Nem csak a honlapokon fontos a keresőoptimalizálás, a közösségi oldalakon is bevethető stratégia. Az Instagram kapcsán már meg is osztottunk néhány SEO-trükköt, most pedig a LinkedIn kapcsán tesszük ugyanezt.
Szakmai közösségi oldal – így, vagy ehhez hasonlóan szokták emlegetni a LinkedInt, hiszen itt az emberek a munkájukról osztanak meg tartalmakat. Konferenciák, projektek, díjak, szakmai beszélgetések terepe lett az oldal, amelynek keresője igazi kincsesbánya lehet – például a kapcsolatépítésben, a munkaerő vagy álláslehetőségek keresésében, vagy épp a konkurencia szemmel tartásában.
Itt jön képbe a SEO, hiszen a LinkedIn is rendelkezik keresőmotorral és algoritmussal, melynek igényeire szabhatjuk a bejegyzéseinket, illetve személyes profilunkat és céges oldalunkat. Érdemes tehát megfontolni a Hootsuite tippjeit, hogy minél több embert elérjünk a célközönségből.
1, LinkedIn-gyorstalpaló
Ha bárki úgy érzi, hogy a SEO-trükkök bevetése előtt biztos alapokra lenne szüksége, a linkekre kattintva olvassa át a LinkedIn-gyorstalpaló cikksorozat első és második részét.
2, Rangsorolási faktorok
Szintén a kezdő lépéshez tartozik, hogy megtudjuk: mire harap, és mit nem szeret a LinkedIn keresőmotorja és algoritmusa? Íme, a válaszok.
– Használjunk kulcsszavakat: a honlapok mellett a LinkedInen is előnyös a legfontosabb kulcsszavak rendszeres és tudatos használata, már csak azért is, mert a jól kulcsszavazott LinkedIn-bejegyzéseket a Google-kereső is előkelő helyen rangsorolja.
– Töltsük ki teljesen a profilunkat: megannyi típusú információt meg lehet adni egy Linkedin-profilon, éljünk is minden lehetőséggel.
– Naprakész információk: a profilunk leírása legyen naprakész, mindig posztoljunk a szakmai mérföldkövekről.
– Ne spammeljünk: a kulcsszavak kiemelt szerepe nem azt jelenti, hogy tele kell rakni kulcsszavakkal a posztokat – sőt, csak néhány releváns kulcsszó említése szükséges, hiszen ennél is fontosabb, hogy a tartalmaink érdekesek legyenek, hozzáadott értékkel rendelkezzenek, különben spamnek látja az algoritmus.
3, Hashtagek tudatos használata
A hashtag-stratégia olyan fontos a LinkedInen, hogy a témának külön cikket is szenteltünk a Rackhost Tudásbázison, ide kattintva elolvashatod a legfontosabb tudnivalókat!
4, Rövid bemutatkozó szöveg
A LinkedIn-profilok tetején, a profilkép és a név alatt megadható egy rövid bemutatkozás. Ezt különösen figyelembe veszi a LinkedIn keresője, így legyen benne két-három fontos kulcsszó, emellett persze frappáns leírás legyen, amely egy ismeretlen kolléga számára is vonzó és emlékezetes.
5, URL szerkesztése
Minden profilnak van URL-je, elsőként egy random link, de a regisztráció után személyre lehet szabni. Éljünk a lehetőséggel! Ha még nem vagyunk annyira ismertek a szakmában, akkor a nevünk vagy cégünk neve mellett érdemes kulcsszót is elhelyezni az URL-ben.
6, Hosszabb bemutatkozó szöveg
A LinkedIn-profilok “About” szövegdobozába maximum 2600 karakteres bemutatkozást lehet írni. Itt már több kulcsszó is használható, mint a profil rövid bemutatkozásánál, de a kulcsszavak használata ne legyen erőltetett, természetesen hangzó szövegbe kell őket csempészni.
7, Posztoljunk megfelelő gyakorisággal és jó időpontokban
Milyen sűrűn és mikor posztoljunk a közösségi médiában? – gyakori kérdés, amit a linkekre kattintva a LinkedIn kapcsán is teljes cikkekkel válaszolunk meg.