A keresőoptimalizálás régi “tudomány”, a Rackhost Tudásbázison is rengeteg hasznos információt és tanácsot osztottunk már meg a témában. Ennek ellenére még mindig gyakran találkozni alapvető, könnyen elkerülhető SEO-hibákkal, amelyek megakadályozzák, hogy a honlapok valóban elérjék céljukat. Ezeket gyűjtötte össze a Search Engine Watch, a cikkből szemezgetünk és saját tippeket is adunk.
1, Olvasnivaló hiánya
A Google, a Bing és egyéb keresőmotorok szövegekre éhesen pásztázzák az internetet. A fotók, grafikák és videók ugyan egyre fontosabbak, de a böngésző emberek csak akkor találnak a cégünk honlapjára, ha elég szöveges tartalom jelzi, hogy itt milyen témában és mennyire hasznos termékeket vagy szolgáltatásokat találnak.
A Google nem ismeri fel a képeken elhelyezett szöveget, szóval valódi írásoknak kell szerepelniük a weboldalon. A fontos linkeket is szövegen helyezzük el, ne képeken, illetve törekedjünk a rendszeres szöveges tartalom készítésére, amiben egy szakmai blog nagy segítséget jelent.
2, Nem egyértelmű linkek
A linkeknek rövidnek és leírónak kell lenniük, kattintás nélkül, ránézésre is tudnunk kell, hogy milyen témájú tartalomra vezetnek. Az URL-ek információs tartalmát szintén komolyan veszi a Google-kereső, így a közvetlen hivatkozások beállításainak rendben kell lenniük – ehhez a WordPress Tárhely Gyorstalpaló 3. részében részletes segítséget adunk.
3, Meta kulcsszavak túlzásba vitele
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy halmozzák a kulcsszavakat az oldalak és bejegyzések meta leírásában, pedig erre semmi szükség. Csak a releváns, legfontosabb kulcsszavakat kell tartalmaznia, és mivel a Google-kereső találatai között is olvasható, így kattintásra csábítónak kell lennie. Koncentráljunk az utóbbi célra, a legtöbb kulcsszót elég az oldalon és a bejegyzésben használni. Apropó: ezt a cikket érdemes elolvasni arról, hogy miként lehet jó meta leírást írni.
4, Alt text hiánya
A honlapok egyik leggyakoribb SEO-hibája az Alt text elmaradása. Sokan még csak nem is ismerik ezt a funkciót, pedig a fotók és grafikák számára olyan jelentőséggel bír, mint a közösségi médiában a hashtagek. Az Alt text kapcsán minden fontos információt és tippet elolvashat, ha ide kattint.
5, Linképítés hiánya
A linkelés az internet legalapvetőbb eszköze, így a linképítés meglétét és minőségét elsők között ellenőrzi a Google-kereső. Hogy mit is jelent ez pontosan és mit lehet tenni az ügy érdekében? Erről is készült már egy 4 részes cikksorozat, ide kattintva minden tippet megtalál.
6, A Google-kereső új algoritmusának figyelmen kívül hagyása
2022 végén új SEO-korszak köszöntött ránk, ugyanis a Google rendkívüli módosítást eszközölt a keresőmotor algoritmusában. A “Helpful Content Update” lényege a következő: az intelligensebb algoritmus már nem csak kulcsszavak, linkelések és egyéb objektív dolgok alapján rangsorol, ugyanis már azt is képes eldönteni, hogy az emberek számára mi a hasznos tartalom, és mi nem. Új szelek fújnak tehát a keresőoptimalizálás terén, ide kattintva pedig azt is megtudhatja, hogy miként kell ehhez alkalmazkodni.
7, Rossz kulcsszavak választása
Az imént jelzett trend nem azt jelenti, hogy nincs jelentősége a megfelelő kulcsszavak kiválasztásának és használatának. Ez továbbra is fontos tényező, és a kulcsszókutatás alapjait nem ördöngösség elsajátítani – mi például a Rackhost Tudásbázis itt elérhető cikksorozatát ajánljuk hozzá.