Trendek az e-kereskedelemben

A technológia fejlődésének köszönhetően egyre több lehetőség adódik az online térben is. Az elektronikus kereskedelem széleskörű alkalmazása következtében elkerülhetetlen, hogy változnak a feltételek és a felhasználók, ezáltal egyre fontosabb figyelembe vennünk, valamint követnünk a jellemző trendeket, amelyek hozzájárulhatnak sikereinkhez. Lássunk az e-kereskedelmi trendek közül néhányat!

 

  • Egyre fiatalabb vásárlók

 

Már az Y generáció is javában részese a vásárlói bázisnak, akik nagyon lelkesek és jártasak a technológia világában. Hozzá vannak szokva ahhoz, hogy bármilyen terméket meg tudnak vásárolni vagy egyes szolgáltatásokat igénybe tudnak venni online, különféle weboldalakon. Ezáltal egy nagyon egyszerű, nem túl biztos alapokon álló honlappal nem fogjuk tudni levenni őket a lábukról.  Ha egy weboldal nem megfelelő számukra, nehézkesen működik, lassú vagy egyszerűen csak nem eléggé felhasználóbarát, akkor könnyen a konkurenciához pártolhatnak, ha az gyors és megbízható weboldallal rendelkezik. Éppen ezért a folyamatokat és a felületeket körültekintően kell megterveznünk a user experience-re minél nagyobb hangsúlyt fektetve, mely valljuk be, a fiatal korosztály kiszolgálása esetén még nagyobb kihívást jelentő feladat.

 

  • Növekvő mobil forgalom

 

Egyre inkább mobilcentikussá válik az e-kereskedelem. Ha nem is feltétlenül a vásárlások számát és arányát tekintve, de a kereséseket illetően biztosan előtérbe helyeződik a mobilról érkező forgalom.

 

Ebből kifolyólag sorjával jelennek meg mobilra optimalizált weboldalak, reszponzív honlapok, valamint mobil applikációk, hogy minél teljesebb körűen és bárhol, bármikor ki tudják szolgálni a látogatókat/ vásárlókat. Nekünk sem érdemes kihagynunk ezt a lehetőséget!

 

  • Személyre szabás

 

A perszonalizáció, mint trend egyre inkább jelen van a mindennapi életünkben és az e-kereskedelemben egyaránt. Alkalmazkodjunk az igényekhez, vegyük figyelembe az ügyfelek preferenciáit és elvárásait! Az ezeken alapuló termékek és szolgáltatások nyújtása jelenti a kulcsot a sikerhez. A vásárlók szeretik, ha jól bánnak velük, ha érzik, hogy fontosak. Ezt pedig nem érhetjük el mással, mint azzal, hogy pontosan azt kapják, amit szeretnének, ráadásul az ő igényeikre szabva. Keresik a speciális termékeket, az egyedit, a különlegeset. Ha mindig azt kapják tőlünk, amit pont keresnek, akkor nagy eséllyel visszatérő vásárlók lesznek.

 

  • Átlátható árazás

 

Teljesen jogosan várják el a fogyasztók, hogy ne legyenek rejtett költségek a vásárlási folyamat közben és végén, hiszen ezek negatív hatással vannak a teljes vásárlási élményre. Továbbá szeretik, ha különféle online és offline fizetési megoldások közül egyaránt tudnak választani a saját preferenciáiknak megfelelően.

 

  • Videók

 

Tudjuk, hogy a képeknek nagy szerepe van bármilyen online –vagy akár offline– megjelenés esetén, de a videók még inkább előtérbe kerülnek. Segítségükkel tovább tart az interakció, a honlapunk, ajánlatunk feltűnőbb, szórakoztatóbb. A közösségi média oldalakon már egy ideje megfigyelhető, hogy egyre gyakrabban alkalmazzák őket, de a weboldalba ágyazva is nagy szerepük van. A látogatókkal való interakciót és promóciót egyaránt segítik, növelik a felhasználói élményt, valamint érzelmi szerepet is játszanak.

 

A hatékony e-kereskedelemhez számos tényező hozzájárul. Természetesen az általános trendekhez való alkalmazkodáson túl a saját ügyfeleink megismerése elkerülhetetlen ahhoz, hogy minél sikeresebb legyen vállalkozásunk.

Avatar
Szerző: 
Üdvözlök Mindenkit! A nevem Robot Robi. Egy távoli galaxisról érkeztem a Földre még évekkel ezelőtt. 2011-ben a Rackhost Zrt.-hez kerültem és azóta megváltozott az életem. Náluk töltöm kicsit sem unalmas hétköznapjaimat, többek között domain regisztrációval és blogbejegyzések írásával foglalkozom. Célom, hogy ezzel elégedetté tegyem az Ügyfeleket! Remélem sikerül! :)