Általános Szerződési Feltételek - Rackhost.hu
info@rackhost.hu +36 1 445 1200

Általános Szerződési Feltételek

és regisztrációs szabályzat
  1. Általános rendelkezések

    1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Rackhost Zrt., mint szolgáltató – a továbbiakban Szolgáltató – és a Megrendelő között létrejövő, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó szerződés általános feltételeit foglalja magába. A felek közötti szolgáltatási szerződésre – eltekintve az egyedi szerződések sajátos rendelkezéseitől – a jelen ÁSZF és a hatályos jogszabályok az irányadóak.
    2. Az ÁSZF célja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások általános szerződési feltételeinek összefoglalása. A szolgáltatások célja: felhasználóbarát kezelőfelület, optimális működési környezet, illetve gyors és megbízható internet és adatátviteli kapcsolatok biztosítása. Az alapszolgáltatás mellett egyéb szolgáltatások is igénybe vehetők, továbbá egyes szolgáltatásaink esetében 24 órás ügyelet is rendelkezésre áll. A szerződéses jogviszony létrejötte: Jelen ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződéses jogviszony elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül.

      A szerződés létrejöttéhez a rackhost.hu weblapon elérhető szolgáltatások megrendelése szükséges. A szolgáltatás megrendelésével a Megrendelő a szolgáltatást a „kosár”-ba helyezi, majd a megrendelés megerősítésével és a szolgáltatás ellenértékének kifizetésével, továbbá a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával a felek megkötik egymással az elektronikus úton létrejött szerződést. A fentiektől eltérő esetben a Megrendelő írásban rendeli meg a szolgáltatást, amelyet a Szolgáltató írásban visszaigazol. Ebben az esetben a szerződés a felek között a megrendelés visszaigazolásával jön létre. A létrejött szerződés nyelve magyar. Külföldi Megrendelő esetén lehetőség van angol nyelvű szerződéskötésre. A teljesítés feltételei szolgáltatásonként változhatnak. A fentiek szerint megkötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül.

    3. Az ÁSZF-től eltérő feltételeket a felek az egyedi, Megrendelői szerződésben rögzíthetik. A Szolgáltató és a Megrendelő között létrejövő egyedi szerződés elválaszthatatlan részét képezik a mindenkor hatályos ÁSZF rendelkezései. Egyedi szerződés alkalmazása esetén, az egyedi szerződés, valamint az ÁSZF rendelkezései közötti ellentmondás esetén az egyedi szerződés rendelkezései az irányadóak.
    4. Felek rögzítik, hogy jelen ÁSZF teljesítésével kapcsolatban felmerülő jogvitáikat minden esetben tárgyalásos úton próbálják rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy Magyarország törvényei és jogszabályai az irányadók, és a magyar bíróságok joghatósága kerül kikötésre.
    5. A Megrendelő a regisztrációval kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Szolgáltató szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért.
    6. A Szolgáltató adatai, elérhetőségei:
      Név: Rackhost Zrt.
      Cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
      Ügyfélszolgálat: +36 1 445 1200
      Adatközpont ügyelet (0-24): +36 1 445 1204
      Fax: +36 1 445 1201
      Honlap: www.rackhost.hu
      Email: info@rackhost.hu
      Adószám: 25333572-2-06
      Cégjegyzékszám: 06-10-000489
  2. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokról

    A szolgáltató a következő szolgáltatásokat nyújtja a Megrendelő számára.

    1. Szerver hoszting (fizikai elhelyezés)

      Szolgáltató a Megrendelő által elhelyezett szerver számára az alábbi szolgáltatást nyújtja a megfelelő elhelyezés, karbantartás és biztonság érdekében:
      • hely biztosítása,
      • szünetmentes áramforrás biztosítása,
      • állandó légkondicionáló berendezés üzemeltetése,
      • folyamatos, 24 órás operátori ügyelet biztosítása, amely a következőket tartalmazza:
        • Szerver újraindítása és lekapcsolása (ügyfél telefonos utasítása esetén),
        • helyszíni konfigurálás lehetőségének biztosítása a Szerveren, konzolon keresztül, minden nap 24 órában.
      A szerver hoszting szolgáltatást minimum 99,9%-os rendelkezésre állással garantáljuk.
    2. Internetelérés biztosítása

      Az elhelyezett Szerver internetre történő csatlakoztatása érdekében a Szolgáltató vállalja:
      • a Szerver egy, a Szolgáltató által biztosított switchbe csatlakozik közvetlenül kétirányú (full-duplex) 100 Mbps vagy 1 Gbps sebességgel (csomagtól függően korlátozás lehetséges),
      • 1 db fix IP cím biztosítása (a csomagok alapján változhat),
      • Szolgáltató garantálja, hogy a hálózati kapcsolaton korlátozást csak indokolt esetben alkalmaz.
    3. Webtárhely biztosítása

      A webtárhely szolgáltatás megrendelését és annak árának teljesítését követően a Szolgáltató vállalja a Megrendelővel szemben a Szolgáltató honlapján feltüntetettek szerinti webtárhelycsomagok biztosítását. A webtárhely szolgáltatási csomagok az alábbi szolgáltatásokat foglalják magukba a konkrét csomag függvényében változó mennyiségben, illetve méretben:
      • tárhely biztosítása,
      • email fiók,
      • domain név hozzárendelés,
      • adatbázis létrehozásának biztosítása,
      • adatbázis tárterület biztosítása,
      • adatforgalom biztosítása.
      A webtárhely szolgáltatást minimum 99,9%-os rendelkezésre állással garantáljuk.
    4. Virtuális szerver szolgáltatás (VPS)

      A VPS szolgáltatás megrendelését és annak árának teljesítését követően a Szolgáltató vállalja a Megrendelővel szemben a Szolgáltató honlapján feltüntetettek szerinti paraméterekkel virtuális szerver biztosítását. A VPS szolgáltatás az alábbi szolgáltatásokat foglalja magába:
      • 1 db virtuális szerver,
      • 1 db IP cím hozzárendelés,
      • 100 Mbps sávszélességű internet.
      A virtuális szerver szolgáltatást minimum 99,9%-os rendelkezésre állással garantáljuk.
    5. Domain szolgáltatás

      Domain regisztrációval kapcsolatban a Szolgáltató vállalja a Megrendelővel szemben:
      • új domain regisztrációs vagy már más szolgáltatónál beregisztrált domain átregisztrációs folyamatának lebonyolításához hu, .com, .net, .org, .eu, .info és több száz egyéb végződés esetében online adminisztrációs felület biztosítását, melyen keresztül a Megrendelő a regisztrációhoz, illetve átregisztrációhoz szükséges minden adatot megadhat,
      • a Megrendelő által az online adminisztrációs felületen megfelelően megadott adatok alapján a domain regisztráció, valamint átregisztráció automatizált formában való biztosítását a Szolgáltató által biztosított rendszeren keresztül,
      • éves díj ellenében a Szolgáltatónál korábban regisztrált domain fenntartását,
      • pótdíj ellenében a Szolgáltatónál korábban regisztrált domainhez új tulajdonosi adatok megadását,
      • pótdíj ellenében a lejárt domainek újraaktiválását,
      • pótdíj ellenében a domain átirányítását.
      A domain regisztráció elindításának feltétele a domain tulajdonosi adatok megadása a Szolgáltató által biztosított online adminisztrációs felületen és a domain regisztráció díjának feldolgozása. A domain regisztráció és domain fenntartás elindítását követően pénzvisszatérítésre nincs mód. A domain regisztrálását követően a tulajdonosi adatok módosítása csak pótdíj ellenében lehetséges.
      A Szolgáltató a Megrendelő által a regisztráció, valamint átregisztráció során megadott adatok helyességéért nem vállal felelősséget. A mindenkori domain regisztrációs szabályokat a .hu domainekre vonatkozóan a magyar hivatalos domainregisztrációs szabályzatban találja, a küldöldi domainekre vonatkozóakat pedig a ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) oldalán.
    6. Üzleti email szolgáltatás

