Ebben a cikkben az inbound marketing második szakaszáról lesz szó. A Convert fázisban a látogatókból igyekszünk lead-eket generálni, mégpedig úgy, hogy megszerezzük az elérhetőségüket, e-mail címüket. Mindezt azért tesszük, hogy tudjunk nekik a későbbiekben személyre szabottan ajánlani termékeket, szolgáltatásokat.
Az Inbound marketing I. blogbejegyzésünkben kifejtettük az első, vagyis az Attract fázist. Itt jutottunk el odáig, hogy a látogatók megtalálták az őket érdeklő weboldalunkat, vagy blog bejegyzésünket. Ez már egy nagyon fontos lépés, ugyanis számukra releváns tartalmat tudtunk nyújtani, és valamilyen szinten érdeklődnek termékeink, szolgáltatásaink iránt.
De hogyan tovább?
Az lenne a cél, hogy megtudjuk, kik is ezek a látogatók. Az elérhetőségeik megszerzéséhez szükség van egy cselekvésre való felhívásra (Call-to-Action), valamint feliratkozó dobozra, ahol a látogató meg tudja adni adatait (jellemzően nevét és e-mail címét). Ehhez valamilyen hasznos tartalmat, többlet információt kell nyújtanunk, amiért úgy érzi, hogy érdemes feliratkoznia. Ez többek között lehet egy e-book, valamilyen speciális ajánlat, kedvezmény vagy hírlevél feliratkozási lehetőség is. Miután ez megtörtént, egy landing page-re irányítjuk a látogatót, vagy úgynevezett köszönőoldalra.
Minderre azért van szükség, hogy azonosítani tudjuk az érdeklődőinket, majd a későbbiekben ajánlhassuk számukra termékeinket, szolgáltatásainkat, így növelve a vásárlók számát.
Ne feledje, a megszerzett adatokat valahol tárolni is kell, ahogyan weboldala tartalmait is! Domain nevéhez tárhely szolgáltatást is vegyen igénybe! Felhasználási céljai függvényében több különböző csomag közül is választhat.
Sok sikert kívánunk a folyamat kiépítéséhez! Az inbound marketing III. szakaszával, a Close fázissal következő cikkünkben jelentkezünk.