« Vissza

Hogyan kezdjük el és mire figyeljünk linképítés során? – 2. rész

SEO

A keresőoptimalizálás egyik elengedhetetlen eleme a linképítés. A Google keresési találatai között finoman szólva is nehéz előkelő helyet elfoglalni, ha nem mutatnak linkek a honlapunkra, lehetőleg minél népszerűbb weboldalakról. A linképítéshez adtunk már hasznos tippeket egy gyorsan átfutható írásban, de most cikksorozatot indítunk, hogy bővebben fejtsük ki a linképítés fortélyait. Jöjjön a második rész!

 

Az első részben kiemeltük: egy honlap akkor szerez tekintélyt a Google algoritmusainak “szemében”, ha linkek mutatnak rá. Ezt alapvetően két módszerrel lehet elérni: olyan tartalmat gyártunk, amely mások szerint is említésre – és linkelésre – érdemes, illetve direkt és indirekt módszerrel vesszük rá más weboldalak szerkesztőit, hogy linkeljenek ránk. El is kezdtük sorra venni a linképítési technikákat – elsőként a “linkelés önmagunktól” módszert –, íme a folytatás.

 

Linkelés kérése más oldalaktól

 

Ha kiszemeltük azt az oldalt, amelyen örülnénk a linkelésnek, fel kell tennünk magunkban a kérdést: “miért érné meg az adott honlap készítőjének, hogy a miénkre linkeljen?” Nem rögtön a pénzre kell gondolni válaszként, változatos módszerekkel lehet elérni, hogy a másik félnek is megérje.

 

  • Jelentkezhetünk vendégszerzőnek a kiszemelt oldalra, ahol hasznos írást közölhetünk, a mi oldalunkra (is) linkelve.

 

  • Ha egy témában van egy remek blogbejegyzésünk, de abban a témában máshová linkel a kiszemelt honlap, jelezhetjük a szerkesztőjének, hogy a mi tartalmunkat érdemesebb linkelni.

 

  • Ajánlhatunk is az illetőnek más, számára hasznos linkeket, ezzel is felhívva magunkra a figyelmet.

 

  • Az egóra is lehet hatni: a saját tartalmunkban pozitív színben feltüntetve említhetjük és linkelhetjük a kiszemelt oldalt.

 

  • Pozitív visszajelzést is adhatunk a kiszemelt oldalnak, dicsérhetjük a tartalmát e-mailben, kommentben, személyesen, stb.

 

  • Felajánlhatunk linkcserét – kölcsönösen jól járhatunk, ha mindkét fél linkel a másik weboldalára.

 

  • Előfordul, hogy egyes linkek később elérhetetlenné válnak – ha ilyen linkelést veszünk észre a kiszemelt oldalon, jelezzük a szerkesztőjének. Ilyenkor érdemes ajánlani egy másik, működő linket a témában, akár a miénket is. Utóbbi esetben még a jelzés előtt készíthetünk direkt erre a célra készített blogbejegyzést az oldalunkra, és csak a publikálása után jelezzük, hogy egy új, működő linkeléshez itt egy linkelésre érdemes tartalom a témában.

 

  • Ha a mi grafikánkat vagy fotónkat használja egy oldal, jelezzük, és kérjünk linkelést a további felhasználásért cserébe.

 

  • Ha a mi márkánkat is megemlítik egy honlapon, kérjük meg a szerkesztőt, hogy az említésnél linkeljen is a weboldalunkra.

 

  • A kiszemelt oldalon érdemes olyan blogbejegyzések után kutatni, amelyek frissítést igényelnek. Udvariasan jelezhetjük ezt, a frissítéshez hasznos információkkal ellátott e-mailben – természetesen ilyenkor sem árt, ha nekünk is van olyan tartalmunk, ami a témában érdemes a linkelésre, és ha ezt jelezzük is.

 

  • Ha a kiszemelt oldalon olyan tartalom jelenik meg, amelynek témájában szakértők vagyunk, kérhetünk szakértői idézetet az oldalunkra linkelésért cserébe, ami mindkét félnek hasznos.

 

  • Adjunk remek ötletet egy új poszthoz, és csak annyit kérjünk cserébe, hogy linkeljen benne a honlapunkra.

 

További hasznos tanácsokért olvasd el cikksorozatunk harmadik és negyedik részét is!

Kapcsolódó cikkek