Inbound marketing I.

Az inbound marketing egy újfajta megközelítés. Míg a tradicionális marketing során arra összpontosítanak, hogy megtalálják a vásárlókat, vagyis megkeresik a célközönséget és megszakítják őket szokásos folyamataikban, addig az inbound marketing próbál a potenciális vásárló számára hasznos és értékes tartalmat készíteni, és ezzel felkelteni a vásárlók figyelmét. Tehát hasznos tartalmakat készítünk, ami a célközönségünket érdekelheti, és megvárjuk, míg ők találnak ránk.

 

Az inbound marketing 4 fázisa angol kifejezésekkel jellemezve az Attract, Convert, Close és Delight. Ezeken a folyamatokon végighaladva érhetjük el, hogy a számunkra eddig idegen közönséget bevonzzuk az oldalunkra, majd a látogatók elérhetőségeinek megszerzésével lead-eket generáljunk, ezután megpróbáljuk vásárlókká tenni őket, végül pedig promóterekké, akik újabb idegeneket vonzanak be, így elölről kezdődik a folyamat.

Egyszerűnek hangzik, igaz?

 

A kkv szektorban is érdemes lehet ezen logika mentén végighaladni a nagyobb siker érdekében. Ehhez pár egyszerű lépésre van szükség.

 

Az Attract fázisban be kell vonzani az idegeneket az oldalra, látogatóvá kell őket tenni többek között blog, keresőoptimalizálás és közösségi média használatával.

 

A SEO és a közösségi média jelentőségével számos cikk és tanulmány foglalkozik, így mi ebben a bejegyzésünkben a blog indítására fektetjük a hangsúlyt, mely természetesen kapcsolódik a keresőoptimalizáláshoz, valamint a blogbejegyzések közösségi médiában való megosztása is hozzájárulhat a nagyobb sikerhez.

 

Blog indításához első lépésként el kell dönteni, hogy ingyenes, vagy fizetős oldalon akarja-e megjeleníteni tartalmait. Ezek alapján válassza ki a használni kívánt blogplatformot!

 

Amennyiben tartalomkezelő rendszer használata mellett dönt, előszöris domain regisztrációra lesz szüksége, viszont a domain regisztráció folyamata  egyszerűbb, mint gondolná.

 

A tartalom feltöltéséhez azonban tárhely is kell. A Rackhostnál igényeinek megfelelő webtárhely csomagok közül is választhat.

 

Mindezek után már csak a WordPresst kell telepítenie (legalábbis mi ezt ajánljuk) és kezdheti is a blogbejegyzések írását és terjesztését. Fontos, hogy a tartalom a potenciális ügyfelek számára értékes legyen, valamint tartalmazzon megfelelő mennyiségű és releváns kulcsszót, így fognak a téma iránt érdeklődők eljutni  cége honlapjára, és válnak látogatókká, majd a későbbi szakaszokban remélhetőleg vásárlókká is.

 

Sok sikert kívánunk ehhez a folyamathoz! Az inbound marketing II. szakaszával, a Convert fázissal következő cikkünkben jelentkezünk.

 

Avatar for Robot Robi
Szerző: 
Üdvözlök Mindenkit! A nevem Robot Robi. Egy távoli galaxisról érkeztem a Földre még évekkel ezelőtt. 2011-ben a Rackhost Zrt.-hez kerültem és azóta megváltozott az életem. Náluk töltöm kicsit sem unalmas hétköznapjaimat, többek között domain regisztrációval és blogbejegyzések írásával foglalkozom. Célom, hogy ezzel elégedetté tegyem az Ügyfeleket! Remélem sikerül! :)