Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Az első és második rész után folytatjuk.
10, Közvéleménykutatás
A már meglévő ügyfeleknek és vásárlóknak nyugodtan küldhetünk egy közvéleménykutatást, ha nem vagyunk biztosak abban, hogy milyen irányban kell fejleszteni a hírlevelet.
Néhány jól kidolgozott kérdéssel és válaszlehetőséggel az olvasók megmutatják a helyes utat. Ha az itt jelzett igényeknek meg is felelünk a későbbiekben, még komolyabb lesz az elköteleződés felénk.
11, Visszautasíthatatlan ajánlat
Új szolgáltatás bejelentése látványos grafikával, kedvezmény egy slágertermékre – csak két példa a rengeteg közül, amely egy visszautasíthatatlan ajánlat lehet. Egy hírlevélnek mindig tartalmaznia kell linket termékre vagy szolgáltatásra, de olykor a hírlevélben is vonzóbban kell csomagolni és extrát kell kínálni hozzá.
12, Exkluzív ajánlat
Az előző ponthoz is csatlakozó ötlet: érdemes bizonyos időközönként olyan ajánlattal előállni, amely kizárólag a hírlevél feliratkozóinak szól. Ilyen megoldás lehet például a kuponkód küldése egy termékre vagy szolgáltatásra.
13, Nyereményjáték
Az előző két ponthoz kapcsolódva ismét egy ajánlat lehetősége: indítsunk nyereményjátékot!
Ezt két fronton is megtehetjük: egyrészt a hírlevél már meglévő feliratkozói csatlakozhatnak, másrészt azok is nyerhetnek, akik a kampány keretében iratkoznak fel.
14, Exkluzív események
Elkötelezett közönséget több módon is lehet építeni és erősíteni, de talán a legkomolyabb megtartó erő, ha egy hírlevél feliratkozóinak rendszeresen eseményt szervezünk.
Ezzel nem csak azt érzik, hogy egy exkluzív klub tagjai, de a személyes találkozásokkal szorosabb lesz a kötelék a hírlevél készítőivel.
15, Személyes megszólítás, ahol csak lehet
Attól függően, hogy melyik hírlevélküldő szolgáltatást választottuk, más és más lehetőségeink vannak arra, hogy személyessé tegyük az üzeneteinket.
Alapvető, hogy az e-mail üdvözlésében a címzett neve szerepel – amennyiben ezt elkértük a feliratkozásnál –, de ezen felül is akadnak személyes megszólítási és ajánlatadási lehetőségek.
Minden ilyen funkcióval éljünk, mert a felirakozók minél inkább személyesnek éreznek egy üzenetet, annál nagyobb eséllyel kattintanak a CTA-gombokra.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.