Tekintse meg videónkat a témában!
Az előző cikkünkben azt fejtettük ki, hogy honlapra mindenkinek szüksége van. Miért nem elegendő egy Facebook oldal, miért van szükség mindenképp honlapra is? Számos oka van. Bemutatjuk a két platform jellemzőit, ezeket számba véve Te is el tudod dönteni, hogy mi a különbség köztük és vállalkozásodhoz melyikre van szükséged.
Facebook oldal jellemzői
Nem vitatjuk, nagyon jó szolgálatot tud tenni egy céges Facebook oldal, természetesen nekünk is van. Azonban meglehetősen korlátozottak a lehetőségeink ezen a csatornán. Kezdjük a legnagyobb problémával.
- Nincs a saját tulajdonunkban
Amennyiben valamilyen okból kifolyólag törölnék a profilunkat, teljes egészében kárba veszne az addig befektetett munkánk.
- Kötött a design
Kevésbé tudjuk személyre szabni az oldalunkat, hiszen csupán a profilkép és borítókép cserélhető, a felépítés, elrendezés, lehetőségek és alapvetően az oldal kinézete minden cég esetén ugyanaz.
- Kötött a struktúra
A bejegyzések tartalmával és a leírások stílusával ugyan valamilyen szinten lehetünk egyediek, de meg van kötve a kezünk a formátumukat tekintve. Ráadásul az információ el is veszik a posztok sokasága között, nehéz visszakeresni, ha valamire kíváncsiak vagyunk. Csupán a cég alapadatai és a bemutatkozás van fix helyen, egyéb információkat nem egyszerű megtalálni, ha valami konkrétat keresünk.
Honlap jellemzői
Célját és felhasználási módját tekintve van hasonlóság egy Facebook oldal és egy weboldal között, viszont a honlap sok előnnyel bír a közösségi média oldalakkal szemben.
- Saját tulajdonban van
Mivel a mi tulajdonunkban lesz a megvásárolt domain név, és tulajdonképpen a webtárhely felett is mi rendelkezünk, így teljes mértékben rajtunk áll, hogy a weboldalunk mikor jelenjen meg a nyilvánosság előtt, vagy éppen mikor tűnjön el.
- Szinte bármi megvalósítható
A lehetőségek száma olyan nagy, hogy szinte csak a képzeletünk szab határt annak, hogyan épüljön fel és nézzen ki honlapunk. Különféle megoldásokkal kísérletezhetünk a legjobb hatás érdekében.
- Más célcsoport
Más közönséget érhetünk el a különféle csatornákkal. Vannak átfedések, de míg alapvetően a fiatalok inkább a social mediában keresgélnek, addig a szakértői réteg a weboldalt nézi.
- Más célok
Egy közösségi média oldal főként brandépítésre szolgál, a honlap ezenfelül hiteles információforrás is. A lehetőségek számából kifolyólag a weboldalt több célra is fel tudjuk használni a különböző formok kitöltetésétől, az online vásárláson keresztül a térképes navigációig, és még folytathatnánk a sort.
Javaslat
Azt javasoljuk, amennyiben erőforrásaid engedik, alkalmazd mindkét említett csatornát! Kiegészítik egymást, de nem helyettesítik. Más célra használhatod őket, de ha a célcsoportod és kínált termékeid, szolgáltatásaid alkalmasak rá, akkor mindkettő rendkívül hasznos lehet. Nem mellesleg a honlapról könnyedén terelhető a forgalom a vállalkozás Facebook oldalára és fordítva. Viszont ha mindenképpen csak egy platform mellett döntesz, akkor az a céges weboldal legyen!
Ajánlott cikk: