Annyi ingyenes vagy olcsó online lehetőség segíti egy vállalkozó életét, hogy elmondhatjuk: soha nem volt olyan könnyű vállalkozást indítani, mint korunkban. Ez a felszabadító környezet olyan egyéni vállalkozóknak is lehetőséget adott, akik digitális nomádként a világ bármely tájáról irányíthatnak projekteket. Épp ezért egyre több fiatal dönt úgy, hogy vállalkozó lesz. De mit is kell átgondolni, mielőtt belevágnánk a nagy kalandba? Cikksorozatban járjuk körbe a vállalkozás indítása előtti teendőket, az első, második, harmadik, negyedik és ötödik rész után jön a folytatás.
Van üzleti tervünk?
Alaposan át kell gondolni, hogy a vállalkozás kapcsán milyen költségekkel és bevételekkel számolunk és tervezünk, és hogy milyen módszerekkel tudjuk mindezt optimalizálni.
Nincs szükség közgazdasági szakértelemre és nem kell mindent előre tudni, de a vállalkozói élet elején nem árthat egy Excel-táblázat, amit folyamatosan frissítünk. Irányt mutathat és segíthet reális célok kitűzésében.
Össze tudunk állítani egy honlapot?
Komolyabban veszik azokat a vállalkozásokat, amelyek rendelkeznek egy honlappal, ahol minden fontos információ megtalálható a cégről és annak szolgáltatásairól, termékeiről.
Bárki össze tud állítani egy kezdetleges honlapot, ehhez az is elég, ha a domain kiválasztása után a WordPress tárhely szolgáltatásunkat használják – ezzel egy kattintás a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer telepítése –, majd a WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozat tanácsait követik.
Ismerünk egy jó könyvelőt?
Ha vállalkozást akarunk indítani, szükség van egy könyvelőre. Plusz költséget jelent, de rengeteg adminisztratív terhet vesz le a vállunkról, amelyek elvégzése közgazdaságtani ismeretek nélkül elég bonyolult. Találjunk egy jó könyvelőt, például megbízható vállalkozók ajánlásával.
Melyik a megfelelő számlázóprogram?
Könyvelő mellett egy számlázóprogramra is szükség lesz, Magyarországon a két legnépszerább megoldás, a Számlázz.hu és a Billingo tökéletesen megfelel induló vállalkozások számára (is), használatuk könnyű, ingyenes verzióval is rendelkeznek, de a profi megoldásokért is csak havi egy-két ezer forintot kell fizetni.
Mi legyen a székhelyünk és telephelyünk?
Az adminisztrációs folyamatok nem érnek véget az előbbi két tippel, még jó néhány dologra figyelni kell. Például el kell dönteni, hogy milyen címet adunk meg a vállalkozás székhelyeként és telephelyeként.
Egy székhelyre mindenképp szükség van. Olyan címre, ahol biztosan megtalálhatóak vagyunk és biztosan át tudjuk venni a küldeményeket.
Telephelyként több cím is megadható, ha egyáltalán rendelkezünk telephellyel, ha nem, akkor ezzel nincs gond.
A székhely és a telephely(ek) jogos használatát igazolni kell, az alapító nyilatkozatban meg kell adni, hogy a címen saját tulajdonú ingatlant használunk, vagy béreljük, esetleg szívességből adták át a használatát.