      Az üzleti email szolgáltatás megrendelését és annak árának teljesítését követően a Szolgáltató vállalja a Megrendelővel szemben a Szolgáltató honlapján feltüntetettek szerinti üzleti email csomagok biztosítását.
      Az üzleti email szolgáltatási csomagok az alábbi szolgáltatásokat foglalják magukba a konkrét csomag függvényében változó mennyiségben, illetve méretben:
      • email tárhely biztosítása,
      • email cím,
      • email domain,
      • email hitelesítő rekordok biztosítása.
      Az üzleti email szolgáltatást minimum 99,9%-os rendelkezésre állással garantáljuk.
    7. Szerverüzemeltetés

      Szolgáltató a Megrendelő által elhelyezett szerver számára az alábbi szolgáltatást nyújtja a teljes körű üzemeltetés érdekében:
      • szerver üzembe helyezése,
      • szerver folyamatos monitorozása,
      • folyamatos, 24 órás operátori ügyelet biztosítása, amely a következőket tartalmazza:
        • Szerver újraindítása és lekapcsolása,
        • hiba esetén a Megrendelő értesítése, a helyreállítás megkezdése,
        • Megrendelő által kért és előzetesen egyeztetett
          • alkalmazások telepítése,
          • operációs rendszerek telepítése,
          • frissítések futtatása.
    8. Cloud NAS szolgáltatás

      A Cloud NAS szolgáltatás megrendelését és annak árának teljesítését követően a Szolgáltató vállalja a Megrendelővel szemben a Szolgáltató honlapján feltüntetettek szerinti paraméterekkel Cloud NAS szolgáltatás biztosítását. A Cloud NAS csomagok az alábbi szolgáltatásokat foglalják magukba a konkrét csomag függvényében változó mennyiségben, illetve méretben:
      • tárhely biztosítása,
      • biztonsági mentés biztosítása,
      • adatforgalom biztosítása.
      A Cloud NAS szolgáltatás során a Szolgáltató által végzett biztonsági mentés nem mentesíti a Megrendelőt az általa a virtuális infrastruktúrába bevitt és/vagy kezelt adatok és tartalom teljes mentésének elvégzése, és ezek megőrzéséhez szükséges biztonsági intézkedések megtétele alól. A Szolgáltató nem vállal semmilyen garanciát a fenti intézkedések elmaradása esetében történő adatvesztésért, az ilyen adatvesztésért a Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség, az adatok megőrzése minden esetben a Megrendelő felelőssége. A Cloud NAS szolgáltatást minimum 99,9%-os rendelkezésre állással garantáljuk.
    9. IP cím bérlés és vásárlás

      Szolgáltató a Megrendelő számára számára 7260 KSH besorolási számú IP tartomány szolgáltatást nyújt bérlés vagy értékesítés keretein belül.
      • IP-cím bérlés esetén a bérleti szerződés minimum 6 hónapos időtartamra szól.
      • Adásvétel vagy bérlet esetében a Szolgáltató és a Megrendelő külön bérleti szerződést köt egymással, amely feltételeit a felek egyedileg tárgyalják meg.
      • A bérleti- vagy adásvételi szerződésben rögzítése kerül a konkrét IP-cím vagy IP-cím tartomány.
    10. Rack szekrény bérlés és hoszting

      A Rack szekrény bérlés és hoszting szolgáltatás megrendelésével a Szolgáltató az erre alkalmas szerverteremben elhelyezett rack szekrényben helyezi el a Megrendelő által átadott vagy a Szolgáltatótól bérelt szervert. A hoszting szolgáltatás keretében a Szolgáltató gondoskodik a rack szekrényben elhelyezett szerver folyamatos áramellátásáról, biztonságáról és internetkapcsolat biztosításáról. A Rack szekrény bérleti jogviszony indításának napjától kezdődően határozatlan időtartamra jön létre. A szolgáltatás megkezdésének határideje az első havi díj teljesítésének napja. A rack szekrény bérlés és hoszting szolgáltatást minimum 99,9%-os rendelkezésre állással garantáljuk.
    11. Szerverbérlés

      Szerverbérleti szolgáltatás megrendelését és annak árának teljesítését követően a Szolgáltató vállalja, hogy a Megrendelő korlátlan időtartamban, 0-24 óráig jogosult hozzáférni a Szolgáltató által biztosított szerverhez. A szerverbérleti jogviszony indításának napjától kezdődően határozatlan időtartamra jön létre. A szolgáltatás megkezdésének határideje az első havi díj teljesítésének napja.
      A Szolgáltató köteles a bérlésre bocsátott szerver esetleges meghibásodásának megszüntetéséről gondoskodni.
      Kizárólag Megrendelő felelős az általa licenszelt bármely szoftver jogszerű használatáért. Ennek megfelelően Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli a Megrendelő által használt bármely szoftverrel kapcsolatos esetleges jogszerűtlen szoftverhasználatból. Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a szervert támadás éri, a Szolgáltató jogosult a szerver elérését korlátozni a támadás elhárításának, valamint saját hálózata, ügyfelei és a támadott szerver védelme érdekében. Megrendelő köteles minden tőle elvárható biztonságtechnikai intézkedést megtenni annak érdekében, hogy a szervert érintő támadásokat megelőzze, illetve kivédje.
    12. VPS üzemeltetés

      Szolgáltató a Megrendelő által igénybe vett virtuális szerver esetén az alábbi szolgáltatást nyújtja a teljes körű üzemeltetés érdekében:
      • virtuális szerver üzembe helyezése,
      • virtuális szerver folyamatos monitorozása.
        • Megrendelő által kért és előzetesen egyeztetett
          • alkalmazások telepítése,
          • operációs rendszerek telepítése,
          • frissítések futtatása.
    13. SMTP Hírlevélküldés

      Szolgáltató a Megrendelő számára hírlevélküldő felületet biztosít a következők szerint:
      • SMTP kapcsolat biztosítása egy hírlevélküldő mail szerverhez,
      • a levélküldés mértéke a csomagok tartalma szerint változik,
      • korlátlan levél küldhető,
      • korlátlan feliratkozó kezelése lehetséges.
    14. Szervertermi felügyelet

      Szolgáltató az általa üzemeltetett szervertermekben biztosítja a szervertermi felügyeletet a teljes körű üzemeltetés érdekében:
      • 0-24 órás portaszolgálat biztosítása,
      • Megrendelő által, hozzáférési jogosultság alapján megadott személyek beengedése a szerverterembe,
      • szerverek folyamatos monitorozása,
      • folyamatos, 24 órás operátori ügyelet biztosítása, amely szerverüzemeltetés szolgáltatás esetén vagy egyedi megrendelés alapján a következőket tartalmazza:
        • Szerver újraindítása és lekapcsolása,
        • hiba esetén a Megrendelő értesítése, a helyreállítás megkezdése,
        • Megrendelő által kért és előzetesen egyeztetett
          • alkalmazások telepítése,
          • operációs rendszerek telepítése,
          • frissítések futtatása.
    15. Elektronikai infrastruktúra és biztonsági szolgáltatások

      Szolgáltató a Megrendelő által igénybe vett szervertermi szolgáltatások esetén az alábbi elektronikai infrastruktúra és biztonsági szolgáltatásokat nyújtja:
      • Áram
        • A szolgáltató redundáns áramellátást biztosít a szerverek, a klímaberendezések és egyéb elektromos árammal működő eszközök működéséhez.
      • Hűtés
        • Redundáns hűtésrendszer biztosítja a szerverek működéséhez szükséges optimális hőmérsékletet:
          • Redundáns (N+1) klimatizálás 23±2 °C,
          • Minden rack szekrény hőmérséklete több ponton mérve.
      • UPS
        • A szünetmentes tápegység villamos energiát biztosít a szerverek és egyéb szerverteremben lévő berendezések számára, akkor is, ha a villamos hálózaton bármilyen ok miatt megszűnik a készülék működéséhez szükséges tápfeszültség (pl. feszültségingadozás, feszültségletörés vagy tápfeszültség kimaradás lép fel).
        • Áramszünet esetén automatikusan bekapcsol és bizonyos ideig képes árammal ellátni a szervertermet.
      • Aggregátor
        • Redundáns Caterpillar diesel aggregátor áll rendelkezésre, 24 órára elegendő gázolajtartalékkal.
        • Esetleges áramkimaradás esetén automatikusan bekapcsol, miután az UPS-ek is leállnak. Árammal látja el a szervertermet és biztosítja az eszközök folyamatos működését áramkimaradás esetén is.
      • Biztonsági szolgáltatás
        • 24 órás műszaki felügyelet
        • Zártláncú videómegfigyelés
        • Beléptető rendszer
        • Tűzjelző rendszer
    16. Rendszergazdai és egyéb szolgáltatások

      Szolgáltató a Megrendelő számára egyedi igény alapján, előre egyeztetett rendszergazdai és egyéb szolgáltatásokat biztosít az igénybe vett szolgáltatásokkal összefüggésben, a szolgáltatások díján felül:
      • Általános rendszergazdai support
      • Webmester support
      • Webmester support (törölt tárhely visszaállítása)
      • Tartalomkezelő telepítése
  3. A Szolgáltató által nyújtott ügyfélszolgálati tevékenységek

    A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Megrendelővel szemben, hogy az általa igénybe vett szolgáltatásnak megfelelően, illetve a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban az alábbi ügyfélszolgálati tevékenységeket biztosítja:
    1. Elektronikus levelezésen keresztüli ügyfélszolgálat

      A hét minden napjára vonatkozóan biztosított 24 órás ügyelet, mely keretében a Szolgáltató vállalja, hogy a megkereséstől számítva egy napon belül reagál. Az ügyelet kizárólag írásos (emailban vagy a felhasználói fiókban hibajegyen) érkező megkeresésekre vonatkozik! Az ügyfélszolgálat emailes elérhetősége: {email} info@rackhost.hu
    2. Általános telefonos ügyelet

      Munkanapokon 09:00 - 17:30 között, munkaszüneti napokon 9:00 - 13:00 között bárki által hívható ügyfélszolgálat, mely elsősorban az általános tájékoztatás nyújtását szolgálja Megrendelők és érdeklődők részére. Sikertelen hívás esetén a Megrendelőnek lehetősége van hangpostán üzenetet hagyni. Telefonszám: +36 1 445 1200
    3. Adatközpont ügyelet (0-24)

      24 órás telefonos ügyelet, mely a Megrendelőnél felmerülő problémák mielőbbi megoldására üzemel. A technikai ügyelet keretében sikertelen hívás esetén a Megrendelőnek lehetősége van hangpostán üzenetet hagyni, mellyel kapcsolatban a Szolgáltató vállalja a mielőbbi feldolgozást és visszahívást. Telefonszám: +36 1 445 1204
    4. GDPR adatigénylés

      Ügyfeleink jogos érdek alapján történő adatigényléséhez szükséges ügyfélazonosítás céljából az adatigénylőket a következő címen: 6722 Szeged, Mérey utca 12. munkanapokon 10:00 éd 17:00 között fogadjuk. Az ügymenet gyorsítása érdekében kérjük, előzetesen telefonon időpontot egyeztetni szíveskedjen.
  4. A szerződéskötéshez szükséges adatok

    A szerződés megkötésének feltétele, hogy a Megrendelő a személyének azonosításához szükséges adatokat a Szolgáltató rendelkezésére bocsássa. Ezek az adatok:
    1. természetes személy esetén: név, lakóhely, tartózkodási hely, leánykori név, anyja neve, születési helye és ideje, személyi igazolvány szám, mobiltelefonszám és email cím. Korlátozottan cselekvőképes személy esetén a törvényes képviselő fenti adatai is szükségesek.
    2. nem természetes személy esetén: név, székhely, cégjegyzékszám, adószám, bankszámlaszám, a nem természetes személy nevében eljáró képviselő neve, személyi igazolvány száma vagy útlevél száma, mobiltelefonszáma és email címe.
    1. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megadott adatok valódiságát ellenőrizze. Amennyiben a szolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges adatokat a Megrendelő nem vagy hamisan adja meg, a szerződés a megkötés időpontjára visszamenőleges hatállyal érvénytelen.
    2. Amennyiben a Megrendelő bármely adata a szerződéskötést követően megváltozik, a Megrendelő köteles azt a Szolgáltatónak 15 napon belül bejelenteni. A bejelentés elmulasztásából származó következményekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, az abból eredő kárt a Megrendelő viseli.
    3. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot adatbázisának naprakészen tartása érdekében, hogy a Megrendelő inaktív felhasználói fiókját (amely nem tartalmaz aktív előfizetést és több, mint három éve nem léptek be) és az abban tárolt adatokat, előzményeket és kredit egyenlegeket törölje. A Megrendelő ezt követően bármikor újra regisztrálhat akár a korábban megadott adatokkal.
  5. Adatvédelmi szabályzat

    1. A Szolgáltató a regisztráció, illetve egyedi szerződések megkötése során megadott adatokat bizalmasan kezeli, azokat harmadik fél számára nem adja tovább. A Felhasználó által megadott személyes adatok kezelése tekintetében az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-73746/2014
      Részletes adatvédelmi szabályzat: https://www.rackhost.hu/privacy-policy
    2. Személyes adatok használata, annak másik fél számára való továbbadása kizárólag, amennyiben a törvény úgy rendelkezik vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben - helyi önkormányzat rendelete alapján lehetséges. Törvény közérdekből - az adatok körének kifejezett megjelölésével - elrendelheti a személyes adat nyilvánosságra hozatalát. Minden egyéb esetben a nyilvánosságra hozatalhoz az érintett hozzájárulása, különleges adat esetében írásbeli hozzájárulása szükséges. Kétség esetén azt kell vélelmezni, hogy az érintett a hozzájárulását nem adta meg.
    3. A Megrendelő által a regisztráció során választott jelszó titkosságának megőrzése a Megrendelő felelőssége. Amennyiben illetéktelen személy a jelszóhoz hozzáférve azzal visszaél, a Szolgáltatót ezért semminemű felelősség nem terheli.
  6. Szolgáltatás díja, fizetési feltételek

    1. A Megrendelő a 2. pontban felsorolt szolgáltatásokért meghatározott időszakonként – adott szolgáltatás függvényében havonta, negyedévente, félévente, évente – szolgáltatási díjat fizet a Szolgáltatónak. A fizetési időpontok és feltételek az egyes szolgáltatások tekintetében:
      1. Fizikai elhelyezés (szerver hoszting)

        Havi ütemezésű előfizetés esetén a tört hónapra vonatkozó rész még abban a hónapban, az adott hónap végéig terjedő időszakra arányosítva esedékes. Az azt követő egész hónapok vonatkozásában minden hónap első napján állítja ki a Szolgáltató az elektronikusan küldött papír alapú számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
        Amennyiben a szerver áramfelvétele túllépi a megrendelt szolgáltatási csomagban foglalt értéket, úgy az adott havi többlet villamos energia fogyasztásáért díjtöbblet kerül felszámításra.
      2. Webtárhely biztosítás

        A szolgáltatás előszöri igénybevétele esetén a regisztráció, megrendelés napján a Szolgáltató emlékeztetőt küld ki a teljesítésről, melyet 7 nap múlva megismétel, majd további nemteljesítés esetén a megrendelés törlésre kerül.
        A szolgáltatási díj teljesítésének esedékessége a szolgáltatás megrendelésének időpontja. Havi előfizetés esetén a fizetés időpontja a díjbekérő kiállítását követő 7. nap.
        A Szolgáltató a fizetési kötelezettségről, annak határideje előtt 7 nappal, továbbá lejáratkor emlékeztetőt küld a Megrendelőnek. A fizetés nemteljesítése esetén a 7. napon törlésre kerül a szolgáltatás. Negyedéves, féléves, éves előfizetés esetén a Szolgáltató a szolgáltatási díj teljesítéséről a szolgáltatás lejártát 30 nappal megelőzően emlékeztetőt küld a teljesítés közeledtéről, melyet 14 nappal korábban, valamint a teljesítés lejártakor is megismétel. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő 7. és 21. napon felszólítást küld, a 30. napon a szolgáltatás törlésre kerül.
      3. Virtuális szerver szolgáltatás (VPS)

        A szolgáltatás előszöri igénybevétele esetén a regisztráció, megrendelés napján a Szolgáltató emlékeztetőt küld ki a teljesítésről, melyet 7 nap múlva megismétel, majd további nemteljesítés esetén a megrendelés törlésre kerül.
        A szolgáltatási díj teljesítésének esedékessége a szolgáltatás megrendelésének időpontja. Havi előfizetés esetén a fizetés időpontja a díjbekérő kiállítását követő 7. nap.
        A Szolgáltató a fizetési kötelezettségről, annak határideje előtt 7 nappal, továbbá lejáratkor emlékeztetőt küld a Megrendelőnek. A fizetés nemteljesítése esetén a 7. napon törlésre kerül a szolgáltatás. Negyedéves, féléves, éves előfizetés esetén a Szolgáltató a szolgáltatási díj teljesítéséről a szolgáltatás lejártát 30 nappal megelőzően emlékeztetőt küld a teljesítés közeledtéről, melyet 14 nappal korábban, valamint a teljesítés lejártakor is megismétel. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő 7. és 21. napon felszólítást küld, a 30. napon a szolgáltatás törlésre kerül.
      4. Domain

        Az új domain regisztráció, domain átregisztráció, domain hosszabbítás, domain tulajdonosváltás, lejárt domain aktiválása, domain átirányítás hu, .com, .eu, .info, .net, .org, és egyéb népszerű végződések esetén a https://www.rackhost.hu/domain oldalon feltüntetett árak szerint alakulnak. A többi egyéb domain végződés kapcsán a https://www.rackhost.hu/domainTld oldal árai tekinthetők irányadónak.
      5. Üzleti email szolgáltatás

        A szolgáltatás előszöri igénybevétele esetén a regisztráció, megrendelés napján a Szolgáltató emlékeztetőt küld ki a teljesítésről, melyet 7 nap múlva megismétel, majd további nemteljesítés esetén a megrendelés törlésre kerül.
        A szolgáltatási díj teljesítésének esedékessége a szolgáltatás megrendelésének időpontja. Havi előfizetés esetén a fizetés időpontja a díjbekérő kiállítását követő 7. nap.
        A Szolgáltató a fizetési kötelezettségről, annak határideje előtt 7 nappal, továbbá lejáratkor emlékeztetőt küld a Megrendelőnek. A fizetés nemteljesítése esetén a 7. napon törlésre kerül a szolgáltatás. Negyedéves, féléves, éves előfizetés esetén a Szolgáltató a szolgáltatási díj teljesítéséről a szolgáltatás lejártát 30 nappal megelőzően emlékeztetőt küld a teljesítés közeledtéről, melyet 14 nappal korábban, valamint a teljesítés lejártakor is megismétel. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő 7. és 21. napon felszólítást küld, a 30. napon a szolgáltatás törlésre kerül.
      6. Szerverüzemeltetés

        Havi ütemezésű előfizetés esetén a tört hónapra vonatkozó rész még abban a hónapban, az adott hónap végéig terjedő időszakra arányosítva esedékes. Az azt követő egész hónapok vonatkozásában minden hónap első napján állítja ki a Szolgáltató az elektronikusan küldött papír alapú számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
      7. Cloud NAS

        A szolgáltatás előszöri igénybevétele esetén a regisztráció, megrendelés napján a Szolgáltató emlékeztetőt küld ki a teljesítésről, melyet 7 nap múlva megismétel, majd további nemteljesítés esetén a megrendelés törlésre kerül. A szolgáltatási díj teljesítésének esedékessége a szolgáltatás megrendelésének időpontja. Havi előfizetés esetén a fizetés időpontja a díjbekérő kiállítását követő 7. nap. A Szolgáltató a fizetési kötelezettségről, annak határideje előtt 7 nappal, továbbá lejáratkor emlékeztetőt küld a Megrendelőnek. A fizetés nemteljesítése esetén a 7. napon törlésre kerül a szolgáltatás. Negyedéves, féléves, éves előfizetés esetén a Szolgáltató a szolgáltatási díj teljesítéséről a szolgáltatás lejártát 30 nappal megelőzően emlékeztetőt küld a teljesítés közeledtéről, melyet 14 nappal korábban, valamint a teljesítés lejártakor is megismétel. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő 7. és 21. napon felszólítást küld, a 30. napon a szolgáltatás törlésre kerül.
      8. IP-cím bérlés és vásárlás

