A precíz SEO-szövegírás alapvető fontosságú egy honlap előretörésében a Google-kereső találatai között. Ahhoz, hogy sarokkő tartalomként kattintásokat hozó blogbejegyzések kerüljenek a weboldalra, el kell végezni egy fontos feladatot: meg kell találni a legjobb kulcsszavakat. A témából adódóan van néhány kulcsszó, amelyen gondolkodni sem kell, de a keresőmotor algoritmusa bonyolult, így a SEO-optimalizálás ezen része sem intézhető el egy legyintéssel. Cikksorozattal ássuk bele magunkat a megfelelő keresőszavak eredményes kutatásába, jöjjön az első rész!
“Ha senki sem keres arra, amiről írunk, akkor nem jön forgalom a Google-kereső találataiból, hiába is próbálkozunk” – a megfelelő kulcsszavak keresésekor ennek kell először eszünkbe jutnia.
A SEO-sikerek egyik titka, hogy a szövegírók tudják, miként gondolkodnak, pontosabban miként és mire keresnek a potenciális ügyfelek. Ehhez nem kell a Google szoftverfejlesztőjének lenni, elég, ha megtanulunk néhány praktikát, ezért készül ez a cikksorozat is – bárki számára könnyen használható tudásanyaggal és trükkökkel.
A kutatások szerint nagyjából a weboldalak 90 százaléka nem szerez látogatókat a Google-keresőből. Ez persze érthető is, hiszen a legtöbben az első oldal(ak)on megtalálják azt, amire keresnek, így ide kell kerülni. Ezért fontos az előzetes kulcsszókutatás.
Te hogyan keresnél a cégedre?
E kérdés feltevésével indul a folyamat. Ez a legegyszerűbb lépés, hiszen így jutnak eszünkbe a legfontosabb kulcsszavak. Fontos megjegyezni: ez a módszer akkor hatásos igazán, ha jól ismerjük a piaci területünket, így külsős szövegíró megbízása esetén érdemes átadni neki a legfontosabb tapasztalatokat, amelyekkel ő bizonyára nem rendelkezik.
Szinonimák
Az alapvető szavaknál meg kell állni, hiszen nem elég, ha listára vesszük, hogy “kávé”. Ebben az esetben is rögtön találunk szinonimákat, mint például a presszókávé, az eszpresszó (espresso) és a kapucsínó (cappuccino). Pár perc gondolkodással és kereséssel – a szinonima szótárt sem szégyen elővenni – meglesz az összes.
(Máris ennyi kulcsszó? Melyiket használjam? Hogyan szűrjem őket? – merülhetnek fel joggal a kérdések. Nyugalom, a cikksorozat későbbi részében a prioritások meghatározása is szóba kerül.)
Milyen találatok érkeznek most az alap kulcsszavakra?
Ha a Google-kereső első oldalára akarunk kerülni, fontos megvizsgálni, milyen kulcsszavakat használnak a konkurencia legeredményesebb képviselői. Ehhez nem kell kémkedni, csak beütni a már összeírt kulcsszavakat, és átnézni az első oldalak találatait. Itt is kapunk jó ötleteket, amelyekről biztosan tudjuk, hogy működnek.
Automatikus kiegészítés
A legfontosabb kulcsszavak begépelése során arra is figyeljünk, hogy milyen szóösszetételek kerülnek elő a Google-kereső automatikus kiegészítési ajánlataiban.
A kávé szónál maradva például ilyen találatok érkeznek:
- kávé fajták
- kávé koffeintartalma
- kávé márka rejtvén
- kávé kalória
- kávékapszula
- kávé diszkont
- kávé hatása
- kávé citrommal
- kávé vérnyomás
Ezek a találatok remek tippeket adnak arra, hogy a honlapunk blogjára milyen témájú írások kerüljenek fel, hiszen a legfontosabb kulcsszó kapcsán ilyen témákra keresnek legtöbben az emberek.
Ha érdekel milyen hasznos kulcsszókereső eszközöket ajánlunk, olvasd el cikksorozatunk következő részét is!