Vannak jó és rossz linkek, egy korábbi cikkben sorra is vettük a hasznos és ártalmas linkek főbb típusait. Most – a Hubspot segítségével – arra keressük a választ, hogy milyen linkek segítik a honlapok keresőoptimalizálását. Írásunk a külső linkekre koncentrál, hiszen a SEO-szempontból szintén fontos belső linkekről már megjelentettünk egy cikket.
1. Szerkesztői link: kiemelt értéket képviselnek azok a linkek, amelyeket ismert híroldalak és blogok helyeznek el cikkeikben, hiszen az elismert újságírók, szerkesztők és bloggerek maguktól érzik hasznos, értékes tartalomnak a miénket.
2. Vendégszerző link: több honlapon is megjelenhetünk vendégszerzőként – ehhez már tippeket is adtunk –, a közös munka során pedig fontos megkérni az együttműködő felet, hogy honlapján linkeljen a mi weboldalunkra.
3. Ajánlott link: amikor a szakterületünkhöz kapcsolódó blogokat olvassuk, figyeljük meg, hogy melyik kulcsszóra, megjegyzésre van olyan tartalmunk, amely érdekes lehet az adott honlap szerkesztőjének, akinek udvarias e-mailt küldhetünk a mindkét fél számára előnyös linkelési lehetőségről.
4. Fórum link: az online szakmai fórumokból érkező linkek annál értékesebbek, minél népszerűbb fórumokról van szó, és persze vannak kiemelten fontos fórumok is, mint például a Reddit vagy a LinkedIn, illetve szakmai Facebook-csoportok.
5. Sajtóanyag link: ezt a linket mi magunk helyezzük el a szaksajtónak szánt fontos bejelentésekben, így a sajtóanyagot érdemes úgy összeállítani, hogy ugyan informatív legyen, de kattintást is generáljon extra tartalmakért és információkért.
6. Közösségi média link: természetesen fontos linknek számítanak azok is, amelyek a saját profiljainkon és mások közösségi médiás oldalain jelennek meg, akár Facebook- és LinkedIn-bejegyzésben, vagy Instagram-sztoriban.
7. Lista link: online fórumokon, szakmai blogbejegyzésekben, LinkedIn-posztokban is találni olyan listákat, ahol egy adott témában elérhető legjobb tartalomgyártókat sorolják fel és linkelik a honlapjukat.
8. Kép link: a honlapokon nem csak szöveggel lehet linkelni, hiszen a képek is lehetnek hivatkozások, a fotókra kattintva is elérhetők más honlapok – külön öröm, ha olyan honlapszerkesztő linkel a mi weboldalunkra, aki erre a kevésbé használt funkcióra is figyel.
9. Videó link: a YouTube-on és más videós platformokon is megoldható, hogy a videón belül egy ponton megjelenjen egy link, illetve a felvételek leírásában is elhelyezhetők linkek – a YouTube-on ennek különösen nagy jelentősége van, hiszen a Google szolgáltatásáról van szó, amelynek keresője kiváló pozícióban mutat videókat a találatok között.
10. Podcast link: a podcastok egyre népszerűbbek, így azok leírásában (pl.: a Spotify-on, az Apple- vagy Google Poscaston) elhelyezett releváns linkek is hasznosak.
11. Referencia link: a honlapok főoldalán sűrűn emelnek ki pozitív visszajelzéseket vásárlóktól, ügyfelektől – főként utóbbi esetben, a B2B szolgáltatói szektorban lehet értékes, ha egy ilyen ajánlásunk linkel a honlapunkra.
12. Influenszer link: ha együttműködünk egy véleményvezérrel, akkor a közös kampány egyik legfontosabb elemének kell lennie, hogy az influenszer minden felületen és posztban linkel a honlapunkra.