        A szolgáltatás kezdési időpontja a Megrendelő részére létrehozott, a kiépített végpontokra vonatkozó összeköttetés díjfizetés ellenében történő használatának a Felek által egyeztetett időpontban történő kezdését jelenti. A megrendelést és a szolgáltatás igénybevételét követően állítja ki a Szolgáltató az elektronikusan küldött papír alapú számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
      9. Rack szekrény bérlés és hoszting

        Havi ütemezésű előfizetés esetén a tört hónapra vonatkozó rész még abban a hónapban, az adott hónap végéig terjedő időszakra arányosítva esedékes. Az azt követő egész hónapok vonatkozásában minden hónap első napján állítja ki a Szolgáltató az online számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
        Amennyiben a szerver áramfelvétele túllépi a megrendelt szolgáltatási csomagban foglalt értéket, úgy az adott havi többlet villamos energia fogyasztásáért díjtöbblet kerül felszámításra.
      10. Szerverbérlés

        Havi ütemezésű előfizetés esetén a tört hónapra vonatkozó rész még abban a hónapban, az adott hónap végéig terjedő időszakra arányosítva esedékes. Az azt követő egész hónapok vonatkozásában minden hónap első napján állítja ki a Szolgáltató az online számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
      11. VPS üzemeltetés

        Havi ütemezésű előfizetés esetén a tört hónapra vonatkozó rész még abban a hónapban, az adott hónap végéig terjedő időszakra arányosítva esedékes. Az azt követő egész hónapok vonatkozásában minden hónap első napján állítja ki a Szolgáltató az online számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
      12. SMTP hírlevélküldés

        Havi ütemezésű előfizetés esetén a tört hónapra vonatkozó rész még abban a hónapban, az adott hónap végéig terjedő időszakra arányosítva esedékes. Az azt követő egész hónapok vonatkozásában minden hónap első napján állítja ki a Szolgáltató az online számlát, melyet a megadott email címre elküld. A számla kiküldését követően 15 nap áll rendelkezésre a Megrendelőnek a befizetéshez. A Megrendelő nemteljesítése esetén a Szolgáltató a fizetés elmaradását követő napon felszólítást küld, a számla kiküldését követő 30. napon a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.
      13. Szervertermi felügyelet

        A Megrendelő által igénybe vett szolgáltatásokhoz kapcsolódóan, egyedi egyeztetés alapján szervertermi felügyelet szolgáltatás rendelhető havidíjas konstrukcióban.
      14. Rendszergazdai és egyéb szolgáltatások

        Szolgáltató a Megrendelő számára egyedi igény alapján, előre egyeztetett rendszergazdai szolgáltatásokat biztosít az igénybe vett szolgáltatásokkal összefüggésben, a szolgáltatások díján felül, óradíjas vagy fix összegű konstrukcióban.
    2. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások mindenkori árát illetően a Szolgáltató honlapján, az egyes szolgáltatásoknál feltüntetett árak az irányadóak.
    3. A Szolgáltató által kibocsátott számlák az ügyfél egyedi admin felületéről érhetőek el. A Szolgáltató egyszeri alkalommal elektronikus úton megkísérli a kapcsolattartói email cím(ek)re továbbítani a számlát, melyet az ügyfél nyomtat ki.
    4. A Szolgáltató egyes szolgáltatásait közvetített szolgáltatásként nyújtja, melyet a számlákon feltüntet.
    5. A Szolgáltató pénzvisszafizetési garanciát vállal a pénzvisszafizetési feltételek szerint. (pénzvisszafizetési feltételek)
    6. A VPS szolgáltatással kapcsolatban egyedi szerződés keretében, korlátozott adatforgalom mellett lehetőség van próbaidőt igényelni.
  7. Számlatartozás esetén

    1. Számlatartozás fennállása esetén, ha a Megrendelőnek 30 napot meghaladó tartozása van, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Megrendelő bármely szolgáltatását korlátozza. A korlátozás mértékét a Szolgáltató határozza meg a számlatartozás függvényében. Abban az esetben, ha a Megrendelő a fizetési felszólítás ellenére sem egyenlíti ki tartozását, a Szolgáltató jogosult az adott szolgáltatást azonnali hatállyal üzemen kívül helyezni - a tartozás kiegyenlítéséig. Az ilyen okból keletkezett leállás időtartamára változatlan szolgáltatási díj fizetendő. A Szolgáltató azon szolgáltatásai esetén, amelyek az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) hatálya alá esnek, a jelen pont szerinti korlátozást az Eht. 137. §-a szerinti rendelkezések megtartásával gyakorolja.
    2. A Megrendelővel kötött egyedi szerződésben, a Megrendelő tulajdonában és a Szolgáltató szervertermében elhelyezett Szerverre alapított zálogjog alapján a zálogtárggyal való felelősség terjedelme kiterjed a Megrendelő részéről meg nem fizetett szolgáltatási díjra, a követelés és a zálogjog érvényesítésének költségeire, továbbá a zálogtárgyra fordított szükséges költségekre is.
    3. Számlatartozás esetén a Szolgáltató jogosult a követelést engedményezni, másra átruházni. A követelés átruházása esetén Szolgáltató köteles a Megrendelőt 3 napon belül értesíteni az új jogosult kilétéről, az engedményezett követelés pontos összegéről, az engedményezett összeg alapjául szolgáló havi díjak pontos kimutatásával. Az engedményezés, azaz a Megrendelő részéről fennálló tartozás követelési jogának átadásáról szóló értesítés kézhezvételét követően Megrendelő nem a Szolgáltató, hanem az engedményes részére köteles teljesíteni a kimutatásban szereplő számla tartozását. A követelés átszállásával a zálogjog is átszáll az új jogosultra.
  8. Szerződés időtartama, módosítása, felmondása

    1. A felek a szerződést határozatlan időre kötik. Határozott idejű szerződés kötésére egyedi megállapodás esetén van lehetőség.
    2. A Szolgáltató jogosult a szerződést egyoldalúan is módosítani olyan esetekben, amikor a Szolgáltatón kívül álló okokból bizonyos költségek (például áramdíjak, internetkapcsolat költségei) elentős mértékben emelkednek. Ekkor a Szolgáltató levélben vagy emailben értesíti a Megrendelőt a módosítani kívánt feltételekről. Ha a Megrendelő a tájékoztatást követő 30 napon belül nem tesz észrevételt vagy emel kifogást, akkor ez a módosítások automatikus elfogadásának minősül. Ha a Megrendelő nem tartja elfogadhatónak az új feltételeket és ezt 30 napon belül jelzi, akkor szerződését feltétel nélkül felbonthatja.
    3. A korábban megkötött határozott idejű szerződések tekintetében az árakról és azok alakulásáról az egyéni szerződések rendelkeznek.
    4. A 2. pontban felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatban a Szolgáltató vállalja, hogy a lejáratot megelőzően, a lejárat napján, valamint a lejáratot követően, a 7. pontban meghatározottak szerint tájékoztatja a Megrendelőt a szolgáltatás lejáratáról és felhívja figyelmét a következő időszaki teljesítésre. A kiküldött email figyelmen kívül hagyása nem vonja maga után a fizetési kötelezettség törlését. A Megrendelő felelőssége olyan elérhetőséget megadni, melyet rendszeresen figyelemmel követ. Amennyiben olyan email címet, telefonszámot, egyéb elérhetőséget ad meg, melyen nem elérhető, nem ellenőrzi, nem mentesül a fizetési kötelezettség alól.
    5. A Megrendelő, függetlenül a szerződés időtartamától, bármikor, feltételek nélkül felmondhatja a szerződést. Meghatározott időre szóló szolgáltatás határidő előtti felmondása esetén a Szolgáltatót semmilyen visszafizetési kötelezettség nem terheli, a Megrendelő nem kérheti a szolgáltatási díj hátralévő idővel arányos csökkentését.
    6. A számlázási adatokat a fiók kezelője köteles naprakészen tartani. A számla kiállítása után a számlázási adatok módosítására kizárólag módosítási díj ellenében van lehetőség.
  9. Káresemények, kártérítési felelősség és kártérítés összegének korlátozása

