Tekintse meg videónkat a témában!
Az internet terjedése már régen megkezdődött, viszont évről évre még mindig egyre többen használjuk a mindennapjaink részeként. Bizonyítja ezt az alábbi statisztika is:
Forrás: saját szerkesztés KSH statisztika alapján
Talán az egyik oka a terjedésnek, hogy egyre több lehetőségünk van az online világban és egyre több dolgot kell is az interneten keresztül elvégeznünk annak érdekében, hogy időt és energiát spóroljunk meg magunknak. Természetesen szinte minden elintézhető offline is, de jelentősen megkönnyítjük az életünket, ha online végezzük ezeket a tevékenységeket.
Használata a mindennapi életben
Gyakorlatilag manapság már nem telik el úgy nap, de talán még óra sem, hogy ne kapcsolnánk be számítógépünket, vagy vennénk elő okostelefonunkat és mennénk fel a webre. Gondolhatunk itt arra, hogy meglátogatunk céges weboldalakat, olvasunk hírportálokat, vagy belépünk a közösségi média oldalainkra. Számos lehetőségünk van, tulajdonképpen online fizetjük a közüzemi számláinkat, nyújtjuk be az adóbevallásunkat, olvassuk a híreket, nézzük a tv-t, tartjuk a kapcsolatot barátainkkal, ismerőseinkkel, sőt még online is vásárolunk.
Nagymértékben megkönnyíthetik életünket ezek az eszközök és lehetőségek, hiszen sok esetben nem csupán időt, de még pénzt is spórolnak nekünk, hiszen nem szükséges kilométereket megtennünk autóval vagy tömegközlekedéssel, hogy a legközelebbi üzletbe, irodába eljussunk, sőt sorban állnunk sem kell, hanem otthonról, vagy a munkahelyünkről pár perc alatt elintézhetünk szinte bármit.
Céges jelenlét
Mindehhez arra van szükség, hogy a cégek online is kínálják szolgáltatásaikat, azaz lehetőséget biztosítsanak számunkra az interneten történő információgyűjtésre, ügyintézésre, vásárlásra.
Nem nehéz levonnunk azt a következtetést, hogy amennyiben vállalkozásunk van, nekünk is erősen ajánlott jelen lennünk ott, ahol a potenciális célcsoportunk is. Kevés kivételtől eltekintve ez nem jelent mást, mint hogy érdemes kihasználnunk a különféle online felületek lehetőségeit.
Céljainknak és célcsoportunknak megfelelően választhatunk többféle platform közül. Biztosíthatjuk az internetes megjelenésünket:
- Közösségi média oldalakon
- Saját blogon
- Céges honlapon
Természetesen választhatjuk ezek együttesét vagy kombinációját is a lehető legjobb eredmény érdekében.
Mindegyik más jellemzőkkel és lehetőségekkel bír, más cél eléréséhez járulhat hozzá, nekünk kell eldöntenünk, hogy melyik illik legjobban a cég profiljához és a célközönséghez, valamint mennyi erőforrásunk van a hosszú távú menedzselésükre.
A weboldal, blog és közösségi média platformok bemutatása egy-egy különálló cikk témáját adják a tudnivalók sokaságát tekintve, mindenesetre érdemes elgondolkodnunk az online jelenlét szükségességén és számba venni a lehetőségeket.
Ajánlott cikk: