Ebben a cikkünkben az inbound marketing harmadik szakaszát mutatjuk be. Az Inbound marketing I. és Inbound marketing II. cikkeinkben már kifejtettük mennyire fontos, hogy olyan tartalmakat készítsünk, melyek érdekelhetik célközönségünket, így elősegítve, hogy ránk találjanak potenciális ügyfeleink. Bemutattunk pár eszközt, melyekkel először elértük azt, hogy az Attract fázisban az idegeneket bevonzzuk az oldalra, majd a Convert fázisban lead-eket generáltunk.
Most tehát ott tartunk, hogy azonosítottuk az érdeklődőinket, akiknek az elérhetőségét is megszereztük. Hogyan tovább?
A Close fázisban vásárlókat kell a lead-ekből generálni (e-mail, CRM segítségével), és a megfelelő időben eladni nekik termékeinket, szolgáltatásainkat. Ehhez tudnunk kell, melyik feliratkozó milyen jellemzőkkel bír, melyik termékünkre, szolgáltatásunkra és mikor lenne szüksége. Ha megfelelően építjük és kezeljük adatbázisunkat, erre könnyedén tudhatjuk a választ.
Egy megfelelő időben küldött, személyre szabott emaillel meg is kezdődhet a vásárlásra ösztönzés folyamata. A Rackhost email szolgáltatással is segíti ügyfeleit, valamint tárhely csomagjainkhoz méretétől függően több email fiók is hozzárendelhető. A kiküldött hírlevelek és értékesítést támogató emailek tartalmazhatnak ajánlatokat új termékekről, szolgáltatásokról, vagy általános akciókat. Ezenkívül személyre szabott ajánlatokat is adhatunk az érdeklődők személyes jellemzői, adatai, érdeklődési köre alapján. Mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy vásárlókat szerezzünk, akik majd elégedetten tovább ajánlják cégünket.
Az Inbound marketing IV. szakaszával, a Delight fázissal következő cikkünkben jelentkezünk. Addig is sok sikert kívánunk a vásárló szerzési folyamathoz!