    1. A Szolgáltató szavatolja, hogy valamennyi általa nyújtott szolgáltatás működőképes a teljesítés napjától. A Szolgáltató minden észszerű erőfeszítést megtesz a szolgáltatás hatékonyságának és folyamatosságának biztosítása érdekében a szolgáltatási időszak teljes időtartama alatt. Tekintettel a szolgáltatások nyújtására, valamint a szolgáltatások természetének sajátosságaira, a szolgáltatásban a Szolgáltató hibájából bekövetkezett működési elégtelenség, adatvesztés következtében, valamint a Szolgáltató egyéb hibás, vagy késedelmes teljesítése esetén a Szolgáltató legfeljebb az érintett időszakra és szolgáltatásra vonatkozó előfizetési díj mértékéig felel a Megrendelő vagyonában okozott kárért.
      A Szolgáltató ezt meghaladóan nem felel a Megrendelő, illetve annak ügyfelei, valamint felhasználói felé azon veszteségekért, különösen adatvesztésért, vagy bármiféle közvetett vagy közvetlen kárért, elmaradt haszonért, amelyeket a szolgáltatás meghibásodása vagy egyéb elégtelensége, illetve - függetlenül a Szolgáltatónak való felróhatóságtól - Szolgáltató egyéb, hibás vagy késedelmes teljesítése, vagy a Megrendelő magatartása okozott.
    2. A 9.1 pontban kifejezetten szabályozottakat meghaladóan Szolgáltató a kártérítési felelősségét kizárja.
    3. Ha a leállás értesítés nélkül történik, a Szolgáltató a következő engedményeket teszi a Megrendelő részére a leállás időtartamának arányában az adott hónapra vonatkozóan:
      • 7-10 óra: szolgáltatási díj 30%-ának elengedése
      • 10-14 óra: szolgáltatási díj 50%-ának elengedése
      • Több mint 14 óra: szolgáltatási díj teljes elengedése
    4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által okozott leállásért, valamint azon részleges vagy teljes leállásokért, amelyet más szolgáltatók eszközeiben bekövetkezett rendellenes konfiguráció vagy nem megfelelő működés eredményez.
  10. Különleges esetek

    1. Erotikus tartalmak

      Erotikus tartalmak esetén a Megrendelőnek minden esetben előre kell jeleznie szándékát a Szolgáltató felé és csak miután a tartalom jóváhagyásra került, töltheti fel azt.
      Erotikus tartalom továbbá abban az esetben helyezhető el, amennyiben a Megrendelő betartja a vonatkozó jogszabályi előírásokat és gondoskodik a megfelelő figyelmeztetések elhelyezéséről. Erotikus tartalmak feltöltése esetén a Megrendelő köteles különös gondossággal eljárni, tekintettel a szerzői jogi védelemre, a reklámtevékenységet szabályozó rendeletekre és egyéb kapcsolódó jogszabályi rendelkezésekre.
    2. Ingyenes webtárhely

      A Rackhost Zrt. elsősorban nonprofit, de egyéb szervezetek részére is ingyenes webtárhely lehetőséget kínál. Az ingyenes tárhelyre minden szervezetnek pályáznia kell és annak pozitív elbírálása esetén nyernek jogot a szolgáltatásra. Azok a szervezetek, melyek az ingyenes webtárhelyet elnyerik, kötelesek honlapjukon feltüntetni a Rackhost Zrt. logóját, vagy megnevezését, mint a webtárhely szolgáltatóját. Az ingyenes webtárhely szolgáltatást igénybe vevő nonprofit szervezetek vállalják, hogy a szervezet nevét, illetve weboldalának elérhetőségét a Rackhost Zrt. feltünteti honlapján, az együttműködésben résztvevő partnerei között.
    3. Kupon szabályzat

      A kupon felhasználással kapcsolatos szabályok részletesen a kupon felhasználási feltételek alatt tekinthetőek meg.
  11. Általános tiltás alá eső tevékenységek

    1. A Szolgáltató logójának vagy nevének használata olyan módon, hogy az az ügyfél kapcsolaton kívül más kapcsolatot sejtessen.
    2. Tilos a Szolgáltató által bevezetett korlátozásokat, szabályozásokat megkerülni vagy arra törekedni.
    3. A Szerveren nem helyezhető el olyan tartalom, mely törvénybe, jogszabályba ütközik, mások jogait sérti, fajgyűlöletet szít, illegális tevékenységet támogat, illegális tevékenység végzéséhez nyújt segítséget, internet-etikettet sértő tevékenységhez nyújt segítséget.
    4. Tilos a szerverről olyan szolgáltatásokat üzemeltetni, melyek indokolatlan terhelést okoznak.
  12. Etikai szabályzat (Irányelvek)

    1. Amennyiben a Megrendelő tevékenysége megsérti a Szolgáltató Irányelveit, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot a szolgáltatás azonnali, egyidejű értesítés mellett történő korlátozására.
    2. Az Irányelvek különösen súlyos vagy azonnali károkat okozó megsértése esetén azonban a szolgáltatás azonnali félbeszakítására és megszüntetésére is sor kerülhet.
    3. Megrendelő köteles az általa igénybe vett szolgáltatások rendeltetésszerű és jóhiszemű működését biztosítani, igénybe venni minden olyan számítástechnikai megoldást (szoftver vagy hardver), amely kizárja harmadik személyek jelen internet használati alapelveket sértő magatartásának érvényesülését az előfizető által igénybe vett szolgáltatásokon.
    4. Tilos a szolgáltatásokat valamely törvényt, szabályozást, szabványt, nemzetközi egyezményt vagy díjszabást sértő módon használni.
    5. Tilos bármely olyan hálózat, szerver, webhely, adatbázis vagy Internetszolgáltató (beleértve az ingyenesen elérhető szolgáltatásokat is) szabályait vagy szolgáltatási irányelveit megsérteni, amelyet a Megrendelő a Szolgáltató hálózatán keresztül ér el.
    6. Tilos a szolgáltatást becsmérlés, rágalmazás, tisztességtelen, csalárd, trágár, támadó vagy megtévesztő tevékenység céljából használni.
    7. Tilos másokat fenyegetni, zaklatni, sértegetni vagy megfélemlíteni.
    8. Tilos más felhasználót meggátolni abban, hogy használja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat. Ugyanakkor a Szolgáltató számlázás és biztonságtechnikai okokból bizonyos, a felhasználók adatforgalmára vonatkozó információt rendszeresen naplóz, de ezeket a naplóban rögzített információkat is csak az eredeti cél megvalósítására használhatja fel.
    9. Tilos a hálózatot a szerzői jogvédelem alá eső anyagok átvitelére használni, ha az átvitel során mások szerzői joga sérül (pl. tilos kalóz szoftverek átvitele).
    10. Tilos számítógépes vírusok, férgek szándékos terjesztése, illetve a terjesztéssel való fenyegetés.
    11. Egyik felhasználó sem gyűjthet adatokat egy másik felhasználóról, az általa forgalmazott információkról, az érintett felhasználó tudta és hozzájárulása nélkül.
  13. Elektronikus levelezésre vonatkozó irányelvek

