A keresőoptimalizálás apró, de nagyon fontos lépése a meta leírás tökéletesre csiszolása. Ugyan nem ezt, hanem a címet vesszük észre először a Google-keresőben, de SEO-szempontból és az érdeklődés fokozásában kulcsszerepe van ennek a rövid szövegnek. Mitől lesz hatékony egy meta leírás? Erre keressük a választ.
Mi az a meta leírás?
A weboldal tartalmát összefoglaló rövid, maximum 150 karakteres szöveg, amely a Google-keresőben a cím alatt jelenik meg, illetve a keresőmotor számára is fontos információ, hiszen összefoglalja a weboldal tartalmát. A cím mellett a meta leírás is segít eldönteni a potenciális látogatóknak, hogy érdemes-e kattintani a linkre.
Milyen meta leírás növeli a honlap forgalmát? Íme néhány ajánlás:
1, CTA (Call to action)
A 150 karakteres – ajánlott – limit nem ad túl sok teret, és még pár kötelező elemnek szerepelnie is kell benne. Az egyik ilyen tanács: használjunk cselekvésre késztető CTA (Call to action) szöveget! Például: “kattints ide”, “vásárolj”, “itt iratkozz fel a hírlevélre”, “nézd meg a kínálatot”, stb. Ezek a kifejezések is segítenek a látogatónak, hogy tudja, mire számíthat a kattintás után.
2, Érvek a kattintásra
A meta leírásnak éreztetnie kell, hogy milyen értéket kínálunk a honlapon, mi az ajánlatunk és miért éri meg kattintani. Ezt már akár egy-egy szó is sejteti, mint például: “új”, “legnépszerűbb”, “akciós”, “ingyenes”, “piacvezető”, stb.
3, A/B teszt
Érdemes több meta leírás hirdetésével próbálkozni, az eredmények folyamatos figyelésével könnyen rájöhetünk, hogy milyen típusú összefoglaló szöveg működik legjobban a célközönség körében. Akár egy-egy szó kicserélése is komoly különbséget eredményezhet, kísérletezzünk bátran!
4, Karakterszám tesztelése
Ha elkészült egy meta leírás, akkor teszteljük élesben! A szövegtől – például a végén használt szavak hosszától is – függ, hogy teljesen látszódik-e meta leírás. Ha a Google “csonkítja” az eredményt a szöveg végének elrejtésével, akkor rövidítsünk. Vannak esetek, amikor jól jön, hogy láthatóan hosszabb a meta leírás, például a sokezer karakteres, rendkívül tartalmas blogbejegyzések esetén.
5, Legyünk érdekesek!
Kreatív és csábító szöveg 150 karakterben? Igen, ez nehéz feladat, de próbálkozni kell, hiszen óriási tömegből kell kitűnni. A figyelemfelkeltő kifejezések okos használatával előzhetjük a konkurenciát.
6, Kulcsszavak használata
Nem csak csábító szavakra van szükség, a praktikumra is gondolni kell, például a megfelelő kulcsszó listára. SEO-stratégia nem létezik eredményes kulcsszavak nélkül, a legfontosabbakat tartalmaznia kell a meta leírásnak. A legjobb kulcsszavak megtalálásáról épp ezért cikksorozatot is indítottunk, ide kattintva elkezdheti.
7, Ne másoljunk!
Egy honlapnak több meta leírása is van, hiszen minden aloldal és blogbejegyzés kaphat saját összefoglalót. Fontos szabály: minden meta leírás legyen egyedi, ne használjuk ugyanazt – még hasonlót se – több helyen!