Épp ezért sokszor leíró stílust érdemes képviselni (például: hogyan segítünk az ügyfeleknek, a vásárlóknak).

 

Vannak márkák, amelyeket már indulásuk előtt évekig terveztek, máskor egy sorsszerű találkozás és egy jó ötlet is elég ahhoz, hogy pár nap alatt céget alapítsanak szakemberek. Bárhogyan is történt a mi esetünkben, meséljük el! A kezdeti buktatókat sem kell szégyellni, azok a tanulságok is megfogalmazhatók, amelyek a legnagyobb hatással voltak a vállalkozás fejlődésére.

 

Ne legyünk személytelenek! Mutassuk meg (akár konkrétan, képekkel) a cég emberi arcát, a kollégák történetét, motivációját és szakértelmét!

 

Végül pedig mutassuk meg, mi a következő lépés! A szöveg végén adjunk egyértelmű instrukciókat és linkeket, hogy a szolgáltatások vagy termékek felé tereljük a szöveg alapján remélhetőleg meggyőzött érdeklődőket. A céges blogra is irányíthatjuk őket, a hírlevélre feliratkozást is ajánlhatjuk.

 

A szöveg ideális hossza kapcsán nincs aranyszabály, többek között a szakterülettől és a célközönség ízlésétől is függ, és persze egészen másként mutatkozik be egy kezdő, illetve egy több évtizedes múltra visszatekintő cég.

Kapcsolódó cikkek