Ha egy honlap “Kapcsolat” oldala amolyan digitális névjegy, akkor a “Rólunk” vagy “Magunkról” oldal mire való? A kérdés teljes joggal merülhet fel, hiszen ez az oldal is a céget, a vállalkozást, a márkát mutatja be, de nem hivatalos információkkal. Száraz szövegnél sokkal többre van szükség, hogy elnyerjük a látogatók bizalmát. Ehhez nyújt remek tanácsokat a Search Engine Land szakértői cikke.
Egy honlap készítése során az egyik legfontosabb feladat a “Rólunk” vagy “Magunkról” oldal elkészítése, egyéni vállalkozás esetén a “Rólam” vagy “Magamról” címmel. Ezen felül persze megannyi elnevezési lehetőség létezik (pl.: Cégünkről, A márkáról, Történetünk, Küldetésünk, Értékeink, stb.). Itt főként azokat kell meggyőzni, akik korábban sosem hallottak rólunk.
A Demand Gen kutatása szerint a B2B szektorban különösen nagy jelentőséggel bír ez az oldal: egy erős, az igényekkel rezonáló történettel a cégek 55 százaléka meggyőzhető arról, hogy felvegye a kapcsolatot – például árajánlatot kérjen.
Úgy kell tehát megfogalmazni a vállalkozásunk történetét és értékeit, hogy a célközönség azt érezze: erre a szolgáltatásra vagy termékre van szüksége – vagy legalább legyen nyitott arra, hogy tovább nézegesse a honlapot.
Az alábbi kérdésekre érdemes válaszolni a szövegben:
- Kiket szolgálunk ki?
- Mit kínálunk?
- Milyen problémára kínálunk megoldást?
- Milyen történetünk van, hogyan fejlődött a cégünk?
- Milyen küldetés és cél motiválja a vállalkozásunkat?
- Milyen értékekkel rendelkezünk? Miben hiszünk? Hogyan felelünk meg ezeknek a mindennapokban?
- Milyen csapatunk van?
- Hogyan működik a szolgáltatásunk? / Hogyan állítjuk elő termékeinket?
Természetesen nem ilyen felsorolásszerűen kell megírni, olvasmányos bekezdésekbe kell csomagolni az üzenetet. Bízzuk profi szövegíróra a feladatot!
Ügyeljünk rá, hogy ne folyamatos dicsekvés legyen a szöveg! Persze, pozitív képet kell magunkról festeni, de visszafogott, elegáns módon. Épp ezért sokszor leíró stílust érdemes képviselni (például: hogyan segítünk az ügyfeleknek, a vásárlóknak).
Vannak márkák, amelyeket már indulásuk előtt évekig terveztek, máskor egy sorsszerű találkozás és egy jó ötlet is elég ahhoz, hogy pár nap alatt céget alapítsanak szakemberek. Bárhogyan is történt a mi esetünkben, meséljük el! A kezdeti buktatókat sem kell szégyellni, azok a tanulságok is megfogalmazhatók, amelyek a legnagyobb hatással voltak a vállalkozás fejlődésére.
Ne legyünk személytelenek! Mutassuk meg (akár konkrétan, képekkel) a cég emberi arcát, a kollégák történetét, motivációját és szakértelmét!
Végül pedig mutassuk meg, mi a következő lépés! A szöveg végén adjunk egyértelmű instrukciókat és linkeket, hogy a szolgáltatások vagy termékek felé tereljük a szöveg alapján remélhetőleg meggyőzött érdeklődőket. A céges blogra is irányíthatjuk őket, a hírlevélre feliratkozást is ajánlhatjuk.
A szöveg ideális hossza kapcsán nincs aranyszabály, többek között a szakterülettől és a célközönség ízlésétől is függ, és persze egészen másként mutatkozik be egy kezdő, illetve egy több évtizedes múltra visszatekintő cég.