Nem elég, hogy egy weboldal jól néz ki, hiszen az a legfontosabb feladata, hogy segítsen elérni a céljainkat. A honlapok fejlesztésénél üzleti terveket és marketing stratégiákat kell figyelembe venni, a célközönség fejével kell gondolkodni, előbbre való a praktikum, mint a dizájn. Összetett tehát a feladat, ezért van néhány tucat jól bevált kérdés, amelyet mindenkinek érdemes feltennie magának, ha online sikert akar. A MarTech gyűjtése nyomán cikksorozatban soroljuk a legfontosabb kérdéseket, az első rész után itt egy újabb adag.
- Szüksége van a cégünknek továbbképzésre vagy útmutatásra a weboldal tartalmi kezeléséhez?
- A honlap céljainak eléréséhez a látogatók figyelmét hogyan kell vezetni, milyen cselekedetekre akarjuk őket biztatni a weboldal átnézése közben?
- Vannak olyan fotók, amelyeket mindenképp használni szeretnénk a honlapon?
- Ezeknek a képeknek a felhasználásához van jogosultságunk, engedélyünk?
- Tudunk nagy felbontású fotókat biztosítani?
- Készíteni, rendelni vagy keresni kell még fotókat?
- Vannak olyan videók vagy hangfájlok, amelyeket mindenképp használni szeretnénk a honlapon?
- Ezeknek a videóknak és hanganyagoknak a felhasználásához van jogosultságunk, engedélyünk?
- Rendelkezünk a használni kívánt videók vágóképeivel?
- Készíteni, rendelni vagy keresni kell még videókat és hanganyagokat?
- Rendelkezünk-e egyéb fájlokkal (pl.: PDF), amelyeket felhasználnánk a honlapon?
- Esetleg letöltési lehetőséget is szeretnénk kínálni ezekhez a fájlokhoz?
- Szeretnénk, hogy a honlap keresője az eredményeknél listázza ezeket a fájlokat?
- Szükséges lesz-e olyan testreszabásra, mint például a weboldalon belüli keresések optimalizálása?
- Szeretnénk-e chatelési lehetőséget biztosítani?
- Várhatók-e speciális igények a célközönségtől (pl.: éjszakai mód, módosítható betűméret)?
- Vannak-e speciális igényeink a különböző eszközökön (számítógép, mobil, tablet) történő megjelenés kapcsán?
- Szeretnénk-e több nyelven is elérhetővé tenni a honlapot?
- Igénylünk-e webshopos megoldásokat, lesznek-e vásárlási és/vagy rendelési lehetőségek a honlapon? Ha igen, pontosan milyen funkciókat szeretnénk?
- Ragaszkodunk-e tartalomkezelő rendszerhez (pl.: WordPress)?
- Milyen szerepkörökre van szükség az oldal kezeléséhez (pl.: admin, szerkesztő, stb.)? Ha igen, ki mire lehet jogosult?
- Felhasználói belépésre is szükség lesz az oldalon? Ha igen, milyen célból?
- Hogyan kezeljük a felhasználói információkat (pl.: felhasználónév, e-mail cím, jelszó)?
- Kívánjuk-e jelszóval védeni a honlap egyes részeit? Ha igen, oda milyen tartalmat helyeznénk el?
- Szeretnénk-e blogot vezetni a weboldalon?
- El akarunk-e helyezni közösségi médiás megosztásokra való ikonokat?
- Segíteni szeretnénk a látogatók dolgát egy eseménynaptárral?
- Van valamilyen előfizetéses szolgáltatásunk? Ha igen, akkor azt hogyan szeretnénk elérhetővé tenni a weboldalon?
- Milyen információknak kell mindenképp szerepelniük a főoldalon?
- Milyen funkciókat, szakaszokat és információkat akarunk kiemelni a honlapon? Milyen módon szeretnénk kiemelni ezeket?
- Szükség van honlapon belüli keresőre?
- Szeretnénk-e, hogy valamilyen elérhetőség (pl.: e-mail cím, telefonszám, cím) folyamatosan látható legyen, vagy legalábbis feltűnő legyen? Ha igen, milyen módon?
- Szükségünk van adatbázisra? Ha igen, milyen funkciókkal?
- Kívánunk-e hirdetéseket elhelyezni a weboldalon? Ha igen, hol és milyen módon?
- Milyen forgalomra számítunk?
- Mi a honlap elkészítésének vagy fejlesztésének határideje?