A mai világban mindennek ára van. Ahhoz, hogy az üzleti életben –legyen szó akármilyen vállalkozásról– sikereket érjünk el, meg kell dolgozni, sőt a kezdeti fellendítéshez bizony általában szükség van komoly összegek elköltésére is. Általában ez nem azonnal térül meg, de ha jól csináljuk, bizonyára megéri a befektetett pénzt és energiát egyaránt.
A kezdetekben szinte minden forint számít, de ha nem kezdjük el népszerűsíteni az üzletet valamilyen módon, akkor maguktól aligha fognak ránk találni a potenciális vásárlók/ partnerek. Bizony tennünk is kell érte, de kezdetben feltehetően nem rendelkezünk hatalmas marketing büdzsével, enélkül pedig mit tehetünk?
1 500 Ft nem számít nagy összegnek. Körülbelül egy napi menü árát futja ki, vagy 1-2 szelet süteményt a cukrászdában. Szokásainktól függ, de 2-3 napi kávé adagunkat fedezheti. Láthatjuk, valóban nem nagy összeg.
Amennyiben azt gondoljuk, hogy üzletünk szempontjából nem tudnánk nagy előrelépést tenni 1 500 Ft-ból, akkor tévedünk. Természetesen tevékenységi körtől függ, de az egyik legtöbb embert elérő csatorna az online jelenlét, amely kimerülhet egy céges közösségi média profilban, de sokkal profibb és megbízhatóbb hatást kelt a vállalati weboldal. Ennek pedig alapvető feltétele egy domain név, mely csupán 1 500 forint 2 évre. Nem véletlenül tartják számon a domaineket a legolcsóbb marketing eszközként. Ahhoz, hogy honlapot tudjunk üzemeltetni, persze webtárhelyre is szükség lesz, de egy kezdeti, átlagos forgalmat hozó oldalhoz ez is csak ezres nagyságrendű kiadást jelent évente. (Például a Rackhostnál a mini tárhely az első évre csak 990 Ft.)
“Ez azonban még csak az alap feltételeit jelenti a weboldalnak, hogyan lesz mégis honlapunk? Több százezer forintért nincs lehetőségünk egy webfejlesztő csapattal elkészíttetni, akkor pedig az egész mit sem ér.” –hangozhatnak az ellenvetések. Azonban számos ingyenes sablon áll a rendelkezésünkre, mellyel alapszintű informatikai ismereteinket felhasználva magunk is viszonylag egyszerűen el tudjuk készíteni saját honlapunkat. Sőt, ha ezt mégsem tesszük, abban az esetben is érdemes még a kezdeti szakaszban lefoglalni a cégünk/ márkánk domain nevét, nehogy a konkurencia előttünk használatba vegye, hiszen akkor a későbbiekben nem lesz mit tenni, új nevet kell keresnünk. Továbbá lehetőség van például az üzleti Facebook oldalunkra vagy YouTube csatornánkra irányítani a regisztrált domain nevet, így máris hasznát vehetjük.