    1. Tilos a Szolgáltató hálózatát vagy szervereit nagy terjedelmű vagy nagy mennyiségű levelek, illetve kéretlen kereskedelmi üzenetek (együttesen spam) küldésére használni. Ilyennek minősülhetnek többek között a kereskedelmi reklámok, tájékoztató bejelentések, karitatív kérések, aláírásgyűjtések és politikai vagy vallási röpiratok. Hasonló tartalmú üzeneteket csak akkor szabad küldeni, ha valaki ezeket kifejezetten igényli (l. elektronikus kereskedelmi törvény).
    2. Tilos a Szolgáltató hálózatát vagy szervereit kéretlen, nagy mennyiségű, illetve kereskedelmi elektronikus levelekre való válaszok begyűjtésére használni. Tilos a Szolgáltató hálózatán igénybe vett, illetve a Megrendelő által nyújtott bármely szolgáltatást az itt leírt módon reklámozni.
    3. Tilos hamisítani, megváltoztatni vagy eltávolítani az elektronikus levél fejlécét. Mivel azonban számos vírus, féreg, illetve spam küldő ezen tilalom ellenére meghamisítja a feladó címét, ezért tilos automatikus figyelmeztetést küldeni a feladónak vagy a címzettnek a vírus, féreg, illetve spam eltávolításával, eldobásával kapcsolatban, amennyiben a feladó vagy a címzett nem a Szolgáltató saját ügyfele.
    4. Tilos számos kópiát küldeni azonos vagy nagyon hasonló levelekből. Ugyancsak tilos igen hosszú üzenetek vagy fájlok küldése egy címzettnek a levelező szerver, illetve a felhasználói hozzáférés megbénítása szándékával (mail bombing).
    5. Tilos küldeni, illetve továbbítani "hólabda" leveleket (chain letters: üzenet, amelyben olyan felhívás van, hogy a címzett küldje tovább az üzenetet másoknak), vagy hasonló üzeneteket, függetlenül attól, hogy ezekben folyamodnak-e vagy sem pénzért, illetve egyéb értékért, valamint függetlenül attól, hogy a címzettek kívánnak-e vagy sem ilyen leveleket kapni, kivéve, ha a címzett előzetesen hozzájárult az ilyen levelek küldéséhez.
    6. A Szolgáltató hálózatát és szervereit nem szabad olyan másik Internetszolgáltatótól küldött levelekre való válaszok fogadására használni, amely levelek megsértik a Szolgáltató vagy a másik Internetszolgáltató szolgáltatási irányelveit.
    7. Amennyiben valaki egy másik Internetszolgáltató szolgáltatását veszi igénybe egy, a Szolgáltatónál elhelyezett weblap reklámozására, úgy köteles olyan reklámozási technikákat alkalmazni, amelyek megfelelnek az Irányelveknek.
  14. Felelősség

    1. A Megrendelő a szolgáltatás megrendelésével elfogadja az Internet Szolgáltatók Tanácsa által támogatott hálózatbiztonsági irányelveket és tudomásul veszi, hogy ezen irányelvek megsértése esetén Szolgáltató jogosult a szolgáltatást korlátozni, illetve a szerződést azonnali hatállyal felmondani.
    2. Megrendelő felelős a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosítók, így különösen a jelszava bizalmas kezeléséért, továbbá felelős minden olyan tevékenységért, amely az ő azonosítója, jelszava, vagy az általa kiosztott egyéb felhasználói hozzáférések felhasználásával történt. A Megrendelő köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót a hozzáférésének illegális használatáról, vagy a biztonság bárminemű megsértéséről.
    3. Jelszót igénylő szolgáltatások megrendelése esetében a Megrendelő köteles megfelelő bonyolultságú jelszót választani és a jelszavát megfelelő időközönként módosítani.
    4. Megrendelő köteles gondoskodni a saját berendezéseinek vírus-, és kártékony programmentes működtetéséről, valamint illetéktelen behatolók elleni védelemről (pl.: tűzfal). A Szolgáltató semmilyen felelősséggel nem tartozik a kártékony programok miatt bekövetkezett károkozásért, amely akár a Megrendelő berendezésein, akár a Megrendelő valamely adatbázisában következett be. A Megrendelő felelősséggel tartozik a Szolgáltató felé, ha a gépéről kiinduló vírus vagy egyéb kártékony program, fertőzés a Megrendelő érdekkörén túlterjedő kárt okoz.
    5. Szolgáltató érdekkörén kívül esik különösen:
      1. internet és helyi hálózat minősége, sávszélesség,
      2. más rendszerek által okozott túlterhelés (pl.: hálózati, szoftver) miatt bekövetkező minőségromlás, hiba,
      3. tápellátás,
      4. nem rendeltetésszerű használat,
      5. operációs rendszer és más rendszerszoftverek hibája (pl.: adatbázis),
      6. a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges telekommunikációs feltételek.
    6. A Megrendelő felel az eszközeiért, szolgáltatásaiért, ezek felhasználásával elkövetett károkért.
    7. A Megrendelő eszközeinek, szolgáltatásainak felhasználásával okozott károkért, jogsértésekért felel és helytáll a Szolgáltatóval szemben ezek miatt támasztott követelésekért, ill. a Szolgáltató minden ezekkel kapcsolatban felmerült kárát megtéríti.
  15. Biztonsági intézkedések

    A Megrendelő köteles minden tőle elvárható biztonságtechnikai intézkedést megtenni annak érdekében, hogy a bérelt szervert érintő – a Megrendelő használata során felmerülő – támadásokat megelőzze, illetve kivédje.
  16. Titoktartás

    1. Felek megállapodnak abban, hogy valamennyi, a megkötött szerződéssel összefüggésben a másik Félről tudomásukra jutott információ, körülmény, adat, és egyéb információ (a továbbiakban együttesen: „Bizalmas Információ”) a Ptk. 2:47 § szerinti üzleti titoknak minősül. A Felek a Bizalmas Információkkal nem élhetnek vissza, azokat a szolgáltatásnyújtással összefüggésben nem álló célokra nem használhatják fel, harmadik személyek számára hozzáférhetővé nem tehetik, harmadik személyeknek nem adhatják át, nyilvánosságra nem hozhatják.
    2. Felek a Bizalmas Információkat kizárólag a szükséges mértékben felfedhetik
      1. azon munkavállalóik részére, akik számára szükséges, hogy a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban a Bizalmas
      2. Információkhoz hozzáférjenek, és azokról tudomással bírjanak; jogszabályon vagy jogerős hatósági vagy bírósági határozaton alapuló kötelezettségeik teljesítése céljából;
      3. a szerződéssel összefüggő bírósági vagy adóeljárás céljából.
    3. A jelen pont rendelkezései nem vonatkoznak olyan Bizalmas Információra, amely nem a jelen ÁSZF vagy bármely más szerződés értelmében fennálló kötelezettség megszegése révén jut valamely Fél tudomására, vagy már egyébként is nyilvánosan ismert, vagy olyan harmadik féltől származik vagy származott, akinek az adott információval kapcsolatban nincs titoktartási kötelezettsége; vagy jelen ÁSZF-től és a Felek viszonyától függetlenül jut vagy jutott a másik Fél tudomására, vagy annak már az adott információ közlése előtt is volt róla tudomása.
  17. Adatváltozás

    1. A Megrendelő a megadott adatokban bekövetkezett változást köteles haladéktalanul, de legkésőbb az adatváltozást követő 7 napon belül bejelenteni a Szolgáltatónak. A bejelentés elmaradásából eredő kárért a Szolgáltató nem felel. Amennyiben az adatváltozások átvezetése költséggel jár, úgy minden ilyen jellegű költség a Megrendelőt terheli.
    2. A Szolgáltató, a Megrendelő kérésére módosíthatja szerződést, ha a Megrendelő személyében szerződés, öröklés vagy jogutódlás következtében változás következik be.
  18. Panaszkezelés

    1. Minden olyan kifogást, észrevételt, közlést, mely a Szolgáltató tevékenységével, szolgáltatásaival, munkavállalóival, mulasztással kapcsolatos, a Megrendelő a 3. pontban feltüntetett ügyfélszolgálati lehetőségeken keresztül jelezheti. A Megrendelő által előterjesztett panaszt a Szolgáltató 8 napon belül kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a panasz beérkezésétől számított 15 napon belül tájékoztatja a panaszost, és a hibát lehetőség szerint orvosolja.
    2. A Megrendelő a hivatalos panasztételhez a telefonos és/vagy emailen keresztül történő megkeresés mellett a panaszt írásos formában is köteles a Szolgáltató felé jelezni.
    3. Az ÁSZF-ben meghatározottaktól eltérő panasz-bejelentési mód esetén a Szolgáltató kizárja felelősségét a válaszadási határidő betartása vonatkozásában.
    4. A panasz elutasítása és a panasz nyomán kialakult jogvita esetén a Megrendelőt megilleti a jogszabályokban előírt valamennyi jogorvoslati lehetőség, így különösen: a panaszos lakóhelye szerinti békéltető testülethez történő fordulás, amennyiben a panaszos fogyasztónak minősül, úgy az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulás, polgári peres eljárás kezdeményezése a polgári perrendtartásról szóló törvény 2016. évi CXXX. törvény 20.§-a alapján a Szegedi Járásbíróság vagy a Szegedi Törvényszék előtt.
    5. A fogyasztó az alábbi békéltető testületekhez fordulhat a lakóhelye szerint:
      1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
      Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
      Elnök: Dr. Gőbölös Réka
      Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
      E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
      2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
      Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
      Telefonszáma: (46) 501-090
      Elnök: Dr. Tulipán Péter
      Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
      E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
      3. Budapesti Békéltető Testület
      Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
      Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
      Telefonszáma: (1) 488-2131
      Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
      Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
      E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
      4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
      Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
      Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
      Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
      E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
      5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
      Telefonszáma: (22) 510-310
      Elnök: Dr. Csapó Csilla
      Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
      E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
      6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
      Telefonszáma: (96) 520-217
      Elnök: Dr. Bagoly Beáta
      Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
      E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
      7. Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
      Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
      Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
      Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
      E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
      8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
      Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
      Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
      Telefonszáma: (1) 792-7881
      Elnök: Dr. Nadrai Géza
      Honlap cím: www.panaszrendezes.hu;
      www.pestmegyeibekelteto.hu
      E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
  19. Tartalommoderálás szabályai jogellenes tartalom esetén

    1. A digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK irányelv módosításáról szóló, 2022. október 19-i (EU) 2022/2065 európai parlamenti és tanácsi rendelet (Rendelet) 3. cikk g) pontja szerinti közvetítői szolgáltatásnak minősülő tárhelyszolgáltatás, illetve ilyen szolgáltatást is magában foglaló szolgáltatások esetén Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy Szolgáltató a hozzá a Rendelet 16. cikkének megfelelően {az alábbi űrlapon keresztül} benyújtott, jogellenes tartalomra vonatkozó bejelentés esetén, amennyiben a Szolgáltató részletes jogi vizsgálat nélkül, a bejelentés tartalma alapján be tudja azonosítani, hogy a Megrendelő által közzétett információ jogellenes, vagy egyéb módon szerez tudomást jogellenes tartalomról, úgy a jogellenes tartalmat a Szolgáltató, mint tárhelyszolgáltató eltávolítja, annak láthatóságát korlátozza, vagy az ahhoz való hozzáférést megszünteti. Ez megvalósulhat a weboldal URL-jének elérhetetlenné tételével, vagy a tárhely szolgáltatás felfüggesztésével.
      Megrendelő ezt a szolgáltatás igénybevételével kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja.
    2. A jelen 19 pontban részletezett okból bekövetkezett szolgáltatás korlátozásának időtartama alatt változatlan szolgáltatási díj fizetendő.
  20. Vis Maior

    Egyik Fél sem felel a szerződés szerinti kötelezettsége nem teljesítéséért vagy hibás teljesítéséért azon esetekben, amikor olyan, mindkét Fél ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmények (Vis maior) merülnek fel, amelyek megakadályozzák a szerződés teljesítését. Ilyen körülmények különösen: háborús cselekmények, háborús veszélyhelyzet, lázadás, merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, árvíz, tűzvész, villámcsapás, illetve más természeti katasztrófa, munkabeszüntetés, a honvédelmi törvény, rendőrségi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés, továbbá világjárványhoz kapcsolódó, a Felek ellenőrzési körén kívül eső veszélyhelyzeti intézkedések okozta tényleges akadályoztatást, illetve késedelmet is.
  21. Általános, vagy szokásos szerződési gyakorlattól eltérő rendelkezések

    A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét az ÁSZF azon rendelkezéseire, amelyek az általános vagy szokásos szerződési gyakorlattól eltérnek.
    Ezen rendelkezések: 1.2, 3., 6.1, 7., 8.2, 8.4, 8.5, 9.1, 9.2., 9.3, 9.4, 10.1, 20.
  22. Általános Szerződési Feltételek módosítása

    A Szolgáltató jogosult ezen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Az ÁSZF módosítását annak hatálybalépését megelőző 30 nappal a Szolgáltató Hirdetménnyel közzéteszi a Szolgáltató honlapján. Ha a Megrendelő a közzétételtől a hatálybalépésig terjedő időtartam alatt észrevételt nem tesz, kifogást nem emel, magatartása a módosítás automatikus elfogadását vonja maga után.

Jelen ÁSZF 2024. július 29-től hatályos.